fick min nya tidning i förrgår,kvalite på papper är förändrad..

Home Forums BODY Magazine fick min nya tidning i förrgår,kvalite på papper är förändrad..

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Billigare att trycka på?
    Miljövänligare?

MVH

Jag har inte märkt någon skillnad på pappret i tidningen.

Fan, nu måste jag ju gå och kolla saken bara för sakens skull.

Bergström wrote:
    Billigare att trycka på?
    Miljövänligare?

MVH

Tror bara de vill ha lite variation i pappret för att det ska bli lite coolare typ. Alex kan säkert förklara det mer utförligt. Personligen tyckte jag det var rätt läckert med det matta, men jag är som vanligt partisk;)

Det är samma papper som vanligt i både inlagan och omslaget. Dock är omslaget mattlackerat denna gång, varför det kan uppfattas som annorlunda i handen.

Dock är det inget nytt. I fjol var även mars-, april- samt maj- och augustiutgåvorna mattlackerade. Och även 2006 hade vi ett par utgåvor med annorlunda ytskikt. Men pappersvalet har alltid varit detsamma.

Vi kommer att variera oss ännu mer framöver. Kanske även när det gäller pappersval, men framförallt hur det är bestruket.

mvh

Alex

Alex Danielsson wrote:
    Det är samma papper som vanligt i både inlagan och omslaget. Dock är omslaget mattlackerat denna gång, varför det kan uppfattas som annorlunda i handen.

Dock är det inget nytt. I fjol var även mars-, april- samt maj- och augustiutgåvorna mattlackerade. Och även 2006 hade vi ett par utgåvor med annorlunda ytskikt. Men pappersvalet har alltid varit detsamma.

Vi kommer att variera oss ännu mer framöver. Kanske även när det gäller pappersval, men framförallt hur det är bestruket.

mvh

Alex

Hej
    Tack för utförligt svar!!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.