BODY Magazine nr 264 (April 2006)

Home Forums BODY Magazine BODY Magazine nr 264 (April 2006)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

Det senaste är lätt snyggaste omslaget hittills.
    ( vitt/grått/svart )

zonecapone wrote:
    Håller med att omslagen hela tiden blivit bättre! Även innehållet har blivit RIKTIGT nice & super PRO sedan tidningen bytte namn till BODY! :emo-thumb
    Blir fortfarande lika imponerad när jag ser BODYS hardcore omslag i tidningshyllan på ICA!! Fattar inte riktigt hur Ove & Alex har lyckats med bedriften att få ut vår sport mainstream utan att tappa hardcore kännslan?!
    Keep up the good work boys!!
    :drinks:

Love yall!
    ZONE
    [www.zonecapone.com]

Och nu med det nya numret så försvann hardcore på omslaget :p tur att innehållet var kanon :up:

Håller med dig Jocke om förra numret var det snyggaste måste detta nummer va det absolut fulaste jag nånsin sett genom alla år med BK/Body…

Men innehållet var kanon !!! Bland de bästa nummren så, som man brukar säga det är insidan som räknas :)

Kaboffastar wrote:
    Det senaste är lätt snyggaste omslaget hittills.
    ( vitt/grått/svart )

…och Brunt, med en modell kille som tycker det är lättare att svälta än att bygga muskler.
    och inte många i detta avlånga land vet vem han är. :dntknw:

Svenska profiler på våran svenska tidning är roligast.
    – titta där står ”Kari” i tidningshyllan! :D (obs. bara ett exempel)

Snyggt, stilrent och fräscht omslag MEN visst, det ser mer ut som ett nummer av Fitness MAN, när den tidningen fanns :what: .

:ike:

Tja för en gångs skull tyckte min flickvän att det var en snygg förstasida, och min pappa blev nostalgisk men jag blev lite besviken

Fattar inte hur ni ens kan tänka tanken på att göra ett sådant här omslag. Första tanken jag fick var, ”Mens Health” som för övrigt är den sämsta tidning som sålts i svensk handel genom tiderna.

När jag la fram tidningen på disken sa mannen i kassan, ”jasså, ute o shoppar åt tjejen såhär sent?”.

Äh, skärp er nu, detta var de sämsta ni gjort någonsin tror jag, de hoppas jag ni fått höra i efterhand också.

Skärp er o kör på med er vanliga stil, ni brukar göra ett kanonjobb med omslagen, detta var deffenitivt inte B&K.

Eller vad tycker ni själva såhär i efterhand?

Innehållet ska dock ha ROS, riktigt härlig läsning vilket ni alltid brukar leverera! :up:

mvh

Så här i efterhand? Ärligt?

Jag tycker själv att detta är ett av de mer attraktiva omslagen vi någonsin gjort.

Själva syftet med det är ju också att ge fler människor möjlighet att komma i kontakt med tidningen och dess budskap. Och även om man inte ska dra allför kraftiga växlar så här långt, så vet vi ändå följande:

* Vår löpsedel har ALDRIG satts upp av så många återförsäljare som denna gång
    * Vår placering i butiken har generellt sett också getts en MER FRAMSKJUTEN plats än vad vi vanligtvis får (ofta hamnar vi bland obskyra herrtidningar och liknande)

Vårt innehåll står för sig själv. Men om återförsäljarna inte kan känna delaktighet och intresse för produkten, så får den egentligen aldrig chansen att nå fler är de redan bitna.

De enda som uttryckt negativa åsikter om detta omslag är de som kommit fram i denna tråd. Men för varje negativ reaktion kan jag med lätthet räkna tio som är av precis motsatt uppfattning.

Jag har tidigare flaggat för att vi detta år kommer att få se mer variation i omslagen än tidigare. Och detta är en del i det. Vi måste hela tiden förnya oss och försöka göra en bättre och mer attraktiv produkt.

Och att allt fler får upp ögonen för tidningen är inget negativt. Tvärtom – det är en styrka som kommer alla till gagn.

mvh

Alex

Omslaget är tjusigt. Texten ”Maximal tillväxt” är lite svårläst på bakgrunden, men något annat kan jag inte komma på att klaga över.

Jag var väl heller ingen anhängare av det nya omslaget, sett till min spontana reaktion.

MEN

Vi får nog inte glömma bort att vi per definition är onormala. Vi tillhör en väldigt liten klick som går igång på mycket muskler, vaskularitet och ribbor överallt.

Vad är det för vits att ha världens bästa produkt om man gömmer den i källaren och aldrig får sälja? Risken är överhängande att sagan blir väldigt kort (I o f s har tidningen hängt med sen cro magnontiden, vilket är en bedrift i sig i tidningsvärlden, där medellivslängden väl är betydligt kortare än tio år, eller?).

