Home › Forums › BODY Magazine › Bodys Layout
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 december, 2005 at 20:15 #1051219Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:F18 december, 2005 at 20:19 #1051220Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:Nåt måste ha varit mycket övertygande med antingen logga eller layoyt då?
Eller nyhetens behag? Eller helt enkelt att det på den tiden inte fanns så hemskt många alternativ?
Tål att fundera på (för den som har tid med det).
/A
18 december, 2005 at 20:26 #1051221Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Eller nyhetens behag? Eller helt enkelt att det på den tiden inte fanns så hemskt många alternativ?
Tål att fundera på (för den som har tid med det)./A
På väskor eller tidningar?
Ska fundera så fort jag får tid.Senaste Body har jag likväl.. och sanningen att säga så funderade jag inte ens på hur den såg ut innan jag köpte den.. 😮
19 december, 2005 at 00:16 #1051222Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Håller inte med. Joeys hårsvall är en bra jämförelse, anser jagDen frissan hörde åttiotalet till. Sedan den har han bytt frisyr flera gånger, och idag har han en som säkerligen är modern (åtminstone någonstans i världen).
Det handlar om att hänga med i tiden, att utvecklas. Och det har Joey gjort.
Asså jag är ledsen men jag måste fortfarande hävda att herr Joey är en dum jämförelse. HAN har förnyat sig ja… men han har ju INTE BYTAT NAMN. Inte sant ?
Nä ska inte fortsätta denna diskussion – jag vill ju inte bråka med dem som bidgragit till åtskilliga timmars nöjsam läsning och inte minst berikat en med information om träningen och inte minst – kosten. Fan vet vad man hade gjort utan Er.
Men jag kommer ALLTID hålla fast vid att man aldrig HELT bör lämna ett väl fungerande koncept, som i detta fallet ett namn. BK-BODY kanske? Skämt åsido – det är bara mina åsikter – i all välmening och jag anser dessutom även att ni borde hitta en ”symbol”. En unik sådan, som förknippas med tidningen. Därefter kan man ju byta namn/logga – men behåller ”sin” symbol…. som grodan… han va cool Utlys en tävling vetja.. BODY’s kommande kännetecken/symbol. :emo-thumb
I det stora hela – är ni nöjda av bytet – så får jag också tids nog inbilla mig att jag är det
19 december, 2005 at 01:25 #1051223Anonym anvandareMemberNamnet kan man alltid diskutera, jag personligen tycker dock inte heller att det är lyckat att kalla sig för en förkortning i längden…
Däremot tycker jag att layouten sen tidningen bytte namn till BODY är grymt mycket bättre. Detta beror givetvis på att jag, som är hopplös på allt vad estetiska ämnen heter, inte har något med den att göra:D All credd åt Seth Jansson för den förbättringen!
19 december, 2005 at 07:58 #1051224Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Den nya loggan/namnet gör att vi syns mycket mer i butikerna. Vi kan också använda den mer offensivt än den gamla åttiotalsreliken.Det är största anledningen till att jag gillar nya loggan/namnet. Det ser bättre ut att den löper från sida till sida på omslaget. B&K såg visserligen coolt ut, men det tog ju bara upp ena hörnet. Nu gäller det bara några år av hjärntvättning så kommer de gamla läsarna att tycka att den nya loggan ser lika cool ut som den förra. Så funkar vi människor, vi vänjer oss och är allmänt påverkbara. :emo-thumb
19 december, 2005 at 18:01 #1051225Anonym anvandareMembercosse wrote:Asså jag är ledsen men jag måste fortfarande hävda att herr Joey är en dum jämförelse. HAN har förnyat sig ja… men han har ju INTE BYTAT NAMN. Inte sant ?Egentligen är det inget namnbyte. Bara en omfrasering av det ursprungliga namnet. Så här ser utvecklingen ut:
1981-1985
Tidningen heter BODYBUILDING & kraftsport, där ordet BODY står på egen rad, och kraftsport skrivs ut gement. Den gröna grodan är med från början. Metallicbokstäver används.1985-1988
Tidningen heter fortfarande BODYBUILDING & KRAFTSPORT. Nu är ordet kraftsport stiliserat i versaler, dock i mycket liten grad. BODY dominerar fortfarande. Grodan är kvar. Typsnittet generellt enkelt.1989-1990
Grodan tas bort och tidningen döps om till B&K Sports Magazine, där tonvikten ligger på B&K.1991-1995
Loggan ändras igen. Namnet är fortfarande B&K Sports Magazine, men nu tillåts Sports Magazine löpa nästintill amok. B&K är närmast osynligt.1996-2004
Loggan ändras igen, nu tillbaka mot ursprunget. Denna gång tas metallicbokstäver, nu i 3D tillbaka. Tonvikten ligger återigen på B&K, och Sports Magazine tonas ned.2005
Loggan ändras och namnet förtydligas. Efter åtta år i samma kostym (den längsta i vår historia) kan vi bara utbrista Halleluja!mvh
Alex
PS! Egentligen har du fel om Joeys namnbyte. I hans pass står det nämligen Joakim Larsson;-)
20 december, 2005 at 16:26 #1051226Anonym anvandareMemberJag k
20 december, 2005 at 20:38 #1051227Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Januarinumrets omslag (ute 29/12) är jag själv enormt nöjd med. Ska bli kul att se vad ni tycker senare.Om du vill ha lite snabbare respons så kan du ju skicka
den redan nu :emo-thumb28 december, 2005 at 22:57 #1051228Anonym anvandareMemberDen nya är bland de bästa framsidor jag sett, grymma bilder på Pär, great work Alex! :emo-thumb
28 december, 2005 at 23:42 #1051229Anonym anvandareMemberSnyggt jobbat. Alex.
Gillar den tunna röda linjen runt BODY.YNGVE
29 december, 2005 at 10:15 #1051230Anonym anvandareMemberTack pöjkar!..
Ja, jag är jättenöjd med det senaste omslaget. Och Per var i så bra form att det var omöjligt att misslyckas med bilderna på honom. Det var en rolig plåtning.
God fortsättning!
mvh
Alex
29 december, 2005 at 10:31 #1051231Anonym anvandareMemberMåste säga att body, b&k… vilket som:) har gett mig många bra timmars läsning ..både på muggen:) och i sängen och på landet i båten var som.. alltid lika kul att öppna en nypressad Body..:emo-thumb
Loggan e kraftfull och syns på lång vägar …..den e bäst enkelt
Gott nytt år Alex å alla andra…
Mvh Stefan
29 december, 2005 at 18:32 #1051232Anonym anvandareMemberLars Berglund wrote:Den nya är bland de bästa framsidor jag sett, grymma bilder på Pär, great work Alex! :emo-thumb[img=http://forums.digital-digest.com/images/smilies/sign_stupid.gif]
29 december, 2005 at 19:21 #1051233Anonym anvandareMemberläst nya nu och oj va bra den var. all eloge till er.
(en som hoppas body går tillbaka till sina rötter på 80-talet)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.