Home › Forums › BODY Magazine › Fredrik Age och reportaget från FF05
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 februari, 2006 at 11:40 #94773Anonym anvandareMember16 februari, 2006 at 11:40 #1039055Anonym anvandareMember
Reagerade över att det skrivs mer om två-an i Damer -57kg än om Ett-an.
Inget ont om Åsa Hällstorp, som är en jätteduktig tjej men det ägnas massor mer åt henne än Mikaela Strand som faktiskt vunnit.
Vanligtvis hade jag inte reagerat, men när mer eller mindre samma sak upprepas (och då tänker jag närmast på prestationen av kombinera med löpning) i Body Fitness -164 så börjar det bli lite för mkt…Kanske bara jag som är extra butter idag och hade velat läsa mer om Mikaela Strand kanske, eller?
16 februari, 2006 at 12:02 #1039056Anonym anvandareMemberNär det handlar om hur mycket som skrivs om varje deltagare så är det inte så att den som vinner får mest skrivet utan varje deltagare bedöms individuellt.
Rent skrivtekniskt så ansåg jag – den objektive skribenten – att det måste nämnas i sammanhanget med Åsa Hällstorp att hon faktiskt kan prestera så fruktansvärt bra i andra idrottsliga sammanhang. Ett allmänintresse förelåg således i detta fall. Att det då blev 71 ord om Åsa och 42 ord om Mikaela är inte mycket att orda om.
16 februari, 2006 at 12:29 #1039057Anonym anvandareMemberalladin wrote:Kanske bara jag som är extra butter idag och hade velat läsa mer om Mikaela Strand kanske, eller?Du behöver inte vänta särskilt länge. I marsnumret har vi ett STORT reportage om Mikaela. :emo-thumb
mvh
Alex
20 februari, 2006 at 20:17 #1039058Anonym anvandareMemberFredrik Age wrote:När det handlar om hur mycket som skrivs om varje deltagare så är det inte så att den som vinner får mest skrivet utan varje deltagare bedöms individuellt.Rent skrivtekniskt så ansåg jag – den objektive skribenten – att det måste nämnas i sammanhanget med Åsa Hällstorp att hon faktiskt kan prestera så fruktansvärt bra i andra idrottsliga sammanhang. Ett allmänintresse förelåg således i detta fall. Att det då blev 71 ord om Åsa och 42 ord om Mikaela är inte mycket att orda om.
Visst, men som jag skrev reagerade jag egentligen i andra hand på antalet ord och i förstahand på att Åsa Hällstorps förhållande (till annan idrott, marathon osv) nämndes två ggr.
Tyckte i det fallet att man kunde fått läst lite mer om tjejen som placerade sig 1-a eftersom det ändå nämns senare.Tummen upp till Reportage om Mikaela Strand. :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.