BODY Magazine nr 264 (April 2006)

Home Forums BODY Magazine BODY Magazine nr 264 (April 2006)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author

Många verkar ha åsikten att tidningen ska vara så ”äkta” som möjligt, så hardcore det bara kan bli och därmed ska monstren placeras på framsidan och fitnesskillarna som har kroppar som förmodligen tilltalar en större del av svenska folket får helt enkelt maka på sig för att tidningen måste lysa ”bodybuilding”. Artiklarna om BB är bra och bortsett från fitnesspecialen för några månader sen tycker jag fortfarande tidningen handlar om byggning.

Jay wrote:
    Hela det här snacket om att sälja sin själ. Ja, det är nog ett fenomen begränsat till byggarforum.

Aldrig hört talas om sellouts inom musikindustrin?;)

mini wrote:
    Självklart måste man väga in ekonomi, eller, ni som gör tidningen måste göra det. Vi som köper tidningen ändå, som gillar byggaromslagen, kan känna en viss oro att inte bara omslagen ska förändras för att blidka annonsörer, tidningshandlare och ”den stora massan”. Så länge innehållet fortfarande andas byggning är jag nöjd. Jag är ändå inte helt säker på att Body kommer ha samma profil om ett år, eller tre. Visst är utveckling bra, bara den inte innebär utslätning.

Kunde inte lagt fram de bättre själv.

Jag tycker det är tråkigt om B&K går mot en mer bredare publik, för det kommer i sådanna fall leda till att själva tidningen blir mindre ”hardcore” och mer ”fitness för nybörjare”. Först byter ni namn till Body, vilket _MÅNGA_ läsare inte gillade (jag säger inte att alla inte gillade namnbytet, men många gillade det inte), sen ska ni börjar mixtra med omslagen så de liknar gammal discotidning (t.ex Mens Health), vad är nästa steg? Ta bort intervjuer med kända byggarprofiler till förmån för ”Fixa sommarformen med 4 enkla steg” ( som igen, Mens Health predikade på 90 talet. Aldrig har sommarformen varit så lätt att nå som i den tidningen :D )

Njae, jag tror det är farligt om ni börjar jaga läsare i för stor omfattning, självklart begriper jag att detta är en ekonomisk fråga för er, självklart vill ni tjäna mer och mer pengar på er tidning, självklart. :) Men jag tror det kan bli farligt om ni börjar mixtra för mycket, kan hända att vi som läst eran tidning varje månad i åratal börjar lessna ur då, och att ni på så vis tappar den målgrupp som tidningen från början var menad för.

Bara en tanke. :) Jag hoppas att det inte går så.

Nu har jag ”risat” mycket, men självklart ska ni ha ROS också. Innehållet i eran tidning håller riktigt hög nivå. Bra reportage, underhållande intervjuer, rolig läsning helt enkelt. Fortsätt så, ni gör ett bra jobb! :up:

stenis wrote:
    Kunde inte lagt fram de bättre själv.

Jag tycker det är tråkigt om B&K går mot en mer bredare publik, för det kommer i sådanna fall leda till att själva tidningen blir mindre ”hardcore” och mer ”fitness för nybörjare”. Först byter ni namn till Body, vilket _MÅNGA_ läsare inte gillade (jag säger inte att alla inte gillade namnbytet, men många gillade det inte), sen ska ni börjar mixtra med omslagen så de liknar gammal discotidning (t.ex Mens Health), vad är nästa steg? Ta bort intervjuer med kända byggarprofiler till förmån för ”Fixa sommarformen med 4 enkla steg” ( som igen, Mens Health predikade på 90 talet. Aldrig har sommarformen varit så lätt att nå som i den tidningen :D )

Njae, jag tror det är farligt om ni börjar jaga läsare i för stor omfattning, självklart begriper jag att detta är en ekonomisk fråga för er, självklart vill ni tjäna mer och mer pengar på er tidning, självklart. :) Men jag tror det kan bli farligt om ni börjar mixtra för mycket, kan hända att vi som läst eran tidning varje månad i åratal börjar lessna ur då, och att ni på så vis tappar den målgrupp som tidningen från början var menad för.

Bara en tanke. :) Jag hoppas att det inte går så.

Nu har jag ”risat” mycket, men självklart ska ni ha ROS också. Innehållet i eran tidning håller riktigt hög nivå. Bra reportage, underhållande intervjuer, rolig läsning helt enkelt. Fortsätt så, ni gör ett bra jobb! :up:

Inleder med att tacka för roset. Alltid något;-)

När det gäller dina övriga synpunkter så undrar jag om du har läst någonting av det jag skrivit ovan? Oavsett så förslår jag att du läser det igen.

