Home › Forums › BODY Magazine › besviken på Body nr283
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2008 at 15:17 #806388Anonym anvandareMemberPepz wrote:Pitbull – du visar ju precis varför det var viktigt att få ut i tidningen att hon var oskyldig!
Fodor innehar en av de bästa fysikerna jag sett på en tjej och jag blev därför väldigt glad att höra att den anförskaffats på korrekt väg.
Oavsett skyldig eller oskyldig så svara på denna frågan…
Vilken människa som tävlar på elitnivå erkänner med sin egen historia att den är skylldig?? Och kraschar sin kariärr? Tåls att tänka på..
Aja jag har min åsikt och står för den! Idiot eller ej.
11 januari, 2008 at 17:14 #806389Anonym anvandareMemberpitbull wrote:Oavsett skyldig eller oskyldig så svara på denna frågan…Vilken människa som tävlar på elitnivå erkänner med sin egen historia att den är skylldig?? Och kraschar sin kariärr? Tåls att tänka på..
Aja jag har min åsikt och står för den! Idiot eller ej.
Vad menar du? Med din logik är alla skyldiga? Hon har – till skillnad från 99% av oss andra – testat negativt tom. Det gör henne väl mindre, inte mer, skyldig?
Om jag frågar dig om du har dopat dig och du svarar nej, och om vi sedan gör ett dopningtest på dig och det är negativt. Ska jag då säga:
”Vilken människa som tävlar på elitnivå erkänner med sin egen historia att den är skylldig?? Och kraschar sin kariärr? Tåls att tänka på..”
Your logic is flawed, my dear Watson.
11 januari, 2008 at 18:54 #806390Anonym anvandareMemberTycker numret var ok.. iof så har jag inte läst BODY på två år, (så kan inte jämföra med tidigare nummer) men köpte detta nummer bara för artikeln om Fodor…
Tycker bra av BODY att publicera denna så hon kan tala ut sig, nog väldigt viktigt för att hon ska kunna glömma detta, och för att vissa ska fatta att hon var oskyldig. Artikeln upplyste säkert många som haft fel om henne, och det var bra!!!! Hon är en bra representant för Sverige, vore väl tråkigt om vissa fortfarande hade sett henne som en ”fuskare”.. Bra av BODY…
För övrigt också ett bra nummer, ser redan fram emot nästa
11 januari, 2008 at 21:37 #806391Anonym anvandareMembervar väl så här att hon inte fick tävla på vm just pga att hon var under utredning men när den blev nedlagd pga negativt test fick hon tävla igen dvs på sm osv.
people please use the brain.
12 januari, 2008 at 14:59 #806392Anonym anvandareMemberIntervjun med Linda Fodor var intressant och mycket läsvärd.
Att många människor fortfarande verkar ha väldigt starka åsikter kring detta visar dessutom att den kanske till och med var nödvändig?
12 januari, 2008 at 15:09 #806393Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Intervjun med Linda Fodor var intressant och mycket läsvärd.Att många människor fortfarande verkar ha väldigt starka åsikter kring detta visar dessutom att den kanske till och med var nödvändig?
Du är en vis man. Jag personligen tycker att det är en av de mest läsvärda artiklarna som tidningen haft.
12 januari, 2008 at 15:16 #806394Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jag personligen tycker att det är en av de mest läsvärda artiklarna som tidningen haft.Jag kan inte göra annat än att hålla med. En mycket bra artikel. :worship: Alex.
12 januari, 2008 at 20:26 #806395Anonym anvandareMemberBlev också lite besviken på senaste numret, men inte besviken som i att tidningen skulle vara dålig!
Vissa nummer är bättre än andra – beroende på vad man som person gillar att läsa om inom området!
Jag läser gärna mer utförliga artiklar/reportage om tävlingar inom Body fitness, Athletic fitness och Classic Bodybuilding.
Håller med någon i den här tråden om att artikeln om Linda Fodor-Egelstig var väl tilltagen beträffande sidutrymme i tidningen. Därmed inte sagt att den inte var läsvärd!
Ha d´bra
/Mie
13 januari, 2008 at 12:55 #806396Anonym anvandareMemberPepz wrote:Blev riktigt besviken på bodys senaste nummer.Att man skriver så lite om de tävlingar som har gått under hösten är otroligt synd. Hur ska man kunna få fler tävlande om man inte rapporterar från tävlingarna. Att istället publicera en sexsidig intervju med Linda Fodor verkar löjligt. Är det viktigare att en profil ska kunna bedyra sin oskuld i tidningen än att vi rapporterar från Svenska mästerskapen, världsmästerskapen mm?
Snedvriden användning av redaktionellt utrymme imho.
Missförstå mig inte, det är viktigt att gå ut med att hon inte är inblandad i något kriminellt, men hade inte en halvsida räckt?Body är ju den enda ”branschtidning” vi har och bör väl rapportera om de stora sakerna som händer, till exempel VM och SM.
Dock bra ”nyttig mat” artikel av Andreas Guiance!
bara mina tankar
/pepz
Jag håller fullständigt med dig!
