Home › Forums › BODY Magazine › Handbok för hoppfulla
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juli, 2008 at 20:13 #747013Anonym anvandareMember
Smålog genom hela artikeln Jag gillar JP:s humor stenhårt!
26 juli, 2008 at 20:38 #747014Anonym anvandareMemberJag tyckte att artikeln var väldigt underhållande läsning med sköna inslag av humor här och där.
26 juli, 2008 at 22:42 #747015Anonym anvandareMemberArtikeln skulle vart helt okej om inte maria skulle lagt ut sin tråd i forumet först. Naturligtvis kunde dom ju inte skriva det dom skrev här på forumet utan istället skojar dom till det lite i tidningen. gå in och läs ”bodyfitness wannabe” tråden på repan så förstår ni vad jag menar!
Naturligtvis sitter jag inte och inbillar mig saker och tar åt mig i onödan. Jag vet precis vilka bloggar Maria och jp syftar på. Detta har Maria berättat för ett flertal personer! Fast kanske inte med samma fina ord som här inne!
dessutom så finns det ju som sagt var bara ett par stycken personer som stämmer in på beskrivningen i motsats till vad jp hävdar. Om ni kan komma på några fler tjejer med bloggar,spons,aldrig tävlat, som ska tävla i body fitness så får ni gärna skriva det, så kommer jag självklart ändra mig om jag har fel. Jag kan bara komma på 6 stycken just nu. Att jämföra att skriva om 6 personer med att skriva om tex homosexuella som jp jämförde detta med tidigare tycker jag är riktigt pinsam jämförelse då dom nog är några hundra tusen fler:|
Sammanfattningsvis kan man säga så här: Maria och jp sitter och skriver trådar på forum och artiklar i tidningen. Där dom gör narr av några stycken tjejer, varav 4 stycken är Marias kommande motståndare på tävlingar framöver (om hon ska tävla igen). kanske redan nu på ff. Dessutom ska jp vara huvuddomare på tävlingen! tycker inte det känns som han är särskilt objektiv
Kan inte regelverket för domare men tycker att det låter väldig olämpligt. Vilket jag också ska kontakta förbundet och ta upp med dom. Vet ett flertal personer som håller med mig om detta!
26 juli, 2008 at 23:10 #747016Anonym anvandareMemberMike_s wrote:Artikeln skulle vart helt okej om inte maria skulle lagt ut sin tråd i forumet först. Naturligtvis kunde dom ju inte skriva det dom skrev här på forumet utan istället skojar dom till det lite i tidningen. gå in och läs ”bodyfitness wannabe” tråden på repan så förstår ni vad jag menar!Naturligtvis sitter jag inte och inbillar mig saker och tar åt mig i onödan. Jag vet precis vilka bloggar Maria och jp syftar på. Detta har Maria berättat för ett flertal personer! Fast kanske inte med samma fina ord som här inne!
dessutom så finns det ju som sagt var bara ett par stycken personer som stämmer in på beskrivningen i motsats till vad jp hävdar. Om ni kan komma på några fler tjejer med bloggar,spons,aldrig tävlat, som ska tävla i body fitness så får ni gärna skriva det, så kommer jag självklart ändra mig om jag har fel. Jag kan bara komma på 6 stycken just nu. Att jämföra att skriva om 6 personer med att skriva om tex homosexuella som jp jämförde detta med tidigare tycker jag är riktigt pinsam jämförelse då dom nog är några hundra tusen fler:|
Sammanfattningsvis kan man säga så här: Maria och jp sitter och skriver trådar på forum och artiklar i tidningen. Där dom gör narr av några stycken tjejer, varav 4 stycken är Marias kommande motståndare på tävlingar framöver (om hon ska tävla igen). kanske redan nu på ff. Dessutom ska jp vara huvuddomare på tävlingen! tycker inte det känns som han är särskilt objektiv
Kan inte regelverket för domare men tycker att det låter väldig olämpligt. Vilket jag också ska kontakta förbundet och ta upp med dom. Vet ett flertal personer som håller med mig om detta!
