Home › Forums › BODY Magazine › Första tidningen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 maj, 2007 at 18:45 #81024Anonym anvandareMember26 maj, 2007 at 23:37 #739520Anonym anvandareMember
Fighterbabe,
När man startar en prenumeration vill man gärna att allt (första utgåvan och prenumerationsgåvorna) ska komma kvickt och raskt. Tyvärr är det oftast en eftersläpning på två upp till fem-sex veckor för första utgåvan av tidningen hem i brevlådan. Detta eftersom tidningen endast sänds ut till alla prenumeranter samtidigt i samband med att nytryckt utgåva plastas in med tryckt adress på plasten.
Hinner du inte komma med på närmaste utgåvas adresslista, dröjer det en månad till nästa utgåva, som då blir din första av de utgåvor du får. De som kan svara på vilken utgåva som ska bli din första är prenumerationstjänsten Pressdata. Du kontaktar dem på [mailto:body@pressdata.se] eller på telefon: 08-799 62 70.
Om du får sommarutgåvan juni/juli alias 6/7:an alias nummer 277 vet du i början på nästa vecka, då den kommer ut i handel torsdagen den 31 juli.
26 maj, 2007 at 23:58 #739521Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Skickar ni tidningar i efterskott?”Detta eftersom tidningen endast sänds ut till alla prenumeranter samtidigt i samband med att nytryckt utgåva plastas in med tryckt adress på plasten.”
27 maj, 2007 at 11:48 #739522Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Jo, men så är den andra tidingen jag också prenumererar på. Men den kom i ett vanligt kuvert med en adressetikett på kuvertet…Har du inte fått ditt exemplar av juni/juli-utgåvan i brevlådan senast den 31 maj så innebär det att du får köpa det exemplaret i butik om du vill ha det. Detta då du inte har hunnit komma in i adressregistret för aktuella prenumeranter.
Utskick av utgåvor sker inte i efterskott, utan allas utgåvor distribueras vid ett och samma tillfälle. Orsaken är att tryck av adresser (oavsett på plasten kring tidningen eller etikett på kuvert) för de aktuella prenumeranterna endast körs en gång per utgåva.
3 augusti, 2007 at 14:34 #739523Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Har du inte fått ditt exemplar av juni/juli-utgåvan i brevlådan senast den 31 maj så innebär det att du får köpa det exemplaret i butik om du vill ha det. Detta då du inte har hunnit komma in i adressregistret för aktuella prenumeranter.Utskick av utgåvor sker inte i efterskott, utan allas utgåvor distribueras vid ett och samma tillfälle. Orsaken är att tryck av adresser (oavsett på plasten kring tidningen eller etikett på kuvert) för de aktuella prenumeranterna endast körs en gång per utgåva.
Återupplivar den här tråden…
Jag har för ett par veckor sen beställt en prenumeration, och då kunde jag ange om jag ville ha aktuell utgåva, eller nästa utgåva. Hur går det ihop med det du skriver, att de bara distribueras vid ett och samma tillfälle? Då borde valet ”aktuell utgåva” inte finnas, eller har jag helt missuppfattat?30 augusti, 2007 at 12:34 #739524Anonym anvandareMemberjope wrote:Återupplivar den här tråden…
Jag har för ett par veckor sen beställt en prenumeration, och då kunde jag ange om jag ville ha aktuell utgåva, eller nästa utgåva. Hur går det ihop med det du skriver, att de bara distribueras vid ett och samma tillfälle? Då borde valet ”aktuell utgåva” inte finnas, eller har jag helt missuppfattat?Sorry, jag missade din återupplivning.
Just det du frågar om är lite oklart även för mig. Pressdata får dock varje månad ett antal kartonger med den aktuella utgåvan som de har för att sända ut i efterhand, bland annat till de vars utgåva har kommit bort i posten eller liknande.
Jag måste ringa och kolla med Pressdata angående ”aktuell utgåva”. Återkommer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.