Handbok för hoppfulla

Home Forums BODY Magazine Handbok för hoppfulla

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 46 total)
  • Author
    Melin wrote:
    Precis! Man ska kunna få läsa Body utan att behöva skratta eller le! Jäkla skämttidning det här! Och nåde den som postar humoristiska inlägg här på forumet i fortsättningen (ja jag menar just er Maci, Renegade, Gure och ni andra:nono:)!!

jo visst försöker dom skoja till det lite i artikeln! skulle säkert vart jättekul om man inte innan hade läst hennes tråd ”Body Fitness Wannabe” och visste vad hon har för åsikt om tjejer med träningsbloggar! jag vet i alla fall ett par stycken tjejer som inte tyckte att det var särskilt kul!

Trodde ni ville ha fler tävlande inom sporten? tror inte såna här artiklar hjälper!

Mike_s wrote:
    förstår att du tycker detta var en klockren artikel eftersom delar av det är exakt det samma som du skrev i tråden ”Body Fitness Wannabe”

tycker att det är skrämmande att body sedan tillåter din pojkvän att lägga ut detta som en artikel i tidningen, trodde detta var en seriös träningstidning

Tack för din feedback! Humor är svårt. Ska man få någon stuns i en
    humoristisk text är det lätt hänt att någon känner sig trampad på tårna.
    Du har säkert själv skrattat åt slängar mot både homosexuella, kristna,
    kvinnor, bimbos, invandrare, lärare etc etc. Å andra sidan; kan vi
    inte skratta åt oss själva, hur ser vi på oss själva då? Jag har tidigare
    gjort liknande texter om både bodybuilders, om publiken på våra tävlingar,
    om oss domare med flera. Och det lär komma fler. En dag gör jag nog en om
    mig själv i den mån jag är tillräckligt intressant. Jag lovar att inte
    vara snällare mot mig själv än jag är mot andra…

Min text var inte tänkt som en slägga i skallen på BF i stort, utan som en
    väckarklocka för att visa på en avart inom vår värld, där väldigt många
    gör sig själva och vår ”sport” illa. Denna avart får, enligt min erfarenhet, BF att framstå i ett mindre fördelaktigt ljus såväl inom som utom vår krets.
    Vilket i förlängningen drabbar alla seriösa utövare.

Det kan dessutom vara så att det just i detta nu, på en redaktion i ”vanlig media” sker en granskning av vår lilla värld och en del av de märkligheter som pågår här dagligen. Om vi inte själva ventilerar ett och annat lär deras dom bli än hårdare. Jag kanske i detta fall bidragit till att vi åtminstone får en chans att förklara ett och annat. Möjligen.

Om jag lyckades med min humor eller inte får var och en avgöra. Säkert
    finns olika meningar om det. Eftersom jag insåg att denna text skulle
    kunna innebära ”skit i fläkten”, så har den diskuterats noggrannt med både
    chefredaktörn och andra initierade. Vi var överens om att ta risken,
    eftersom syftet var gott.

Bästa sommarhälsningar från en av de som trots allt försöker föra fram body fitness som idrott.

Tilläggas bör kanske också att artikeln är skriven flera månader innan det åsyftade inlägget här på Body.

Bland det roligaste jag läst på länge [img=http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-4755.gif]Tack och lov har jag aldrig ens funderat på ”Body Bitness” så jag kan slippa känna mig alltför träffad,
    trots smiley-missbruk och minigris-form[img=http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-5822.gif]

Mike_s wrote:
    jo visst försöker dom skoja till det lite i artikeln! skulle säkert vart jättekul om man inte innan hade läst hennes tråd ”Body Fitness Wannabe” och visste vad hon har för åsikt om tjejer med träningsbloggar! jag vet i alla fall ett par stycken tjejer som inte tyckte att det var särskilt kul!

