klagemål på body nr 2

Home Forums BODY Magazine klagemål på body nr 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 43 total)
  • Author

Orka bry sig :( Ser jämnklen ut ;)

paul wrote:
    hej
    nu är jag förbannad,hur j**la okunniga är ni som skriver under bilder som produceras i body igentligen,är ni överhuvudtaget insatta i sporten,jag syftar på det ni skrev om mig i senaste numret,jag citerar ”paul brunsson,mmsports,som uppvisade en riktigt snygg x-fysik.han skulle dock behöva ett par timmar i chinsräcket för att bättra på ryggen – både bredd och tjocklek.” för det första så är det ganska motsägelsefullt att skriva att någon har en snygg x fysik och sen säga att personen har ”dålig rygg”.grejjen är väll den att har man en snygg x fysik så har man väll en bra rygg.i vilket fall som helst så har många duktiga framgångsrika byggare sagt att min rygg är min bästa muskelgrupp.hade det stått att jag hade mindre bra ben så hade jag förstått,men rygg?:what:

Tjena Paul!

Det är bra med lite attityd, men se till att den är lite nyanserad innan du öppnar munnen. Eller som i detta fall – slår ner dina fingertoppar på tangentbordet.

En snygg fysik som är x-formad behöver inte betyda att den är komplett. Den behöver inte heller ha en bra rygg, men har kanske förutsättningar att bli bra. Hur jag än läser min mening så kommer jag inte fram till samma slutsats som du gör. Du har en hygglig x-formad fysik, men du har en rygg som behöver mer bredd och tjocklek. Precis lika mycket som Paul Dillet en gång i tiden hade en grymt x-formad fysik, men en rygg som sög. Och då har jag sett den på nära håll i gymet i Columbus, Ohio så jag är nog ganska så insatt i sporten vill jag påstå.

Nu kommer vi till pudelns kärna nämligen att man på internet kan haussa upp sig själv som någon riktigt komet trots att man inte presterat något nämnvärt. Det är så lätt att få komplimanger av kreti och pleti på nätet när man slänger upp någon suddig bild på sig själv, men det man egentligen behöver är konstruktiv kritik. Att sedan slå bakut för att man får lite konstruktiv kritik i tidningen är lite väl magstarkt. När man dessutom inte ens vann klassen utan kom på en klar tredjeplats.

En vis man sade en gång; ”if you can´t take the heat, get out of the fire”. Det gäller även inom byggning. Kan man inte ta kritik så ska man nog hålla på med något annat som endast kan mätas med fasta måttstycken och inte baseras på bedömningar. Att sedan kalla BODY´s skribenter för inkompetenta och att för att inte vara insatta i sporten borde falla på eget grepp.

Gör om och gör rätt!

Mvh
    FA

Lätt att blåsa upp sig själv som en stjärna på nätet – helt rätt! det är väl det bodys forum är till för eller? ;)

Flotet: även inom de här ”sporterna” finns det olika tycke o smak. inte ens alla som sitter i domarpanelen är ju överens så…lyssna, reflektera själv och ta till sig av det folk säger utan att det är någon absolut ”sanning”. Det är ju en bedömningssport

Paul: varför inte pmá Age från första stund och fråga; ”hur menar du?” istället för att basunera ut din besvikelse över hela cybervärlden utan att tänka? (eller det hade du kanske gjort, tänkt alltså?..)

athleticmia wrote:
    Lätt att blåsa upp sig själv som en stjärna på nätet – helt rätt! det är väl det bodys forum är till för eller? ;)

Flotet: även inom de här ”sporterna” finns det olika tycke o smak. inte ens alla som sitter i domarpanelen är ju överens så…lyssna, reflektera själv och ta till sig av det folk säger utan att det är någon absolut ”sanning”. Det är ju en bedömningssport

Paul: varför inte pmá Age från första stund och fråga; ”hur menar du?” istället för att basunera ut din besvikelse över hela cybervärlden utan att tänka? (eller det hade du kanske gjort, tänkt alltså?..)

????????????????????????????????????????????????

Flotet wrote:

+1 faktiskt :D

Fredrik Age wrote:
    Tjena Paul!

Det är bra med lite attityd, men se till att den är lite nyanserad innan du öppnar munnen. Eller som i detta fall – slår ner dina fingertoppar på tangentbordet.