Jag bjuder gärna på ett mindre häftigt omslag då och då, om det innebär att innehållet kan fortsätta utvecklas i rätt riktning, att upplagan ökar och att fler ”normala” får upp ögonen för att mycket av det vi håller på med faktiskt är både bra och spännande. Ergo: Fler läsare=fler annonsörer=bättre ekonomi=bättre täckning av våra profiler=bättre möjligheter för fler att tjäna en slant på gymträning. Fler plus än minus.

Janpeter Sangborn wrote:
    Jag var väl heller ingen anhängare av det nya omslaget, sett till min spontana reaktion.

MEN

Vi får nog inte glömma bort att vi per definition är onormala. Vi tillhör en väldigt liten klick som går igång på mycket muskler, vaskularitet och ribbor överallt.

Vad är det för vits att ha världens bästa produkt om man gömmer den i källaren och aldrig får sälja? Risken är överhängande att sagan blir väldigt kort (I o f s har tidningen hängt med sen cro magnontiden, vilket är en bedrift i sig i tidningsvärlden, där medellivslängden väl är betydligt kortare än tio år, eller?).

Jag bjuder gärna på ett mindre häftigt omslag då och då, om det innebär att innehållet kan fortsätta utvecklas i rätt riktning, att upplagan ökar och att fler ”normala” får upp ögonen för att mycket av det vi håller på med faktiskt är både bra och spännande. Ergo: Fler läsare=fler annonsörer=bättre ekonomi=bättre täckning av våra profiler=bättre möjligheter för fler att tjäna en slant på gymträning. Fler plus än minus.

Well put!

/A

Självklart måste man väga in ekonomi, eller, ni som gör tidningen måste göra det. Vi som köper tidningen ändå, som gillar byggaromslagen, kan känna en viss oro att inte bara omslagen ska förändras för att blidka annonsörer, tidningshandlare och ”den stora massan”. Så länge innehållet fortfarande andas byggning är jag nöjd. Jag är ändå inte helt säker på att Body kommer ha samma profil om ett år, eller tre. Visst är utveckling bra, bara den inte innebär utslätning.

Personligen tror jag det är ett bra sätt att ”lura” nya läsare till tidningen, som annars hade valt någon mer lättsmält, jämfört med ett vanligt BODY-omslag, introduktion till styrketräning och näringslära, som Aftonbladet Söndag.

Så länge innehållet fortsätter hålla hög klass är jag inte det minsta bekymrad.
    Fast många kanske bara vill titta på ’them purrty pictures’ snarare än att läsa tidningen. ;)

Sedan att sporten som sådan uppvisar en mängd olika typer av fysiker verkar många ha glömt bort och istället framhåller man sina egna kroppsideal.

Hela det här snacket om att sälja sin själ. Ja, det är nog ett fenomen begränsat till byggarforum.

mini wrote:
    Självklart måste man väga in ekonomi, eller, ni som gör tidningen måste göra det. Vi som köper tidningen ändå, som gillar byggaromslagen, kan känna en viss oro att inte bara omslagen ska förändras för att blidka annonsörer, tidningshandlare och ”den stora massan”. Så länge innehållet fortfarande andas byggning är jag nöjd. Jag är ändå inte helt säker på att Body kommer ha samma profil om ett år, eller tre. Visst är utveckling bra, bara den inte innebär utslätning.

Visst finns det en ekonomisk parameter också. Men för att vi som kreatörer ska få fortsatt bränsle i våra motorer så handlar det minst lika mycket om att få fler att få upp ögonen för det vi gör, och på så sätt kunna sprida ”järnets evangelium” än mer. Ju fler som läser tidningen, desto mindre mystiskt kommer det vi gör att betraktas, vilket jag tror kommer att ge fler publika läsare (på tunnebana, tåg och på andra öppna ställen). Och den tillfredsställelsen är betydande.

Angående utslätning så behöver du inte vara orolig. Rent historiskt har tidningen kört det racet tidigare, med mindre bra resultat. Ju bredare en tidning blir, desto mindre spetsengagemang kan vi skapa. Och det är det allt handlar om.

Styrketräning på seriös nivå är ett extremt specialintresse, och det är bara för de som betraktar sin träning som seriös, som en specialtidning kan vara intressant. Så fort jag betraktar min styrketräning på samma sätt som med andra fritidssysselsättningar som inte kräver något större engagemang (innebandy med jobbarkompisarna på tisdagar, körsång på torsdagar osv…) så förlorar jag alla incitament att gå ut och shoppa en tidning om just den hobbyn.

mvh

Alex

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.