Trodde ni ville ha fler tävlande inom sporten? tror inte såna här artiklar hjälper!

vadå tycker om träningsbloggar? jag skriver ju själv en sådan….

du är en av dem som inte har förmågan att se NYANSER av saker o ting. Därför missuppfattar du både min tråd om wannabees och Jp´s artikel.
    Det finns en gråskala…inte bara svart och vitt.
    Varför så upprörd egentligen? Kan det ha med det att göra att det finns en UNS av sanning i det vi skiver?? Eller är det bara hittepå?

Janpeter Sangborn wrote:
    Tack för din feedback! Humor är svårt. Ska man få någon stuns i en
    humoristisk text är det lätt hänt att någon känner sig trampad på tårna.
    Du har säkert själv skrattat åt slängar mot både homosexuella, kristna,
    kvinnor, bimbos, invandrare, lärare etc etc. Å andra sidan; kan vi
    inte skratta åt oss själva, hur ser vi på oss själva då? Jag har tidigare
    gjort liknande texter om både bodybuilders, om publiken på våra tävlingar,
    om oss domare med flera. Och det lär komma fler. En dag gör jag nog en om
    mig själv i den mån jag är tillräckligt intressant. Jag lovar att inte
    vara snällare mot mig själv än jag är mot andra…

Min text var inte tänkt som en slägga i skallen på BF i stort, utan som en
    väckarklocka för att visa på en avart inom vår värld, där väldigt många
    gör sig själva och vår ”sport” illa. Denna avart får, enligt min erfarenhet, BF att framstå i ett mindre fördelaktigt ljus såväl inom som utom vår krets.
    Vilket i förlängningen drabbar alla seriösa utövare.

Det kan dessutom vara så att det just i detta nu, på en redaktion i ”vanlig media” sker en granskning av vår lilla värld och en del av de märkligheter som pågår här dagligen. Om vi inte själva ventilerar ett och annat lär deras dom bli än hårdare. Jag kanske i detta fall bidragit till att vi åtminstone får en chans att förklara ett och annat. Möjligen.

Om jag lyckades med min humor eller inte får var och en avgöra. Säkert
    finns olika meningar om det. Eftersom jag insåg att denna text skulle
    kunna innebära ”skit i fläkten”, så har den diskuterats noggrannt med både
    chefredaktörn och andra initierade. Vi var överens om att ta risken,
    eftersom syftet var gott.

Bästa sommarhälsningar från en av de som trots allt försöker föra fram body fitness som idrott.

Tilläggas bör kanske också att artikeln är skriven flera månader innan det åsyftade inlägget här på Body.

jo visst ska man kunna skämta om folk! problemet här är ju att denna humorn är så väldigt riktad på så få personer. Hur många tjejer kan det finnas med träningsblogg,spons som ej har tävlat men som vill tävla i bf! ett fåtal kanske 5-6 personer. Nej detta var absolut ingen slägga mot bf i stort utan en slägga mot några stycken tjejer.
    Att det sedan dessutom är huvuddomaren för tävlingen som har skrivit artikeln gör ju inte saken bättre

Mike_s wrote:
    jo visst ska man kunna skämta om folk! problemet här är ju att denna humorn är så väldigt riktad på så få personer. Hur många tjejer kan det finnas med träningsblogg,spons som ej har tävlat men som vill tävla i bf! ett fåtal kanske 5-6 personer. Nej detta var absolut ingen slägga mot bf i stort utan en slägga mot några stycken tjejer.
    Att det sedan dessutom är huvuddomaren för tävlingen som har skrivit artikeln gör ju inte saken bättre

Det är ju de själva som tar åt sig isf. Självdistans ftw!:up:

athleticmia wrote:
    vadå tycker om träningsbloggar? jag skriver ju själv en sådan….

du är en av dem som inte har förmågan att se NYANSER av saker o ting. Därför missuppfattar du både min tråd om wannabees och Jp´s artikel.
    Det finns en gråskala…inte bara svart och vitt.
    Varför så upprörd egentligen? Kan det ha med det att göra att det finns en UNS av sanning i det vi skiver?? Eller är det bara hittepå?

jag menade vad du tycker om tjejer med träningsbloggar som ej har tävlat och som har fått spons.

