Artikel om Algtillskott önskas.

Home Forums BODY Magazine Artikel om Algtillskott önskas.

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author

Han har bra informationsfoldrar hemma i butiken, dom skulle du läsa DavidN…
    Men jag är fel person att diskutera det här med iom att jag inte kan se nå negativt alls m alger…

Melixa wrote:
    Han har bra informationsfoldrar hemma i butiken, dom skulle du läsa DavidN…
    Men jag är fel person att diskutera det här med iom att jag inte kan se nå negativt alls m alger…

Jag letar men jag hittar ingenting som är vettigt, dvs. information med källförteckning och hur du hittar vidare om det är intressant. Bara någon slags svenssonscience.

Jag ser inte heller något negativt med att äta alger, men jag ser inte heller något positivt i det.

Jag hittade lite text om alger på Tv3.se Du blir vad du äter…
    Här står det lite positivt om alger iaf…

”Alger

Alger har odlats i både Japan och Kina sedan 10 000 år tillbaka och är en miljardindustri. Där förekommer det i föda. Alger är ett nyttigt kosttillskott för de innehåller mineraler, spårämnen och vitaminer. De kan binda och driva ut gifter, bakterier samt tungmetaller ur kroppen. De lindrar högt blodtryck, stabiliserar blodsockernivån, stärker immunförsvaret och höjer prestationsförmågan. Havsalger innehåller de nödvändiga mineraler som kroppen behöver.”

Melixa wrote:
    Jag hittade lite text om alger på Tv3.se Du blir vad du äter…

Jag vill inte va den som är den, så låt mig formulera mig diplomatiskt:

Anna Skipper är inte 1a på min lista över kostgurus;)

Andreas Guiance wrote:

+1

Mig veteligen är hon inte ens utbildad.

Andreas Guiance wrote:

Men på din andra lista har hon en rätt hög placering :P

Då känner jag mig ganska blåst då som lyssnar på henne… Noll erfarenhet som man har så litar man ju på att en person som hon vet vad hon pratar om även om jag ibland blir väldigt förvånad över att ingenting går att äta…

Andreas Guiance wrote:

Det låter som hon sammanfattat vad som länge sagts om alger.
    Men Mowi borde väl kunna ta reda på vad som är sant av detta.
    Jag har sett mineralanalyser av olika algpreparat och de har alla visat på höga halter magnesium. Dessutom om alger vore värdelöst så skulle det knappast sålt bra år efter år.

YTS wrote:
    Det låter som hon sammanfattat vad som länge sagts om alger.
    Men Mowi borde väl kunna ta reda på vad som är sant av detta.
    Jag har sett mineralanalyser av olika algpreparat och de har alla visat på höga halter magnesium. Dessutom om alger vore värdelöst så skulle det knappast sålt bra år efter år.

Det finns massor med skit som säljer bra år efter år. Världen är full av det.
    Jag kan mycket väl tänka mig att alger har flera gynnsamma fördelar för organismen om del av en kost.
    Däremot tror jag inte man ska blanda in saker som utrdrivande av gifter, cancerbotande osv. eftersom det är mycket sannolikt att det är marketjippo ;)

Ogge wrote:
    Men på din andra lista har hon en rätt hög placering :P

Tala för dig själv pervert;)

DavidN wrote:
    Det finns massor med skit som säljer bra år efter år. Världen är full av det.
    Jag kan mycket väl tänka mig att alger har flera gynnsamma fördelar för organismen om del av en kost.
    Däremot tror jag inte man ska blanda in saker som utrdrivande av gifter, cancerbotande osv. eftersom det är mycket sannolikt att det är marketjippo ;)

Kan du nämna en enda skitprodukt, som sålt bra år efter år? Och nu menar jag inte en kattegori, som t.ex. bantningsmedel, utan en produkt, som marknadsförts under samma namn i minst 20 år?
    Det har Algbörjes algtillskott gjort iaf.

När det gäller utdrivande av gifter, är jag inte så säker på att det är marknadsjippo, då alger innehåller alginater, vilka sägs binda tungmetaller till sig. Alginaterna tar sig visserligen inte in i kroppen, men en del av tungmetallerna utsöndras med magsafterna och kommer på så sätt i kontakt med alginaterna och binds till dessa och just genom att alginater inte tas upp av tarmen åker tungmetallerna ut den naturliga vägen.

Jag har läst om hur brandmän, som släckt industribränder och fått i sig en massa gifter, återhämtat sig mycket snabbare med algtillskott.

Jag vill inte få dessa teorier avfärdade av några, som sannolikt vet lika lite om saken som vi som tror på alger. Nej låt Mowi eller Paulún, utreda saken ordentligt i BODY.

YTS wrote:
    Kan du nämna en enda skitprodukt, som sålt bra år efter år? Och nu menar jag inte en kattegori, som t.ex. bantningsmedel, utan en produkt, som marknadsförts under samma namn i minst 20 år?
    Det har Algbörjes algtillskott gjort iaf.

Jag kom på några exempel själv, t.ex. två stora läskedrycker. En stor kedja av snabbmat. m.fl. Så okey, du har väll rätt.

YTS wrote:
    När det gäller utdrivande av gifter, är jag inte så säker på att det är marknadsjippo, då alger innehåller alginater, vilka sägs binda tungmetaller till sig. Alginaterna tar sig visserligen inte in i kroppen, men en del av tungmetallerna utsöndras med magsafterna och kommer på så sätt i kontakt med alginaterna och binds till dessa och just genom att alginater inte tas upp av tarmen åker tungmetallerna ut den naturliga vägen.

Jag har läst om hur brandmän, som släckt industribränder och fått i sig en massa gifter, återhämtat sig mycket snabbare med algtillskott.

Jag vill inte få dessa teorier avfärdade av några, som sannolikt vet lika lite om saken som vi som tror på alger. Nej låt Mowi eller Paulún, utreda saken ordentligt i BODY.

Jag kan mycket väl ”tro på alger”, men det finns för mycket hippiekultur bakom. Ungefär som unga militanta veganflator gör sig synonyma med feminism.

Jag har också läst många artiklar om mirakel, även om Anator P70 som ger dig 18kg muskler på en månad eller vad det var.

Kan bli spännande läsning iallafall.

Det vore också intressant att få utrett hur mycket av algernas jod, som absorberas. Då 1 g av algbörjes alger innehåller drygt dagsbehovet och han rekommenderar högre doser av algerna än så.
    Japanska matlagningsalger ligger på portionsstorlekar uppåt 10g. Dock vet jag ej hur mycket jod, de är i dem.

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.