Tycker det är synd när vi haft så fina internationella framgånger med bla Erika som Vm guldtagare, Eva-Linda som NM guldtagare och Carina i final på VeteranVM. Det är väl sånt vi ska lyfta fram inom sporten och varken dra upp ev dopingaffärers vara eller icke vara. Jag hade hellre läst en artikel med någon av dessa tjejer och hur deras förberedelser varit på fler sidor.13 januari, 2008 at 12:56 #806397Anonym anvandareMemberCIBE wrote:Jag hade hellre läst en artikel med någon av dessa tjejer och hur deras förberedelser varit på fler sidor.Det kommer kanske?
15 januari, 2008 at 09:07 #806398Anonym anvandareMemberJag tror jag talar för alla intresserade bodybuilders i Sverige, när jag säger
att vi vill ha större reportage om Decembercupen och Luciapokalen, samt SM
i Body…Jämför man reportage om Mr Olympia så är det minst en hel sida med vinnaren, och sedan stora bilder på topp 2-10 med en kvadrat decimeter spalt också! Medan vanligen endast vinnaren eller tvåan på SM LUCIA och DC
kommer på bild och spalter blir det ibland bara upp till topp 3, ingenting om de andra, detta är mycket iriterande…Vill vi att sporten ska växa i sverige, så behövs uppmuntran och reklam för de nationella tävlingarna, inte bara de internationella…
Och även fall det är gratis att kolla och läsa på nätet, så är det fan så mycket roligare och mer inspererande att läsa om det i Body, där man dessutom får läsa kommentarer och inte bara se bilder. Jag har läst Body eller B&K som den hette innan sedan 94 och Jag måste säga att det har blivit en förbättring när det gäller reportage om våra nationella tävlingar, förut kanske det endast var en eller två sidor med Luciapokalen och vissa år ingenting alls om Decembercupen, så det har blivit bättre, men det är som sagt en alldeles för stor prioritering på vad som händer utomlands.
Jag och alla jag snackar med på gymet, hoppas att få se mer och större reportage av svenska byggartävlingar som mer liknar de reportage som ni gör om Mr Olympia…:up:
15 januari, 2008 at 09:40 #806399Anonym anvandareMemberPLUMPEN wrote:Jag och alla jag snackar med på gymet, hoppas att få se mer och större reportage av svenska byggartävlingar som mer liknar de reportage som ni gör om Mr Olympia…:up:[http://forum.body.se/showthread.php?t=18179]
Alla verkar inte dela din förhoppning;)
15 januari, 2008 at 23:19 #806400Anonym anvandareMemberPLUMPEN wrote:Jag tror jag talar för alla intresserade bodybuilders i Sverige, när jag säger
att vi vill ha större reportage om Decembercupen och Luciapokalen, samt SM
i Body…Jämför man reportage om Mr Olympia så är det minst en hel sida med vinnaren, och sedan stora bilder på topp 2-10 med en kvadrat decimeter spalt också! Medan vanligen endast vinnaren eller tvåan på SM LUCIA och DC
kommer på bild och spalter blir det ibland bara upp till topp 3, ingenting om de andra, detta är mycket iriterande…Vill vi att sporten ska växa i sverige, så behövs uppmuntran och reklam för de nationella tävlingarna, inte bara de internationella…
Och även fall det är gratis att kolla och läsa på nätet, så är det fan så mycket roligare och mer inspererande att läsa om det i Body, där man dessutom får läsa kommentarer och inte bara se bilder. Jag har läst Body eller B&K som den hette innan sedan 94 och Jag måste säga att det har blivit en förbättring när det gäller reportage om våra nationella tävlingar, förut kanske det endast var en eller två sidor med Luciapokalen och vissa år ingenting alls om Decembercupen, så det har blivit bättre, men det är som sagt en alldeles för stor prioritering på vad som händer utomlands.
Jag och alla jag snackar med på gymet, hoppas att få se mer och större reportage av svenska byggartävlingar som mer liknar de reportage som ni gör om Mr Olympia…:up:
För min del så har jag inte något att klaga på, men tänker jag på de andra tävlande så kan jag hålla med dig.
Mvh,
Ahmad16 januari, 2008 at 08:04 #806401Anonym anvandareMemberJag ska försöka att ge min syn på det hela – tidningens får Alex stå för.
Det första och största problemet är naturligtvis antalet redaktionella sidor. De flesta önskemålen på tidningen brukar just vara att den borde innehålla mer av något. Beroende på vem man frågar är det däremot väldigt olika exakt vad den borde innehålla mer om. Man ska inte låta sig luras att tro att vi här på forumet är representativa för den genomsnittlige läsaren. Folk som spenderar mycket tid här är så ”hardcore” som en målgrupp blir i Sverige. Med det menar jag inte att alla har enorma muskler och uteslutande lever på tonfisk (även om det finns en stor andel tävlande), men en väldigt stor del av forumets aktiva besökare delar ändå ett stort intresse för allt från kroppsbyggning till strongman.