Dessutom hävdar du att det är MÅNGA läsare som inte gillade vårt namnbyte. Intressant. Då förutsätter jag att du jobbar på KO eller i ett bibliotek, i en tidningskiosk, på PLUS-redaktionen eller någon annanstans där du personligen fått möjlighet att komma i kontakt med MÅNGA läsares uttryckta missnöje. För i annat fall undrar jag var du fått det ifrån? Mina erfarenheter säger nämligen precis tvärtom.

Vi säljer över 20,000 tidningar varje månad (och de som faktiskt läser tidningen är betydligt fler). Eftersom det är svårt att till 100% tillfredsställa alla dessa, så måste jag luta mig mot den åsikt som majoriteteten av dessa läsare verkar ha.

Det fanns, som alltid när det sker förändringar, en mindre skara skeptiker på förhand. Men många av dessa bakåtsträvare har till mig uttryckt sitt postuma gillande.

Och detsamma gäller omslagens utseende. Även om jag blir glad över engagemanget och det intresse som här återspelglas, så måste jag spontant få utbrista: Men för h-vete, grabbar (för jag antar att ni är grabbar)… Vi har funnits i 25 år (!) och haft exakt samma budskap hela tiden. 25 år i dina musklers tjänst… Nej, vi vill inte ha din guldklocka. Men en mindre ödmjuk gök än jag skulle på goda grunder kunna hävda att det engagemanget borde rendera i ett något större förtroende än vad som här skymtar. Eller?

Vi kommer inte att förändra tidningens innehåll eller profil (precis som jag slagit fast ovan). Men vi kan absolut inte stagnera och titta bakåt. Vi måste fortsätta att försöka göra tidningen bättre hela tiden (och det av anledningar som jag också försökt redogöra för tidigare i den här tråden). Så länge merparten av våra läsare vill läsa om hur Ronnie Coleman tränar sin vänstra biceps insida, så kommer vi att servera det. Vill man se en snygg bild på en välbyggd idrottsman så kanske det också går att lösa. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra…

Det kom ett hiskeligt oljud från en handfull gossar här tidigare när vi gjorde en Fitnesspecial (Februari-utgåvan). Och nu när vi har ett omslag med en kille som väcker betydligt mer positiva känslor för betydligt fler, så går några i taket (är ni månne samma individer?), och vill skriva vår runa…

Och det tycker jag är lite märkligt.

mvh

Alex

Varsogod! :)

Nej jag jobbar varken för KO eller vid ett tidningsstånd. Dock så är jag en duktigt aktiv medlem på flera träningsforum, (innan någon påpekar att mitt medlemskap här inte varit längre än 1 månad så kan jag tillägga att jag varit aktiv läsare här på forumet BRA mycket längre). På forumet vet jag att det varit ett stort missnöjje med namnbytet från B&K till Body. Jag säger absolut inte att alla är missnöjda för de förstår jag med att så inte är fallet, då hade ni inte gjort bytet. Dock så vet jag att en stor skara varit missnöjd med namnbyten och detta genom diskutioner på flera olika tränignsforum, det är för mig fakta eftersom det är målgruppen ni jagar som klargjort ett stort missnöjje. Har du siffror eller statistik som visar på en positiv reaktion av namnbyten så släng gärna fram det, jag är inte omöjlig, jag kan ändra mig =)

Men snälla, släng inte fram hur ni ökat eran försäljning efter namnbytet, för de vill jag mena på inte har något som hellst med namnet på tidningen att göra, snarare att vi går mot ett mer aktivt samhälle där fler o fler unga tar sig i kragen och istället för att sitta hemma i fotöljen och spela data-spel så är dom ute och aktiverar sig, ofta på gymmen, och detta gynnar givetvis er som Kraftsportstidning, och självklart är det för oss andra läsare även kanon då ni får mer pengar till att göra en bra tidning. :up:

Självklart förstår jag att det är svårt att tillfredställa alla, det är en omöjlighet som jag är mycket medveten om. Jag har inte varit en 25års hängiven läsare de ska du veta, varför, ja du sa det själv, jag har inte den åldern helt enkelt ;) Dock så är det så att jag jobbar med en man som varit aktiv medlem under nästan hela denna tid, och har i princip alla nummer kvar, visst fattas det en del, men i stora drag har han alla tidningar. Dessa har han tagit med till jobbet och jag har läst ikapp mig, rejält också. Så jag VET mycket väl vad B&K levererar, och det är MYCKET. Det är och har alltid varit en förbannat bra tidning som leverarat det dom skall, det är den uppfattning jag fått av eran tidning.

