Angående en prenumeration

Home Forums BODY Magazine Angående en prenumeration

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hejsan

Läste på ert reklamblad i Body 307/02-2010 att man kan få 6 nummer + duogrips för 198 kronor, därefter övergår prenumeringen till en tillsvidare-prenumeration dvs 3 nummer för 210 kronor.

Detta innebär ju att jag kommer betala samma pris som i affären så fort den övergår till tillsvidare-prenumerationen? Tidningen kostar ju 69:90 (70kr) i affären och skall man sedan betala 210 för 3 nummer så blir det ju samma pris som de tar i affären? Alltså, man kan ju i affären välja om det finns något intresse för innehållet eller inte samt att det står på er hemsida att priset skall vara billigare än i butik. Har jag missförstått något eller är jag helt bakom flötet?

Tack på förhand, vill verkligen skaffa en prenumeration men om priset i butik är detsamma efter de 6 första som förvisso blir mycket billigare än butikspriset så kommer jag nog faktiskt att välja ut de mest intressanta i butiken och köpa dem efter hand istället.

Men det är ju bara om jag har helt fel vilket jag tror att jag har :)

Låter som en intressant erbjudande! hur kan man få del av det?

Psyx wrote:
    Hejsan

Läste på ert reklamblad i Body 307/02-2010 att man kan få 6 nummer + duogrips för 198 kronor, därefter övergår prenumeringen till en tillsvidare-prenumeration dvs 3 nummer för 210 kronor.

Detta innebär ju att jag kommer betala samma pris som i affären så fort den övergår till tillsvidare-prenumerationen? Tidningen kostar ju 69:90 (70kr) i affären och skall man sedan betala 210 för 3 nummer så blir det ju samma pris som de tar i affären? Alltså, man kan ju i affären välja om det finns något intresse för innehållet eller inte samt att det står på er hemsida att priset skall vara billigare än i butik. Har jag missförstått något eller är jag helt bakom flötet?

Tack på förhand, vill verkligen skaffa en prenumeration men om priset i butik är detsamma efter de 6 första som förvisso blir mycket billigare än butikspriset så kommer jag nog faktiskt att välja ut de mest intressanta i butiken och köpa dem efter hand istället.

Men det är ju bara om jag har helt fel vilket jag tror att jag har :)

Brukar ju vara att du får erbjudande om att förlänga prenumerationen och därmed få fortsatt lägre pris.

Hmm.. ”bump”?

Någon som kan ge mig ett svar?

Hej, ledsen att du fick vänta på ditt svar.

Att prenumerera är både enklare, smartare och i de flesta fall betydligt billigare än att köpa tidningen i butik. En helårsprenumeration ger dig närmare 30% rabatt mot lösnummerpriset, en halvårsprenumeration gör tidningen mer än 20% billigare. Dessutom får du den tidigare än i butiken, och hemburen rakt ner i din egen brevlåda.

Tillsvidareprenumeration är dock ett undantag från detta. Skälet är att du som kund här har ett begränsat åtagande – du åtar dig att endast köpa 3 nr åt gången och du kan när som helst avsluta detta.

Fortfarande får du dock hem tidningen snabbt och bekvämt rakt ner i lådan, och du riskerar inte att missa några utgåvor. Du behöver heller inte binda upp dig för så många utgåvor åt gången.

Alla prenumeranter – ja, även tillsvidaredito – har också riktigt bra rabatt på i princip alla produkter i vår webbshop.

Tillsvidareprenumeration passar en del, men inte alla. Det allra billigaste alternativet räknat per utgåva är dock fortfarande en helårsprenumeration.

Mvh

Alex

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.