Andreas Guiance wrote:Alltså själva huvudpoängen med en satirisk text är ju just att den ska vara överdriven och tillskojad? Jag tror inte att JP gick in för att skriva den ultimata guiden till hur Body Fitness-tjejer är i verkligheten?Självklart stämmer dock vissa delar in på vissa personer, och det är ju det som gör texten rolig.
Du bör dessutom separera Marias blogginlägg/foruminlägg från artikeln JP har skrivit, contrary to popular belief är de inte samma person;)
För att inte ta åt dig verkar du ta åt dig väldigt mycket.
Jag både tycker och tror att du övertolkar å det grövsta. Artikeln bör varit klar rätt långt innan Maria gjorde sin post här på forumet. Tidningen är trots allt en trycksak där materialet skall vara klart i god tid innan tryck.Du verkar tro att JP och Maria är en och samma person. Det kan jag med mycket stor säkerhet säga att dom inte är.
Hur vet du vem som skall vara huvuddomare på FF? Jag sitter i domarkommitén och är en av dom som tar ut vilka domare och huvuddomare som skall vara på vilken tävling och mig veterligen har vi ännu inte bestämt vem som skall närvara på FF. Eller du har information som jag inte har? Det hade förvånat mig.
Du (och för den delen det flertal personer som håller med dig) är välkommen att kontakta mig på mail [mailto:jorgen.nilsson@skkf.org] och framföra er kritik.
Ha en fortsatt trevlig helg.
27 juli, 2008 at 01:28 #747017Anonym anvandareMemberOavsett sport så kan det väl tyckas vara olämpligt som en domare att skriva artiklar som berör personer som man eventuellt kommer att döma.
Det kanske man får ta när det handlar om en såpass liten idrott som denna där flera av eldsjälarna är mångsysslare med en fot i både det ena och andra.
Personligen tycker jag inte att artikeln var särskilt rolig, den gav en liten fadd eftersmak och det kändes som att den var riktad mot en liten klick personer och dessutom riktad till ett fåtal personer.
Jag applåderar dock initiativet till en humoristisk artikel och hoppas att nästa faller mig mer i smaken
Mvh Daniel
27 juli, 2008 at 09:27 #747018Anonym anvandareMemberMike_s wrote:Detta har Maria berättat för ett flertal personer! Fast kanske inte med samma fina ord som här inne!Vad konstigt….jag umgås inte med någon i fitnessvärlden på min fritid. De få inom fitnessvärlden som jag har kontakt med har jag inte ens diskuterat min tråd med….
jag kan mycket väl ta diskussioner om min tråd, vilket jag har gjort i DEN TRÅDEN. Men att ta en massa påhittade lögner från dig accepterar jag INTE!
Det är rent förtal!27 juli, 2008 at 10:13 #747019Anonym anvandareMemberHere we go again…
Du hade diskuterat klart i tråden, vilket du tydligen inte hade. Du fick erbjudande om att få förklaringar med mera via pm, vilket du avböjde. Du vill kanske inte ha något samförstånd eller någon förklaring? Det kanske är viktigare att kriga?
Du verkar ha svårt med jag-och-du-sorteringen! Jag och Maria är två helt skilda personer, med egna åsikter och egna sätt att uttrycka dem på. Ibland tycker vi lika, men är lika fullt två olika personer. I ditt och din flickväns fall vet jag inte lika säkert. Hennes röst eller åsikt har vi ännu inte hört här. Oavsett vem hon nu är, om hon ens existerar, vore det ju intressant att få höra hennes egna ord runt detta. Hon är välkommen att kontakta mig via skkf.org, där min e-post finns.
Jag kan inte VETA att Maria inte pratat med ”ett flertal personer”, men är rätt säker på att det är någon som med dig skämta aprillo. Om du inte rent av ljuger. Det finns säkert någon som påstår att de fått höra något, men den personen kanske i så fall skulle vilja vara så vänlig och träda fram? De kanske använder dig som ett verktyg för egna syften? Det du gör här är ju faktiskt ungefär som en häxprocess. Flyter häxan så är hon skyldig, sjunker hon är hon oskyldig…
Och om du nu vet precis vilka bloggar och träningsjournaler jag syftar på (hur du nu kan veta det…) så borde du också få ihop matten, eller hur?