En snygg fysik som är x-formad behöver inte betyda att den är komplett. Den behöver inte heller ha en bra rygg, men har kanske förutsättningar att bli bra. Hur jag än läser min mening så kommer jag inte fram till samma slutsats som du gör. Du har en hygglig x-formad fysik, men du har en rygg som behöver mer bredd och tjocklek. Precis lika mycket som Paul Dillet en gång i tiden hade en grymt x-formad fysik, men en rygg som sög. Och då har jag sett den på nära håll i gymet i Columbus, Ohio så jag är nog ganska så insatt i sporten vill jag påstå.

Nu kommer vi till pudelns kärna nämligen att man på internet kan haussa upp sig själv som någon riktigt komet trots att man inte presterat något nämnvärt. Det är så lätt att få komplimanger av kreti och pleti på nätet när man slänger upp någon suddig bild på sig själv, men det man egentligen behöver är konstruktiv kritik. Att sedan slå bakut för att man får lite konstruktiv kritik i tidningen är lite väl magstarkt. När man dessutom inte ens vann klassen utan kom på en klar tredjeplats.

En vis man sade en gång; ”if you can´t take the heat, get out of the fire”. Det gäller även inom byggning. Kan man inte ta kritik så ska man nog hålla på med något annat som endast kan mätas med fasta måttstycken och inte baseras på bedömningar. Att sedan kalla BODY´s skribenter för inkompetenta och att för att inte vara insatta i sporten borde falla på eget grepp.

Gör om och gör rätt!

Mvh
    FA

Som sagt, detta är är bedömningssport, och precis som Fredrik säger så är det bara o acceptera det eller lägga ner. Sen tycker jag personligen att tredjeplatsen var väldigt generös, tyckte både Johan Österman och Johan Adolfsson var betydligt bättre (4:a resp 5:a). Men som sagt, detta va ju bara min åsikt.

Kämpa på

Mvh

Tack Fredrik för att du tog dig tid att svara på detta. :up:

I och med det kan vi väl anse att tråden har tjänat sitt ”syfte” eller hur Paul?

Tråd låst.

Flotet wrote:

jag menar alltså att jag håller med dig! :) att det som stod i body var EN åsikt o att andra kan tycka annorlunda..
    kanske var jag flummig…ah! för lite kolisar :emo-thumb

Skriv mer i denna givande tråden tack!! :D

Bra rygg ;)

svar till alla här:
    igår hade jag en jävlig dag,hela månaden har faktiskt varit väldigt hektisk,kommer hem med min nyköpta body och jag blev förbannad som f*n,kasta mig på datan och öppna tråden,och inte först förens nyss på gymet kom jag på vad jag gort missuppfattat skribenten, men nu vill jag iallefall be om ursäkt för jag kom på vad andreas försökte få mig att förstå igår,att det inte var kritik mot min ”dåliga”rygg utan bara att andreas och tom hade bättre vilket dom hade.
    och som ni alla tänker så är det så,jag kan vara väldigt trögtänkt ibland,jag erkänner.så än en gång ber jag om ursäkt om jag kasta skit på någon oskyldig.

Det var värre när de blandade namnen (bla mitt namn) på en bild från dc-05.
    Det var en bild på de korta killarna i AF som stog på pallen och ena av de hette visst Benjamin Basic :), och jag som tävlade i + 180

athleticmia wrote:

Jag kunde ge mig fan på att du och JP var ihop… första tanken när jag läste dina inlägg… Ju mer du skrivit desto självklarare blev det. Sen såg jag att det stämde i din blogg… Måste vara grymt bra när ens sambo dömer.

storcc wrote:
    Jag kunde ge mig fan på att du och JP var ihop… första tanken när jag läste dina inlägg… Ju mer du skrivit desto självklarare blev det. Sen såg jag att det stämde i din blogg… Måste vara grymt bra när ens sambo dömer.

Grattis, dr Watson, du har vunnit en färgradio, som Janne Malmqvist brukar säga!

Klart det är grymt bra att jag dömer! Dels sitter jag en del i telefon när det ska myskvällas. Dels åker jag bort över lediga helger och jobbar så att hon slipper umgås med mej. Skönt upplägg! Men hur du får det till bra, vete gudarna…

Kan inte annat än och hålla med, din rygg är mycket vässad ;D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 43 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.