Home › Forums › BODY Magazine › ”kardio Suger!”
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 oktober, 2006 at 20:41 #87734Anonym anvandareMember25 oktober, 2006 at 21:02 #927779Anonym anvandareMember
Nästa nummer för att va exakt:)
Men den är well worth waiting for – och nej, det är inte jag som har skrivit den;)
26 oktober, 2006 at 13:07 #927780Anonym anvandareMemberBra, det här stärker min teori om att det är bra att vara tjock!
26 oktober, 2006 at 14:01 #927781Anonym anvandareMemberprimo wrote:Bra, det här stärker min teori om att det är bra att vara tjock!Hear hear
26 oktober, 2006 at 21:34 #927782Anonym anvandareMemberLåter intressant. Exakt när kommer nästan nummer? har inte så bra koll på sånt nu förtiden
29 november, 2006 at 13:40 #927783Anonym anvandareMemberLäste senaste body kring just denna artikel skriven av Bartoll. Någon som har åsikter kring den teorin?
Skulle vara intressant att höra konstruktiv kritik och andra infallsvinklar för att kunna bilda mig en egen uppfattning.
Vill inte köpa allt som är skrivet rakt av, även om det är från en erkänt duktig PT som Bartoll.29 december, 2006 at 15:33 #927784Anonym anvandareMemberNative wrote:Läste senaste body kring just denna artikel skriven av Bartoll. Någon som har åsikter kring den teorin?
Skulle vara intressant att höra konstruktiv kritik och andra infallsvinklar för att kunna bilda mig en egen uppfattning.
Vill inte köpa allt som är skrivet rakt av, även om det är från en erkänt duktig PT som Bartoll.Egentligen är det inget nytt han skriver om. Monica Mollica skrev en liknande artikel, osäker om den publicerats i Body men har gjort det i Kost& Kropp. I den artikeln klargör hon just förhållandena mellan exempelvis morgonpromenader samt HIT-träning och myten om att man sparar mer muskelmassa på lågintensiv träning än högintensiv etc.
Själv så köper jag teorin om korta intensivare intervallpass framför de förlegade morgonpromenaderna. Precis som Bartoll skriver i artikeln så anpassar sig kroppen snabbt till aerobisk träning med jämnt tempo. Ju bättre du blir på träningsformen ju mindre energi förbränner du.
Konditionsmässigt är det ju samma sak. Det blir svårt att förbättra sin kondition på en, t. ex löparslinga som man sprungit ex antal km på, ex antal ggr då kroppen anpassat sig till den energi, syreåtgång som det kräver. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.