Vet du vad jag tror? Jag tror att du kanske rent av bygger ditt resonemang runt att du hakat upp dig på ordet ”ska” som i ska tävla. Din påstådda flickvän ska tävla. Fine. Enligt din beskrivning verkar hon ju både ha tränat länge, ha bra på fötterna och ha siktet inställt på en bestämd tävling/tidpunkt med mera. Då passar hon väl för faderulingen inte in på den twistade beskrivningen i artikeln, eller hur? Till skillnad från dem som avses verkar hon ju ha bestämt sig och mena allvar!
De som artikeln handlar om är definitivt inte betjänta av att de hängs ut med namn, som du tydligen önskar. Min etik säger i alla fall ifrån vid blotta tanken. Och ska jag vara riktigt ärlig så fanns det under hela artikelförfattandet inte en enda gång ett specifikt namn i min skalle (lite trist för den som är sensationshungrig). Det hade varit riktigt plumpt, för då hade det varit personförföljelse. Det jag försökte göra och misslyckades enligt vissa, lyckades enligt vissa, var att fästa spotlighten på en företeelse. En företeelse som, enligt mig, inte är helt sund och som skadar människor. Svårt.
Du läser dåligt. Det är inte alls så att jag ska vara huvuddomare på FF. Som skrivits tidigare. Det avgörs framöver. Dessutom VET jag inte säkert, men tror knappast att FF finns med i tävlingsplanen för Maria.
Jättebra om du kontaktar förbundet om det är något du är kritisk till. Det är precis det jag jobbat för i alla år! Det är alldeles för få som deltar i processen, så en röst till är jättebra. Dessutom kanske vi även kan få prövat var gränserna för domare, funktionärer med flera går. Det har jag väntat på i många år. Min opartiskhet vet ju bara jag själv exakt hur den ser ut, men jag tror du skulle bli förvånad hur jag tänker där. Jag berättar gärna det för dig när du vill!
27 juli, 2008 at 11:04 #747020Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:Vad konstigt….jag umgås inte med någon i fitnessvärlden på min fritid. De få inom fitnessvärlden som jag har kontakt med har jag inte ens diskuterat min tråd med….jag kan mycket väl ta diskussioner om min tråd, vilket jag har gjort i DEN TRÅDEN. Men att ta en massa påhittade lögner från dig accepterar jag INTE!
Det är rent förtal!jag hade inte förväntat mig något direkt erkännande från dig. Det var precis därför jag först valde att inte skriva hur jag visste!
Och jag accepterar INGA lögner från din sida när det gäller min flickvän det är också rent förtal!
27 juli, 2008 at 11:57 #747021Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Here we go again…Du hade diskuterat klart i tråden, vilket du tydligen inte hade. Du fick erbjudande om att få förklaringar med mera via pm, vilket du avböjde. Du vill kanske inte ha något samförstånd eller någon förklaring? Det kanske är viktigare att kriga?
Du verkar ha svårt med jag-och-du-sorteringen! Jag och Maria är två helt skilda personer, med egna åsikter och egna sätt att uttrycka dem på. Ibland tycker vi lika, men är lika fullt två olika personer. I ditt och din flickväns fall vet jag inte lika säkert. Hennes röst eller åsikt har vi ännu inte hört här. Oavsett vem hon nu är, om hon ens existerar, vore det ju intressant att få höra hennes egna ord runt detta. Hon är välkommen att kontakta mig via skkf.org, där min e-post finns.
