Home › Forums › BODY Magazine › Body såld?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 februari, 2007 at 13:54 #909840Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Varför tror du det?
Bara en känsla jag har, nytt företag tar över enbart
för att tjäna pengar…Är det så ? yes/no ?
10 februari, 2007 at 14:04 #909841Anonym anvandareMembernicke wrote:Bara en känsla jag har, nytt företag tar över enbart
för att tjäna pengar…Är det så ? yes/no ?
Alla som driver företag vill självklart ha lönsamhet. Vare sig det är Ove eller HM som äger tidningen. Det som jag även tror förenar dessa två ägare är att de generellt fokuserar på långsiktig lönsamhet snarare än snabba vinster. Om man skulle börja utöka mängden reklam in absurdum skulle man förvisso öka annonsintäkterna kortsiktigt, men långsiktigt förlora både läsare och därmed annonsintäkter. Så dum har aldrig Ove varit, och så dumma har jag mycket svårt att se att HM skulle vara.
Att driva tidning är helt enkelt ett långsiktigt projekt. BODY har ju funnits sen 1981 och det hade aldrig varit möjligt utan en långsiktig satsning och en respekt för läsarna (bland annat just genom att inte trycka in mer reklam än nödvändigt i tidningen, jfr med exempelvis amerikanska muskeltidningar). Om man tittar på anledningarna som HM uppger till köpet av tidningen verkar just den långsiktigheten vara en av de viktigare. Därför har jag svårt att se att de skulle vilja förstöra det hela.
12 februari, 2007 at 23:40 #909842Anonym anvandareMemberDet känns ju i alla fall tryggt att veta att Ove kommer jobba kvar, jag hoppas på ett bra sammarbete dem emellan. :emo-thumb
15 februari, 2007 at 00:05 #909843Anonym anvandareMemberHe-Man wrote:Det känns ju i alla fall tryggt att veta att Ove kommer jobba kvar, jag hoppas på ett bra sammarbete dem emellan. :emo-thumbHan drar inte en så tung bit längre. Skriver bara Rytters Retro vad jag har efrfarit. Men han har ju grundlagt hjela tidningen och kan väll få utnämnas till mister bodybuilding Sverige.
15 februari, 2007 at 14:31 #909844Anonym anvandareMemberKöpet leder förhoppningsvis till större ekonomiska möjligheter, vill säga högre kvalitet, bättre och större reportage, kanske till och med mer redaktionellt material, längre artiklar osv.
Min värsta farhåga är att man väljer att göra en mer kommersiellt grabbig tidning då den stora andelen manliga läsare var något förlagschefen poängterade. Jag uppskattar byggardamernas icke halvflåsporriga närvaro i tidningen. (Att Chanett Lee Martinez fotograferades/presenterades som hon gjorde i senaste numret ser jag än så länge som en tillfällig experimentlusta som inte kommer ersätta de traditionella byggarreportagen.)15 februari, 2007 at 14:46 #909845Anonym anvandareMembermini wrote:Min värsta farhåga är att man väljer att göra en mer kommersiellt grabbig tidning då den stora andelen manliga läsare var något förlagschefen poängterade. Jag uppskattar byggardamernas icke halvflåsporriga närvaro i tidningen.Du kan va lugn. Alex kommer va kvar och jag kan garantera att halvflåsporriga reportage om fitness/byggardamer inte är hans cup of tea.
15 februari, 2007 at 22:15 #909846Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Du kan va lugn. Alex kommer va kvar och jag kan garantera att halvflåsporriga reportage om fitness/byggardamer inte är hans cup of tea.Kommer vi läsare överhuvudtaget att märka någon skillnad från förut?
Kanske lite svårt att säga så här på förhand men jag tror nog du hajar vad jag menar.
Mvh
Jon ”El Mero Mero” Larsson.
15 februari, 2007 at 23:06 #909847Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Kommer vi läsare överhuvudtaget att märka någon skillnad från förut?Kanske lite svårt att säga så här på förhand men jag tror nog du hajar vad jag menar.
Mvh
Jon ”El Mero Mero” Larsson.
Jag är egentligen inte rätt person att svara på det – I’m just a simple writer:)
Ska kolla om den andre el mero mero (Alex) kanske har tid att skriva någon rad om det här. Det jag har hört har iaf enbart varit positivt annars:up:
16 februari, 2007 at 05:43 #909848Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Kommer vi läsare överhuvudtaget att märka någon skillnad från förut?Nej.
Vår nya ägare driver uteslutande titlar för specifika specialintressen. Därmed finns en förståelse för att en tidning om styrketräning på den här nivån aldrig kan bli bred eller mainstream. Så vi förväntas fortsätta göra precis samma sak som vi gjort under 26 år.
Personligen tycker jag att detta är ett jättelyft. Nya lokaler, nya arbetskompisar och dessutom massor av nya möjligheter och resurser.
Skäppan för energi är ånyo helt proppfull!
mvh
Alex
17 februari, 2007 at 11:45 #909849Anonym anvandareMemberLåter kanon det!
Och med ökade resurser kan man förmoda att utvecklingskurvan fortsätter att peka brant uppåt.
Tack för svaret, Alex!
18 februari, 2007 at 19:56 #909850Anonym anvandareMembernicke wrote:Blir väl bara mer reklam i tidningen dåKan det bli mer?
18 februari, 2007 at 20:04 #909851Anonym anvandareMemberIntressant!!
Tycker det är dags att göra en fet grej om Rytter själv i tidningen nu när detta händer! Han var ju liksom B&K själv back in the day när jag själv började träna! Ove har ju grundat hela den Svenska byggar kulturen…vore ju trist om kidsen missar det! Jag gjorde en grej med ove på min hemsida 2002[http://www.zonecapone.com/profiles/OVE%20RYTTER%20INTRO.htm]
Dags för lite updates!!
Peace!
ZONE19 februari, 2007 at 08:29 #909852Anonym anvandareMemberEnok wrote:Kan det bli mer?Jag själv tycker det är lite reklam, iallafall om man jämför med vissa amerikanska tidningar:ph34r:
Håller helt med dig Zone, skulle verkligen va schysst med ett reportage om Rytter i tidningen!
19 februari, 2007 at 08:42 #909853Anonym anvandareMembernicke wrote:Blir väl bara mer reklam i tidningen dåVad gör det? Man är inte tvingad att läsa men reklam men det ger ju dig en större överblick av priser och olika tillverkare!
Så länge tidningen behåller eller ökar antalet läsbara sidor så är det väl bara bra med reklam!
19 februari, 2007 at 18:10 #909854Anonym anvandareMemberEnok wrote:Kan det bli mer?Du har aldrig läst Flex/ellerannanvalfriamerikanskbyggartidning va?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.