Home › Forums › BODY Magazine › BODY Magazines nya app för iOS/Android
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2014 at 09:37 #1080580Anonym anvandareMember
Hej!
Appen borde uppdateras för högupplösta skärmar för Android. Det går knappt att zooma text på en Samsung Galaxy note 10.1 2014.//MG
27 februari, 2014 at 11:33 #1080997Anonym anvandareMemberOch varför dyker inte tidningen upp längre i Bodyappen eller i Paperton?
//MG
28 februari, 2014 at 14:01 #1081018Anonym anvandareMembermickeg wrote:Hej!
Appen borde uppdateras för högupplösta skärmar för Android. Det går knappt att zooma text på en Samsung Galaxy note 10.1 2014.//MG
Jag har sett det på min androidläsplatta också och framfört samma påpekande till vår utvecklingsavdelning.
28 februari, 2014 at 14:07 #1081019Anonym anvandareMembermickeg wrote:Och varför dyker inte tidningen upp längre i Bodyappen eller i Paperton?//MG
Från första början kördes några utvalda Egmont Tidskrifter-titlar på Qiozk-plattformen och några på Paperton-plattformen för att testa möjligheterna med digital publicering.
Strax innan årsskiftet gick man all in. majoriteten av förlagets tidningar finns nu även digitalt via en och samma plattform. Det gör dock att BODY inte längre publiceras i vår gamla app samt i Paperton.
På [http://body.se/etidning body.se/etidning] finns instruktioner om hur man hämtar den nya appen samt aktiverar den digitala prenumeration.
3 mars, 2014 at 18:17 #1081056Anonym anvandareMemberHej Magnus!
Tack för info om lösenordet. Det stämde det du skrev. Men den nya appen är i ju i princip oanvändbar… det går inte att bläddra sida för sida utan man måste bläddra med listen längst ned. Sidorna är också i ett landskapsläge som visar två sidor åt gången. Vill man sedan läsa en sida får man zooma för varje sida och som jag skrev förut i en högupplöst skärm är det begränsad zoom även i en den nya appen. Dessutom har sidorna en otrevlig tendens att hoppa om man zoomar Tillbaka till ritbordet är väl mitt förslag…3 mars, 2014 at 19:17 #1081057Anonym anvandareMembermickeg wrote:Hej Magnus!
Tack för info om lösenordet. Det stämde det du skrev. Men den nya appen är i ju i princip oanvändbar… det går inte att bläddra sida för sida utan man måste bläddra med listen längst ned. Sidorna är också i ett landskapsläge som visar två sidor åt gången. Vill man sedan läsa en sida får man zooma för varje sida och som jag skrev förut i en högupplöst skärm är det begränsad zoom även i en den nya appen. Dessutom har sidorna en otrevlig tendens att hoppa om man zoomar Tillbaka till ritbordet är väl mitt förslag…Det du noterar såg jag också då jag testade på Android, och har vidarebefordrat vad jag upplevde just dessa synpunkter till utvecklarna.
På iOS så är det däremot såsom man förväntar sig att en läsplatte-app ska fungera (enkelsidigt, bläddringsfunktion på ”rätt ställen”).26 mars, 2014 at 17:14 #1081326Anonym anvandareMemberFinns det någon tidsplan när en fungerande app för Android kan vara klar?
//MG
20 juni, 2014 at 18:59 #1081880Anonym anvandareMemberOtroligt dåligt att efter mer än tre månader inte kunnat prestera en fungerande app för Android. Kontentan ger att alla som läser Body gör det på apple. Bra, då för jag väl sluta prenumerera då.
//MG
22 oktober, 2014 at 10:01 #1082516Anonym anvandareMemberHäromdagen kom det en uppdatering men det går fortfarande inte att bläddra eller zooma… tur att prenumerationen går ut snart då…
//MG
22 oktober, 2014 at 10:23 #1082518Anonym anvandareMemberPå Nexus 7 (2013) upplever jag problem, men på en Lenovo Yoga 10 HD+ fungerade Android-appen nästintill bättre än iOS-appen, zoomning och bläddring var helt utan problem.
Pratade i förbifarten med en från förlagets digitala avdelning, och det var tydligen deras upplevelse också att det kunde vara markant skillnad i funktion/prestation mellan två olika android-enheter som körde samma programvara. Och att spåra samt göra en felåtgärd för en specifik av de tusentals olika android-enheterna var tydligen svårt.
22 oktober, 2014 at 11:34 #1082519Anonym anvandareMemberMen andra företag har löst det, ztory, paperton, readly med flera. där fungerar tidningarna perfekt på alla enheter jag provat. Jag har en nyare Note 2014 och en Note av äldre modell (som jag använder allt mindre). Det är på Note 2014 jag inte kan läsa tidningen. den fungerar dock om jag inte minns fel på den äldre Noten. Hur kommer det att andra företag lyckats där?
//MG
22 oktober, 2014 at 12:00 #1082520Anonym anvandareMembermickeg wrote:Men andra företag har löst det, ztory, paperton, readly med flera. där fungerar tidningarna perfekt på alla enheter jag provat. Jag har en nyare Note 2014 och en Note av äldre modell (som jag använder allt mindre). Det är på Note 2014 jag inte kan läsa tidningen. den fungerar dock om jag inte minns fel på den äldre Noten. Hur kommer det att andra företag lyckats där?//MG
Det är inte Egmont Tidskrifter själva som utvecklar apparna för magasinen, utan det uppdraget har anförtrotts åt Qiozk. Ett företag med liknande affärsidé som Ztory (tidigare Paperton) och Readly. Till skillnad från Ztory/Readly som har en enda app för alla tidskrifter, så gör Qiozk en app per titel.
Förlagets digitala avdelning är ständigt på dem att se till att förlagets Android-appar ska hålla samma kvalitet som iOS-apparna, men det kräver tyvärr betydligt mer utveckling.
22 oktober, 2014 at 13:01 #1082521Anonym anvandareMemberkan bara konstatera att det verkar fungera bättre nu. Om det kom ytterligare en uppdatering eller inte men den sista är 3.1 och är daterad 20 oktober. Nu går det att zooma och bläddringen fungerar hyfsat även om det laggar lite. Bra jobbat dårå…
//MG
24 oktober, 2014 at 22:26 #1082546Anonym anvandareMemberVad gör man ifall man inte kan logga in på appen? Jag kan logga in på hemsidan och se min aktiva prem. Och även läsa gamla nummer, men när jag försöker logga in i appen står det att jag angett en felaktig epost adress…
27 oktober, 2014 at 11:58 #1082555Anonym anvandareMemberKollbratt wrote:Vad gör man ifall man inte kan logga in på appen? Jag kan logga in på hemsidan och se min aktiva prem. Och även läsa gamla nummer, men när jag försöker logga in i appen står det att jag angett en felaktig epost adress…Vi körde denna support offline, med tanke på att användarnamn, login och andra uppgifter behövde sändas fram och tillbaks. Fick följande från förlagets interna app-support:
Quote:Har felsökt och hittat felet som stoppade. Rättat och genomfört registreringen.Jag har även testat att logga in med min iPhone, det funkade. Ursäkta strulet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.