Home › Forums › BODY Magazine › Coleman har problem med nervbanor?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 juni, 2007 at 21:51 #82216Anonym anvandareMember14 juni, 2007 at 21:51 #768991Anonym anvandareMember
Artikelförfattaren Micke Lindgren skrev i BODY december 2006 om Ronnie Colemans förlust i Mr Olympia 2006.
”Han (läs; Coleman) är själv för professionell för att ens fundera på att yppa något om eventuella problem, men vi andra har spekulerat i olika former av skador, eventuellt på nervbanor eller liknande.”Det jag börjar nu fundera över är hur det kommer sig att man spekulerar, vad är det som avslöjar ev. nervbaneproblem? Eller de liknande problemen som Coleman ev. kan lida av?
Vore väldigt intressant att få ett uttömmande svar av Lindgren eller någon annan med insikt, tack.
Long Live Mr Olympia!:up:
14 juni, 2007 at 22:01 #768992Anonym anvandareMemberNu har jag inte talat med artikelförfattaren själv, men det ryktades om dylika problem för Ronnies del. Och något fel var det helt klart för halva ryggen och ena triceps saknades mer eller mindre.
14 juni, 2007 at 22:16 #768993Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Nu har jag inte talat med artikelförfattaren själv, men det ryktades om dylika problem för Ronnies del. Och något fel var det helt klart för halva ryggen och ena triceps saknades mer eller mindre.Intressant.
Och då uppstår följdfrågan; var kom ryktet från och är det då värt att skriva om det om ryktet endast är hörsägen?
Jag får vänta på att Micke Lindgren svarar.15 juni, 2007 at 08:12 #768994Anonym anvandareMemberRonnie börjar bli gammal. Han har utövat BB i många år. Vad kan man förvänta sig? Att han blir bättre med åren eller att hans kropp säger ifrån någon gång? Jag tror på det sista alternativet.
28 juni, 2007 at 07:21 #768995Anonym anvandareMemberCiB wrote:Intressant.
Och då uppstår följdfrågan; var kom ryktet från och är det då värt att skriva om det om ryktet endast är hörsägen?
Jag får vänta på att Micke Lindgren svarar.Jag förlängde dina frågor till Micke, som befinner sig på resa. Här är hans svar:
”Under en Olympia-helg i Las Vegas samlas, förutom alla världens bästa kroppsbyggare, också i princip hela världens ”byggarexpertis”. Det handlar om allt från domare, journalister, tränare, ”gurus” och andra tyckare med svada. Och så vitt jag kunde uppfatta det var den samlade expertisen överens – någonting hade hänt med Ronnies rygg denna gång…
Betänk att den regerande Mr Olympia Ronnie Coleman må ha varit nära att besegras tidigare, och då i poser framifrån (han förlorade exempelvis i ett par poser mot Badell i Challenge Round två år tidigare). Men aldrig bakifrån. Ronnie, som själv myntade uttrycket ”Rear Lights Out Lat Spread”, har under hela sin Olympia-era varit fullständigt dominant så fort han vänt ryggen till.
Men inte denna gång. Den vanligt massiva volymen, och detaljrikedomen var helt plötsligt inte där, och då förlorade han sitt självskrivna övertag, och till slut även sin titel.
Och du må tro att det tisslades och diskuterades i bänkraderna mellan förbedömning och final. Aldrig har jag varit med om så mycket kvalificerade gissningar och, precis som jag skrev, spekulationer.
De populäraste huvudspåren cirklade kring att Ronnie på något sätt måste ha skadat muskulatur eller nervbanor, så att det helt enkelt var omöjligt för honom att flexa ut ryggen. Att han trots sin tunga och seriösa träning hux flux tappat halva ryggen kändes inte särskilt realistiskt.
Och, precis som jag skrev, Ronnie är alldeles för professionell för att ens andas om att han skulle vara opasslig. Och det lämnade fältet fritt för oss andra att analysera och spekulera.
Mitt uppdrag som journalist är att försöka fånga stunden, och att paketera den i adekvata och intressanta kläder. Och den samlade uppfattningen bland alla som var där är helt enkelt en del i detta.
ML”
28 juni, 2007 at 15:09 #768996Anonym anvandareMemberTack så mycket för det intressanta svaret!
:emo-thumb
4 juli, 2007 at 03:18 #768997Anonym anvandareMemberHan verkar ju i alla fall vara alvarligt skadad i vänster armbåge i sin senaste film var han ju tvungen att linda armbågen stenhårt med en knäböjningslinda för att kunna köra hantelpressar.
Han körde också mycket lättare på alla övningar än förut.6 juli, 2007 at 22:37 #768998Anonym anvandareMemberHan har skador på nervbanorna…det är chad Nichols ronnie dietist osv bekräftat. Och det var anledningen till lindan om vänster armbåge också..då den armen var svagare än den högra
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.