Jag kan inte VETA att Maria inte pratat med ”ett flertal personer”, men är rätt säker på att det är någon som med dig skämta aprillo. Om du inte rent av ljuger. Det finns säkert någon som påstår att de fått höra något, men den personen kanske i så fall skulle vilja vara så vänlig och träda fram? De kanske använder dig som ett verktyg för egna syften? Det du gör här är ju faktiskt ungefär som en häxprocess. Flyter häxan så är hon skyldig, sjunker hon är hon oskyldig…
Och om du nu vet precis vilka bloggar och träningsjournaler jag syftar på (hur du nu kan veta det…) så borde du också få ihop matten, eller hur?
Vet du vad jag tror? Jag tror att du kanske rent av bygger ditt resonemang runt att du hakat upp dig på ordet ”ska” som i ska tävla. Din påstådda flickvän ska tävla. Fine. Enligt din beskrivning verkar hon ju både ha tränat länge, ha bra på fötterna och ha siktet inställt på en bestämd tävling/tidpunkt med mera. Då passar hon väl för faderulingen inte in på den twistade beskrivningen i artikeln, eller hur? Till skillnad från dem som avses verkar hon ju ha bestämt sig och mena allvar!
De som artikeln handlar om är definitivt inte betjänta av att de hängs ut med namn, som du tydligen önskar. Min etik säger i alla fall ifrån vid blotta tanken. Och ska jag vara riktigt ärlig så fanns det under hela artikelförfattandet inte en enda gång ett specifikt namn i min skalle (lite trist för den som är sensationshungrig). Det hade varit riktigt plumpt, för då hade det varit personförföljelse. Det jag försökte göra och misslyckades enligt vissa, lyckades enligt vissa, var att fästa spotlighten på en företeelse. En företeelse som, enligt mig, inte är helt sund och som skadar människor. Svårt.
Du läser dåligt. Det är inte alls så att jag ska vara huvuddomare på FF. Som skrivits tidigare. Det avgörs framöver. Dessutom VET jag inte säkert, men tror knappast att FF finns med i tävlingsplanen för Maria.
Jättebra om du kontaktar förbundet om det är något du är kritisk till. Det är precis det jag jobbat för i alla år! Det är alldeles för få som deltar i processen, så en röst till är jättebra. Dessutom kanske vi även kan få prövat var gränserna för domare, funktionärer med flera går. Det har jag väntat på i många år. Min opartiskhet vet ju bara jag själv exakt hur den ser ut, men jag tror du skulle bli förvånad hur jag tänker där. Jag berättar gärna det för dig när du vill!
Jag vet att det är många som vill höra din förklaring så därför valde jag att fortsätta diskussionen öppet här inne!
Med tanke på likheten mellan hennes tråd och vissa delar av din artikel så kan man ju dra slutsatsen att ni tycks ha samma åsikter om mycket i alla fall.
Jag tror att du vet mycket väl vem jag och min flickvän är, jag har nog tävlat cirka 15 gånger och träffat på dig ett flertal gånger. Så att du sitter och spelar dum och låtsas som att du inte vet vem jag är, och att min flickvän skulle vara nån form av påhitt käns bara löjligt. Att du kallar mig för lögnare uppskattar jag INTE särskilt mycket.
Jag tror inte att det är särkilt stor risk att nån mer kommer träda fram och skriva vad dom tycker. Då risken att bli neddömd på kommande tävlingar lr bannad på forumet är stor.
du säger det så bra själv, personförföljelse det är precis det ni sysslar med i eran tråd och artikel
Skriva ut namn. Det är precis det jag försöker förklara att ni lika gärna kunde gjort. Då alla som är lite insatta väldigt enkelt kan lista ut vilka ni syftar på. som jag redan sagt så är det väldigt få personer som stämmer in på eran beskrivning, 6 stycken enligt mig!