Min flickvän har en träningsblogg och har tänkt tävla kanske i år men troligtvis nästa år. hon har blivit sponsrad dessutom vilket hon är jätteglad över! enligt vad jag hört så ska detta vara en av bloggarna som du syftar på!

tänkte klargöra hur mycket sanning det finns i det ni skriver!
    Först och främst att hon skulle vara oseriös! Hon har tränat i 7år varav 4 år riktigt seriöst med bra kost och träning 6 dagar i veckan.

Att hon aldrig skulle ha vart och sett på nån tävling? Vi har vart på nästa alla tävlingar i sverige sen år 2000 och dessutom har hon coachat mig på flera av dessa tävlingar

Lättklädda bilder? Ingen av hennes bilder är i närheten av att vara så lättklädda som bilderna i din blogg.

att man inte ska ge ut träningsråd när man inte kan nåt själv! Hon kan ju i alla fall lika mycket som jag kan om träning,kost och jag har hållt på med det här i 15 år nu!

så särskilt mycket sanning i det ni har skrivit fanns ju inte! Det känns som ni har väldig mycket fördomar om saker. Ni borde ta reda på mer fakta innan ni skriver om folk.

Lite kul att du skriver att jag är så upprörd..haha jag tänkte precis det samma om er ni är så upprörda över dessa stackars tjejer så att ni först startar en tråd i body forum om det, och sedan dessutom skriver en artikel om det :|

Hela grejen med en blogg är att du har ett val..du behöver inte gå in och läsa i den! Orka bry sig!

Jag vet inte vad du ”hört”…jag vet inte vem du är o inte din tjej heller..

varför tar hon ens åt sig om det inte stämmer på henne?

:ph34r:

Mike_s wrote:

Hur många de är vet jag inte, men din siffra är verkligen i underkant. Bara siffran på hur många som hjälpligt stämmer in på beskrivningen och som fått så pass stora problem med att hantera de krav och den press som uppstod är avsevärt högre. Och då pratar jag enbart de som varit i kontakt med mig.

Mitt ytterst eventuella huvuddomarskap vid FF (antar att det är den tävlingen du menar) har väl väldigt lite med nånting att göra? Hur skulle det påverka nåt vid tävlingen?

För övrigt minns jag rätt tydligt en situation då Melin ovan var ensam utpekad i en satirisk liten text. Han tog det i alla fall som en man och fan vet om han inte fick sista ordet… Det handlar som vanligt om självdistans och att kanske ta till sig gamla Eleanor Roosevelts ord: ”Om något får dig att känna dig mindervärdig beror det på att du själv tillåter det.”

Mike_s wrote:
    jag menade vad du tycker om tjejer med träningsbloggar som ej har tävlat och som har fått spons.

Min flickvän har en träningsblogg och har tänkt tävla kanske i år men troligtvis nästa år. hon har blivit sponsrad dessutom vilket hon är jätteglad över! enligt vad jag hört så ska detta vara en av bloggarna som du syftar på!

tänkte klargöra hur mycket sanning det finns i det ni skriver!
    Först och främst att hon skulle vara oseriös! Hon har tränat i 7år varav 4 år riktigt seriöst med bra kost och träning 6 dagar i veckan.

Att hon aldrig skulle ha vart och sett på nån tävling? Vi har vart på nästa alla tävlingar i sverige sen år 2000 och dessutom har hon coachat mig på flera av dessa tävlingar

Lättklädda bilder? Ingen av hennes bilder är i närheten av att vara så lättklädda som bilderna i din blogg.

att man inte ska ge ut träningsråd när man inte kan nåt själv! Hon kan ju i alla fall lika mycket som jag kan om träning,kost och jag har hållt på med det här i 15 år nu!

så särskilt mycket sanning i det ni har skrivit fanns ju inte! Det känns som ni har väldig mycket fördomar om saker. Ni borde ta reda på mer fakta innan ni skriver om folk.