Även om det är svårt att tro det när man läser här, finns det en STOR grupp läsare som inte är det minsta intresserade av tävlingsaspekterna av styrketräning. När jag själv började läsa B&K för många år sedan minns jag exempelvis att det bara var kost- och träningsartiklar jag var ute efter. Bodybuilding tyckte jag var en apart företeelse (och då uttrycker jag mig milt). Mitt sportintresse gjorde ändå att jag ofrivilligt började memorera vissa namn och resultat, och då blev det plötsligt intressant att följa hur det gick i tävlingarna. Värt att notera var att jag från början enbart tyckte det var roligt med proffscirkusen. Dels på grund av att själva freakfaktorn var högre, men även eftersom proffsen var bäst. Varför skulle jag vilja läsa om Daniel Andersson när jag kunde läsa om Zlatan? För mig var därför fortfarande reportagen från svenska tävlingar tidningens mest bortkastade sidor (vilket är ironiskt då de idag hör till mina favoriter).
Min poäng är att det tar ett tag att odla ett så pass djupt rotat intresse att man verkligen är intresserad av hur det gick i långa AF på Decembercupen eller MTGP:s nybörjarklass i CBB. BODY måste innehålla artiklar som förhoppningsvis kan tilltala alla, men självklart med fokus på hardcore-aspekten av träning. Blir tidningen för smal tappar den väldigt många läsare och därmed resurser till att kunna leverera material av högsta klass (för det tycker jag faktiskt att den gör i ett internationellt perspektiv – även om jag är part i målet). Om den å andra sidan blir för bred tappar den sin mening helt. Det är med andra ord en konstant balansgång för att hitta rätt nivå.
Sedan till poängen som Alex gör i sitt inlägg. Det tryckta formatet lämpar sig allt sämre för resultatrapportering. Detta gäller på generell nivå – jag skulle aldrig få för mig att prenumerera på DN; när den dimper ner i brevlådan är nyheterna redan gamla – och i än större utsträckning för månadsmagasin. När tidningen kommer ut är resultaten redan kända för i praktiken samtliga intresserade och nästan alla har även sett bilder och kommentarer från tävlingarna (något som BODY även bidrar aktivt till genom hemsidan och det här tävlingsinriktade forumet). Återstår gör just den funktionen som Pepz tar upp, nämligen att det är roligt för de tävlande att vara med i tidningen. Och det är naturligtvis sant, men de tävlande utgör kanske 200 av tidningens många tiotusentals läsare, varför man måste fråga sig hur pass mycket plats som är motiverat att upplåta för detta syfte. Jag säger naturligtvis inte att tävlingsaspekten bör försvinna helt från tidningen, men en förändring tror jag är nödvändig, oundviklig och i förlängningen gynnsam för alla involverade.
Jag skulle vilja fortsätta min fotbollsanalogi och illustrera min poäng med två tidningar – GOAL och Offside – som har gått i helt olika riktningar. GOAL gör en tidning med samma typer av nyheter som återfinns i kvällstidningarna: ”Oremo på väg till Djurgården!” eller ”Sverige har gruppsegern som i en liten ask!”. Med den skillnaden att GOAL kommer ut varje månad och vi därmed vet att Oremo redan valt att stanna i Gefle och att Sverige fick se sig passerade av Spanien i EM-kvalet. Enligt mig representerar det här ett dåligt sätt att utnyttja det tryckta mediet.
Offside å andra sidan bjuder på en helt annan typ av journalistik. Exklusiva reportage som man inte kan läsa någon annanstans, och som framför allt inte är tidsbunda. Ett nummer av Offside är lika meningsfullt att plocka upp om ett år som det är idag, och så tror jag att man som månadsmagasin måste arbeta i framtiden för att fortsätta att vara relevant.
Tiden får utvisa exakt vilka delar av tävlingsrapporteringen som bör finnas kvar i själva tidningen, och vilka som bör ligga online. Men ska jag drista mig till en gissning tror jag att tiden då vi såg sida upp och sida ner med bilder från särbedömningar har runnit ut. Det kommer vi även i fortsättningen att kunna se – och dessutom enormt mycket mer och bättre – men online. I tidningen hoppas jag istället att innehållet ska vara sådant som inte kan ersättas med en snabb googling, en titt på ett forum eller en prenumeration på en blogg. Då tror åtminstone jag att det tryckta månadsmagasinet fortfarande har en funktion att fylla – vare sig det står Offside eller BODY på omslaget.
16 januari, 2008 at 10:42 #806402Anonym anvandareMemberEtt mycket bra svar, Andy. Stor cred till ditt alltid enormt pedagogiska uttryckssätt. Men också till ditt stora engagemang och energi i just denna fråga.
Från tidningens perspektiv ställer jag mig bakom ditt inlägg i princip rakt av. Om man dessutom fogar till det faktumet att årets tävlingshöst var exceptionellt packad (SM AF, SM BB/CBB/BF/F, DVM, HVM, NM, VETVM, VMCBB, SM STRONGMAN, DC och FF), så kan det kanske vara enklare att förstå, och acceptera, varför just denna utgåva såg ut som den gjorde.
mvh
Alex
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.