väldigt vad ni hakar upp er på ordet huvuddomare kunde lika gärna skrivit domare. Lika olämpligt vilket fall att uttala sig om tävlande före en tävling
Att sitta och skriva ett mail med kritik till tex jörgen som han föreslog tidigare känns bortkastat då jag vet att det troligen inte kommer komma längre än till papperskorgen. eftersom ni är vänner och han redan uppenbarligen tagit ställning i frågan
eftersom att du är en mästare på att slingra dig undan och van vid att sitta här och skriva, så tror jag inte att det spelar nån roll vad jag skriver, ni lyckas nog vända det till er fördel på nåt sätt ändå
27 juli, 2008 at 12:14 #747022Anonym anvandareMemberMike_s wrote:Jag tror inte att det är särkilt stor risk att nån mer kommer träda fram och skriva vad dom tycker. Då risken att bli neddömd på kommande tävlingar lr bannad på forumet är stor.Den där kommentaren är ett hån mot hela dommarkåren och mot mig personligen. Jag förväntar mig att du kommer med en förklaring på exakt vad du menar med det. Gärna på mail eller PM då det inte har med tråden att göra.
Och jag förväntar mig en ursäkt för den totalt felaktiga bild du målar upp om SKKFs domarkår och mig. Du får gärna vara arg/besviken/sur/whatever, men att dra in en massa oskyldiga personer (som dessutom inte är här och kan bemöta din kritik) är bara dumt.Quote:Att sitta och skriva ett mail med kritik till tex jörgen som han föreslog tidigare känns bortkastat då jag vet att det troligen inte kommer komma längre än till papperskorgen. eftersom ni är vänner och han redan uppenbarligen tagit ställning i fråganDetta är ett bevis för att du inte överhuvudtaget känner mig eller vet var jag står. Du påstår att jag som medlem i domarkommitén och styrelsemedlem i SKKF inte är opartisk? Det är en mycket allvarlig anklagelse och jag undrar hur du kan veta hur jag kommer att agera. Det är ffa väldigt lustigt eftersom jag faktiskt inte har den blekaste aning om vem du är, medans du verkar känna mig väldigt väl enligt dig själv.
27 juli, 2008 at 13:47 #747023Anonym anvandareMemberJo jag kan förklara vad jag menar. Det jag skrev var vad jag vet att många tänker..men att det skulle ligga någon sanning i det har jag aldrig påstått, och det tror jag personligen inte. Och att jag skulle ha nämnt något om hela domarkåren vet jag inte vart du drömde ihop, men det var väl nån form av försök att få alla emot mig antar jag. Eller har du kanske nån förklaring till det?. Diskussionen har varit mellan mig,Maria och JP ingen annan.
Har aldrig påstått att jag känner dig. att du var kompis med JP trodde jag, men tydligen inte då? Att du redan tagit ställning kan man ju ganska enkelt läsa i ditt tidigare inlägg här inne. Och med tanke på det du skrev att jag bara ”övertolkade å det grövsta” så förstår jag inte varför du helt plötsligt skulle ändra uppfattning bara för att jag skriver ner samma sak i ett mail.
27 juli, 2008 at 18:23 #747024Anonym anvandareMemberMike_s wrote:Och att jag skulle ha nämnt något om hela domarkåren vet jag inte vart du drömde ihop, men det var väl nån form av försök att få alla emot mig antar jag. Eller har du kanske nån förklaring till det?Du skrev:
Quote:Jag tror inte att det är särkilt stor risk att nån mer kommer träda fram och skriva vad dom tycker. Då risken att bli neddömd på kommande tävlingar lr bannad på forumet är stor.Hur skall man tolka det om inte som kritik mot domarkåren? För är det kritik mot mig eller JP som menas så vill jag påpeka att båda oftast är huvuddomare och inte har något som helst med bedömningen att göra utan det sköter förbundets mycket kompetenta domar på ett väldigt bra sätt.
Eller du menade att någon av oss skulle hålla på att ”straffa” personer som är av annan uppfattning än vår eller på något vis har något otalt med? Då är du ute och cyklar på mycket djupt vatten vill jag påpeka.