Självklart skall ni ha ett förtroende av läsarna, absolut, men en viss skeptism hos läsarna måste ni ju också kunna ta när ni ändrar saker o ting med tidningen som alltid varit på ett speciellt sätt. Så är det ju bara. Och igen detta med att göra omslag så att det skall locka flera köpare, ja då är ni ute och jagar köpare, men passa er så de inte slår tillbaka och så ni börjar ändra saker som gör att dessa läsare som läst eran tidning i 10-25års tid börjar lessna ur på de eventuella förändringar ni gör, för händer de, ja då tror jag tidningen ligger rejält illa till faktiskt. Ni har då skapat en helt ny tidning, en tidning som kanske bara håller ett par år, som de flesta andra blaskor gör. Ni har då förlorat denna målgrupp som ni under 25års tid jobbat för att få ha kvar.

Jag hoppas verkligen det du säger är sant dvs. att ni inte kommer att förändra tidningens innehåll eller profil, ni har ett vinnande koncept, ni skulle inte levt i 25år om ni inte haft det. Jag har tidigare skrivit att jag verkligen gillar innehållet i eran tidning, och det står jag fast vid.

Innehållet i senaste nummret var helt kanon, fanns hur mycket bra läsning som hellst, så ta mig inte fel. Men det är ju inte bara jag som visar oron över att tidningens innehåll kan se helt annorlunda ut om 2-3år.

Dedär med att jag skulle vara en av de som klagade över eran fitnesspecial får du nog ta tillbaka då det inte stämmer för 5öre, jag tyckte det var ett otroligt givande reportage. Fitness är enligt mig en stor del av byggningen, bara ta en titt på de tävlingar som arrangerars över världen, finns flera olika klasser, och här i sverige har vi athletic fitness vilket är den klass som skulle tilltala MIG om jag bestämmde mig för att någon gång tävla.

Nej, nu skall jag iväg o köra ett träningspass. Ni gör ett kanonjobb med tidningen, de menar jag verkligen. Det är alltid lika jobbigt att behöva vänta 3 veckor på nya nummret när man redan läst ut det nya.. ;) Detta med ändring av omslag o sådant är väll sådant man kan leva med, innehållet har hittills varit densamma, kanon, de hoppas jag det fortfarande kommer vara. =)

Edit: Gah, känns som jag hade kunnat korta ned detta. =)

mvh stenis

Haha snacka om att folk går igång :) Jag tycker (min åsikt) att det hade varit roligare med en svenk kille (fitness kille i samma klass) hade varit roligare då vi har många bra fitness killar som jag tror att vanligt folk hade gillat.Men det är bara min lilla åsikt :p
    Men innehållet var som sagt kanon.

jocke wrote:
    Jag tycker (min åsikt) att det hade varit roligare med en svenk kille (fitness kille i samma klass) hade varit roligare då vi har många bra fitness killar som jag tror att vanligt folk hade gillat.Men det är bara min lilla åsikt :p

Word. Vi har grymma fitnesskillar här i Sverige som mycket väl platsar på BODY:s omslag. MIN åsikt.

Voldemaahr wrote:
    Word. Vi har grymma fitnesskillar här i Sverige som mycket väl platsar på BODY:s omslag. MIN åsikt.

Jo. Själv skulle jag gärna se fitnessparet Egelstig/Fodor på omslaget. För att ta ett exempel.

olle wrote:
    Jo. Själv skulle jag gärna se fitnessparet Egelstig/Fodor på omslaget. För att ta ett exempel.

Måste nog hålla med dig om ditt exempel… :)

Alex: Både jag och Linda kommer att vara i form nu i vår.. :nod :P

Mats E. wrote:

Ni kanske kan ligga insmörjda på huven på Audin din? =P

Mats E. wrote:

Please Mats…:O

Benny Fencker wrote:
    Please Mats…:O

???

Spann bara vidare på ett inlägg… inte så att det är speciellt viktigt eller något jag strävar efter.. men vem skulle inte vilja vara på ett omslag på en så grym tidning om möjligheten gavs.. :p

Jag tyckte att omslaget vart snyggt, men killen har ju knappt några armar. Sen tycker jag iofs att det är possitivt att vända tillbaka till mer naturligt tränande byggare. Eftersom en del varit kritiska till att Body, visar Bodybuilders, som med stor säkerhet går på steroider och lite till, kanske man skall ta det lite lugnt med kritiken, när Body visar något man kan uppnå utan att utsätta sig för riskerna med dopning.

Yngve

Tycker själv att framsidan va grymmt stilig, fägerna tycker ja va störtsköna =) Så bara plus från min sida.

Näää fy!! Ser ut som en killen fran nan plansch jag hade pa väggen i mitt rum när jag var 13… Detta omslag far INTE min röst iaf! :nono:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.