Home › Forums › BODY Magazine › Bodys Layout
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 december, 2005 at 06:59 #1051205Anonym anvandareMember
Senaste numret av Body m
13 december, 2005 at 06:59 #95759Anonym anvandareMember13 december, 2005 at 08:58 #1051206Anonym anvandareMemberLarsK wrote:Senaste numret av Body måste ha den fulaste framsidan av alla.Tycker sista åren av BK hade riktigt schyssta och snygga framsidor, även Bodys har hitills var rätt ok, men sista numret alltså, så fult, så platt så stelt så tråkiga färger som inte alls passar ihop.
En synpunkt från en trogen prenumerant.
Håll inte igen, vetja;-)
Ärligt talat, vi tar till oss kritiken. Inte helt oväntat så är det flera samverkande faktorer som ligger till grund för hur vi konstruerar omslagen. Att det ska synas i butik är en av de främsta. Och, ärtigt eller asafult, detta syns i vart fall.
Under nästa år kommer vi att helt enligt vår plan ta ut svängarna mer när det gäller omslagen. Du kommer nog att märka det redan i januariutgåvan.
mvh
Alex
13 december, 2005 at 21:59 #1051207Anonym anvandareMemberjag tycker att namnet ”BK” var mycket b
14 december, 2005 at 11:12 #1051208Anonym anvandareMemberaxl wrote:jag tycker att namnet ”BK” var mycket bättre, det låter liksom dumt att säga body på svenska…. BK låter däremot coolt även om man säger det med svenskt uttal..Jag tycker Joey Thempest var bättre med kruligt hår.
Men precis som ”B&K” tillhör det gårdagen.Move on.
/A
14 december, 2005 at 11:19 #1051209Anonym anvandareMemberJag tycker att det
14 december, 2005 at 12:03 #1051210Anonym anvandareMemberTjena…ja köper lösnr…när jag och en kompis skulle åka på en lite utflykt med bilen så tänkte ja köpa nått att läsa..
Och när vi stog inne på statoil så sa min kompis som inte är intresserad av träning och inte vet nått om body..”ska du köpa den där?” ”va b-aktig den ser ut”
men själv skiter ja i hur den ser ut…för mig är inte det som är viktigt
det är ju trots allt det bästa man kan hitta i tidningshyllan i läsningsväg:up:
jag tror inte man vinner nått på att köra såna omslag som ska skapa uppmärksamhet….tror det är tvärt om..
dom som redan vet vad body är för tidning..går bara och köper den och bryr sig inte om hur det ser ut..
alltså är det menningen att ni ska locka såna som inte läst body innan?
då tror ja det inte är helt rätt tänkt…tror med på ett proffsigt omslag som utstrålar kvalitet..
men det kommer väll vissa sig….
det senaste omslaget är nog det fulaste jag sätt…det väger inte jämt med kvaliteten som finns i tidningen14 december, 2005 at 13:09 #1051211Anonym anvandareMemberL
14 december, 2005 at 14:52 #1051212Anonym anvandareMemberFår jag också lägga en liten kommentar?
Betr. layouten på det aktuella numret behöver jag nog inte uttala mig något om… det var annars faktiskt min första tanke när tidningen damp ner… men kände att det är det nog många andra som kommer att göra – så jag låter bli. Jag har trots allt inte varit så jävla kvick med att ge beröm när det varit på sin plats så då behöver jag inte vara så kvick med att ge kritik heller…. men som sagt, det kan inte ha ägnats många minuter åt det omslaget iaf
Men en annan sak som Alex med vänner på redaktionen ständigt propsar för är att man ständigt behöver ”förnya sig” s.k. Du nämner Joey Tempest… att han var bättre som långhårig. Det tyckte jag var en dum jämförelse För då var han ju allmänt känd och det är ju så man minns honom. Hade jag sett honom idag hade jag nog inte känt igen honom. Personligen anser jag att ”ansiktslyftningar” är helt korrekt, men inte att man HELT går ifrån något som man i flera år gjort som ”sitt” kännetecken. Jag kommer ALLTID att säga BK. Det var mycket mer ”slag” och ”kraft” i det. En tidning med innehållet ”Bodybuilding och Kraftsport” talar sitt tydliga språk. BODY har föga samma innehållsrikedom.
Nä, om ni om några år avser att byta igen, så byt isåfall tillbaka . Se bara runt omkring… Det tar ju oerhört lång tid att ”etablera” ett namn – varför ska man då plötsligt byta?? Ta som exempel; IBM, IKEA, H&M, SvD, KvP…. alla vet vi vilka dom är, varesig vi vill eller inte… Tänk om IKEA skulle byta namn…
Personligen hade jag gärna haft kvar både BK och lille grodan… den hade ett varit ett GRYMT fräckt kännetecken… år efter år…. och fler ”oinvigda” hade nog kunnat relatera BODY till den där bodybuildingtidningen som funnits ”i alla år”….
Men detta är ju bara min åsikt…. så lacka nu inte ur, för jag hade inte prenumererat i 13år om jag inte tyckte tidsskriften var fullständigt överlägsen och än idag släpper jag allt så fort jag kommer hem och ser BK..förlåt.. BODY på golvet, för att iaf ta en snabbflukt… och sällan blir jag besviken på innehållet.. som alltså som sagt är det viktigaste….
PS. Milleniumnumrets layout föll mig väl i smaken, men den var säkert även något kostsam…
15 december, 2005 at 10:24 #1051213Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Jag tycker Joey Thempest var bättre med kruligt hår.
Men precis som ”B&K” tillhör det gårdagen.Move on.
/A
jag är 19 år och jag lär veta vad som är ”inne” och coolt.
15 december, 2005 at 14:11 #1051214Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Håll inte igen, vetjaÄrligt talat, vi tar till oss kritiken. Inte helt oväntat så är det flera samverkande faktorer som ligger till grund för hur vi konstruerar omslagen. Att det ska synas i butik är en av de främsta. Och, ärtigt eller asafult, detta syns i vart fall.
Under nästa år kommer vi att helt enligt vår plan ta ut svängarna mer när det gäller omslagen. Du kommer nog att märka det redan i januariutgåvan.
mvh
Alex
Hehe, jag kände bara att jag var tvungen att skriva det, det är ju trots allt favoritblaskan och nu med internets storhetstid så har man ju bra möjlighet att lätt nå fram till er som driver blaskan.
15 december, 2005 at 14:18 #1051215Anonym anvandareMemberaxl wrote:jag är 19 år och jag lär veta vad som är ”inne” och coolt.Jo det vet ju alla att de flesta trendsättare och modedesigners osv i 9 fall av 10 är just 19 år;)
15 december, 2005 at 14:20 #1051216Anonym anvandareMemberaxl wrote:jag är 19 år och jag lär veta vad som är ”inne” och coolt.Använd gärna smileys så man vet att du skämtar.
15 december, 2005 at 14:22 #1051217Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jo det vet ju alla att de flesta trendsättare och modedesigners osv i 9 fall av 10 är just 19 år;)Tyler Brule är ju 19! :whistle:
18 december, 2005 at 20:07 #1051218Anonym anvandareMembercosse wrote:Men en annan sak som Alex med v -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.