Så vad menade du?Quote:Har aldrig påstått att jag känner dig. att du var kompis med JP trodde jag, men tydligen inte då? Att du redan tagit ställning kan man ju ganska enkelt läsa i ditt tidigare inlägg här inne. Och med tanke på det du skrev att jag bara ”övertolkade å det grövsta” så förstår jag inte varför du helt plötsligt skulle ändra uppfattning bara för att jag skriver ner samma sak i ett mail.Jag är kompis med många, JP är en av dom. Vad har det med saken att göra? Tvivlar du på att jag skulle kunna vara opartisk trots detta? Det gör inte jag, eller dom kompisar som fått tillsägelser eller liknande av mig när dom på ett eller annat sätt misskött sig eller brutit mot någon regel, både inom förbundets regi eller på forumen.
Jag tycker att artikeln är humoristisk ja och jag tar inte åt mig det minsta av vad som står där. Men det betyder inte att jag kan omtolka den om det inkommer kritik mot skribenten. Och då skulle det hela dessutom tas upp av SKKFs styrelse.Och jag skrev ”Jag både tycker och tror att du övertolkar å det grövsta.” inte ”att du bara ”övertolkade å det grövsta”.
27 juli, 2008 at 18:44 #747025Anonym anvandareMemberBäste Mike_s!
Jo, du har rätt!
Rätt i att jag nog vet vem du är. Det borde jag rimligen eftersom jag vistats i tävlingarnas närhet under betydligt längre tid än 15 år. MEN du kör ju med ett nick som inte säger så mycket. Om du bara visste vilka fantasifulla nick våra medlemmar kan komma på! Mike_s säger inte mycket. Men om du nu känner mig så väl så kunde du väl presenterat dig så att inte bara jag kör med mitt riktiga namn. Både här och som författare till artikeln. Jag har kollat den e-postadress som du angav vid registreringen av ditt medlemskap här för att få mer ledning, men den sa ju inte heller så mycket.
Tro det eller ej, men en neddömning är inget alternativ i min värld. Som Jörgen, min kompis, redan förklarat så jobbar vi inte så. Men det kanske ligger något i den gamla floskeln ”Som man känner sig själv känner man andra.”. Vad vet jag.
Likaså vad det gäller banning. Jag är, hur mycket du än tycker att jag slingrar mig, för yttrandefrihet. Speciellt i ett sånt här ärende där jag är en måltavla. Att banna, exempelvis dig, är något i alla fall jag kommer att argumentera emot. Om nu mina moderatorskollegor skulle få lust att agera. Trot om du vill.
Jag förstår att du inte är mottaglig för vare sig argument eller förklaringar. Synd. Du vet var jag finns om du ändrar dig.
27 juli, 2008 at 19:17 #747026Anonym anvandareMemberJag kan inte låta bli.
Hoppas det är okej Mikael?
Mikael är en av 2 bröder som har tävlat mycket, brorsan har vi sett ännu oftare på scenen…tror jag är rätt ute.
Tar inte någons parti. Tyckte det var en rolig artikel och kände delvis igen mig själv. Sko problemet känner jag igen ifrån Danmark där även JP coachade.
Där var skorna ett hett ämne!
Förstår även Mike om han eller tjejen känner sig träffade. Tänker också på vissa bloggar när jag läser artiklen och lite på mig själv, men jag tar inte åt mig.
Har hängt med så länge och tycker det är roligt att följa vad som händer i branchen och gärna bidraga med något själv. Då är Bodys forum och diverse bloggar bästa stället att läsa på.
Lite synd med alla bloggar, hade varit roligare om alla var samlade på samma ställe.
Bloggen är lite mer privat/egen och man kan bestämma själv vad som ska publiceras.
Allt gnäll kan vara jobbigt, men vissa klarar inte minsta kritik!
Lite kritik är inte fel, men säg inte bara att allt personen gör är fel.
Det är så tråkigt att höra på allt skit hela tiden och vissa tar faktiskt åt sig ganska ordentligt.
Ingen är nog oberörd av allt gnäll!28 juli, 2008 at 17:02 #747027Anonym anvandareMemberDet finns väl inget överdrivet med den här artikeln, det finns flera bloggar som stämmer in i stort sett helt och hållet på vad som står i artikeln.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.