Lite kul att du skriver att jag är så upprörd..haha jag tänkte precis det samma om er ni är så upprörda över dessa stackars tjejer så att ni först startar en tråd i body forum om det, och sedan dessutom skriver en artikel om det :|

Hela grejen med en blogg är att du har ett val..du behöver inte gå in och läsa i den! Orka bry sig!

Du har uppenbarligen tagit väldigt mycket på fel sätt och dessutom undrar jag var du fått dessa uppgifter ifrån?

Det mesta du skriver här står i alla fall inte ett ord om i min artikel eller i de inlägg jag gjort i frågan. Det är i så fall rena missuppfattningar, eget förvrängande eller ren jagvetintevad. För att vi inte ska förpesta miljön här på forumet med sånt som verkar väldigt personlig eller rent av privat så föreslår jag att du skickar ett pm, så lovar jag att räta ut de frågetecken du har samt i den mån det nu skulle vara just din flickvän som avses om jag gjort något övertramp, lägga ut en offentlig ursäkt till henne. Kan vi jobba så?

Janpeter Sangborn wrote:
    Du har uppenbarligen tagit väldigt mycket på fel sätt och dessutom undrar jag var du fått dessa uppgifter ifrån?

Det mesta du skriver här står i alla fall inte ett ord om i min artikel eller i de inlägg jag gjort i frågan. Det är i så fall rena missuppfattningar, eget förvrängande eller ren jagvetintevad. För att vi inte ska förpesta miljön här på forumet med sånt som verkar väldigt personlig eller rent av privat så föreslår jag att du skickar ett pm, så lovar jag att räta ut de frågetecken du har samt i den mån det nu skulle vara just din flickvän som avses om jag gjort något övertramp, lägga ut en offentlig ursäkt till henne. Kan vi jobba så?

Mycket som jag skriver står inte i din artikel utan jag syftar nog mest på tråden här inne på forumet”body fitness wannabe”, och sen är det väl en hel del som jag har fått höra på andra vägar oxå. Orkar inte sitta o diskutera vem som sagt vad och vad som är sant och vad som är påhittat. jag håller med kanske inte är nån ide att fortsätta diskussionen här inne!

Mike_s wrote:

så särskilt mycket sanning i det ni har skrivit fanns ju inte!

Alltså, seriöst: Bara för att artikeln måhända är osann vad gäller din flickvän, innebär ju inte detta att den inte stämmer i många andra fall.

Ok, din flickvän är ett undantag, vi fattar.

Vad jag däremot inte fattar är varför du/ni tar det personligt då artikeln uppenbarligen riktar sig mot helt andra personer än din flickvän, som tydligen är väldigt seriös och målinriktad.

Menar inte att vara dryg här, men förstår du hur jag resonerar?

Alltså själva huvudpoängen med en satirisk text är ju just att den ska vara överdriven och tillskojad? Jag tror inte att JP gick in för att skriva den ultimata guiden till hur Body Fitness-tjejer är i verkligheten?

Självklart stämmer dock vissa delar in på vissa personer, och det är ju det som gör texten rolig.

Du bör dessutom separera Marias blogginlägg/foruminlägg från artikeln JP har skrivit, contrary to popular belief är de inte samma person;)

Lite självdistans tack!

Det som är så himla kul med den artikeln som jag nu läst två ggr är att man
    känner igen vissa grejjer från en själv. Om jag som inte ens varit inne på
    fitness-grejjen nånsin kan le igenkännande, så lär det ju vara helt klockrent på
    många som faktiskt är inne på fitness. Det behöver inte peka ut just dig bara
    för den sakens skull! :ph34r:

Snälla ta humor för vad den är, kan man skämta om 9/11, sex, religon osv
    så ska man väl kunna driva lite med diverse egenheter inom ”sin” sport också!

Alla människor har inte samma humor…..PUNKT. Skrattade dock gott åt framsidan där en av mina favoriter Henrik poserar och hur jag ska få sådan drömkropp när ni i samma tidning har ett repotage om varför jag ska vägra få en sädan drömkropp.:=)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.