Home › Forums › BODY Foruminformation › Smileys jag saknar…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 november, 2005 at 08:37 #1055126Anonym anvandareMembernicke wrote:T22 november, 2005 at 20:00 #1055127Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Jag tycker att en smiley som denna är en symbol och inte en del av ett språk. Däremot tycker jag att ”textsmileys” som den här och den här så skulle kunna kallas för en del av chattspråket. Vad jag tror att de menar med chattspråk är sånt som LOL, ROTFL, 3vligt, *ler* osv.
Ligger kanske något i det du säger, tycker bara själv det ser
korkat ut när 30 åringar skriver text som ser ut som på lunarstorm
med mera -dvs en massa text blandat med gif.bilder.Lite smått komiskt att stjärna-verb-stjärna räknas som chattspråk
men kolon-verb-kolon räknas som en ikon, men nu får man väl ta
seden dit man kommer.//nicke
23 november, 2005 at 19:33 #1055128Anonym anvandareMembernicke wrote:Ligger kanske något i det du säger, tycker bara själv det ser
korkat ut när 30 åringar skriver text som ser ut som på lunarstorm
med mera -dvs en massa text blandat med gif.bilder.Lite smått komiskt att stjärna-verb-stjärna räknas som chattspråk
men kolon-verb-kolon räknas som en ikon, men nu får man väl ta
seden dit man kommer.//nicke
Rätt använt tycker jag att smileys underlättar konversationer avsevärt, man kan se till att folk verkligen uppfattar om man skojar och liknande. Men visst är det vanligt att man överanvänder dem. Jag själv faller ofta in i ett slentrianmässigt smileybombande, det är helt enkelt lätt att bli miljöskadad online..
23 november, 2005 at 21:37 #1055129Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Rätt använt tycker jag att smileys underlättar konversationer avsevärt, man kan se till att folk verkligen uppfattar om man skojar och liknande. Men visst är det vanligt att man överanvänder dem. Jag själv faller ofta in i ett slentrianmässigt smileybombande, det är helt enkelt lätt att bli miljöskadad online..Visst är det som du säger att det kan underlätta vilket
känslomässiga stadie man infinner sig i eller vill förmedla
men det har ju gått bra i alla år innan Lunarworks startade
sin sait och webben blev infekterad av dessa små gula
bakterier som finns i var och vart annan mening.Håller med om det du skriver om att det är lätt att bli
miljöskadad. Dock är bra på detta forumt om man jämför
med andra (Exhale). Men jag är på att det tillkommer lite
fler giffar/iconer :up:15 december, 2005 at 11:59 #1055130Anonym anvandareMemberjag tror någon nämde det innan men denna smileyn ser inte ut som en *wink* snarare tveksamhets smiley. typ som hmmm.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.