Home › Forums › BODY Magazine › Månadens Body Omslag (Nr 267/8-2006)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 augusti, 2006 at 16:35 #982026Anonym anvandareMember
Kan bara hålla med föregående talare-grymt omslag :emo-thumb
Binais har tagit sig enormt och passar som omslagspojk 😮
23 augusti, 2006 at 20:52 #982027Anonym anvandareMemberNågra som fått hem nästa nummer? Vi snackar Snygg framsida med stort S Vill dock inte avslöja ngt…(Binais, förlåt att jag lånar din tråd)
23 augusti, 2006 at 20:57 #982028Anonym anvandareMemberSally Adham wrote:Några som fått hem nästa nummer? Vi snackar Snygg framsida med stort S Vill dock inte avslöja ngt…(Binais, förlåt att jag lånar din tråd)Japp, nyskapande och snyggt är bara förnamnet:up:
23 augusti, 2006 at 21:47 #982029Anonym anvandareMemberJapp, fick det igår. Mycket snyggt.
24 augusti, 2006 at 10:45 #982030Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Japp, fick det igår. Mycket snyggt.Håller med Sally och Jörgen!
24 augusti, 2006 at 16:05 #982031Anonym anvandareMemberHello people cani nte ni scanna in omslaget vill oxå se:)
24 augusti, 2006 at 16:50 #982032Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Hello people cani nte ni scanna in omslaget vill oxå se:)Köpa tidningen, kanske?
Annars finns den i litet format på sajten:
[https://www.body.se/content/startpage.asp]
mvh
/A
24 augusti, 2006 at 20:20 #982033Anonym anvandareMember:emo-thumb Så Läckert,fräscht,vackert! Carina och Cecilia är så fina!
25 augusti, 2006 at 04:24 #982034Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Köpa tidningen, kanske?Annars finns den i litet format på sajten:
[https://www.body.se/content/startpage.asp]
mvh
/A
Omslaget är mycket snyggare i verkligheten, än på startsidan.
Den gröna färgen är nåt slags metall grön.
Verkligen snyggt omslag Alex.YNGVE
25 augusti, 2006 at 12:42 #982035Anonym anvandareMembericebreaker wrote:dessutom är det tveksamt om 2 tjejer på omslaget är rätt försäljningsmässigt då säkert en stor majoritet som köper tidningen är killar.Ja, eftersom killar ogillar tjejer så mycket;)
25 augusti, 2006 at 15:29 #982036Anonym anvandareMembericebreaker wrote:inget vidare omslag. liknar mer en biker-tidning än en bodybuildingtidning. typiskt foto från mc-mässan eller dyl.:Om du tittar riktigt noga så ser du nog vissa skillnader i fysiken mellan tjejer som figurerar i bikerstidningarna och Cici och Carina. Jag ser inget fel i att visa upp tävlande som tagit sig till EM oavsett kön och disciplin. Att enbart killar skulle kunna vara på förstasidan för att det (antagligen) är mest killar som läser den är ett dåligt argument. För mig är det roligt och peppande att se vältränade människor må det sedan vara killar eller tjejer och det tror (inte vet) jag att de flesta tycker.
25 augusti, 2006 at 17:44 #982037Anonym anvandareMembericebreaker wrote:med det resonemanget så är det väl lika bra att gå steget fullt ut och ha samma omslag som moore eller playboy? eller ha fler reportage om tjejer som tränar i tidningen än killar?nej du, det snacket håller inte.
Jag ser inte att det ena har med det andra att göra. Jag kommenterade bara ditt kategoriska uttalande om att det var försäljningsmässigt tveksamt att ha tjejer på omslaget på en tidning som primärt har killar som läsare.
25 augusti, 2006 at 20:28 #982038Anonym anvandareMemberköpte precis tidningen i kiosken (nä jag har inte skaffat pren än andreas )
det stod ett par jämte mig som plockade lösgodis och fingrade på min tidning, och jag sneglade ilsket ditåt – låt bli den !!! 👿han sa till sin runda tjej – kolla här….fy fasen…….(han syftade på musklerna) uuuusch…
då svarade jag med ett skratt att – vadå, det är det grymmaste omslaget i den här affären och jag tänkte själv precis på att det var väldigt (kul med tjejerna) snyggt den här gången! Då skratta han bara….Så olika vi ser det allihop
25 augusti, 2006 at 20:46 #982039Anonym anvandareMembericebreaker wrote:inget vidare omslag. liknar mer en biker-tidning än en bodybuildingtidning. typiskt foto från mc-mässan eller dyl. bubbelfonten (hubba-bubbabokstäverna) användes dessutom för mkt, både i logotypen och i alla rubriker. bör skilja på logotypen och övrig text och ha helt olika fonter.
dessutom är det tveksamt om 2 tjejer på omslaget är rätt försäljningsmässigt då säkert en stor majoritet som köper tidningen är killar.…
med det resonemanget så är det väl lika bra att gå steget fullt ut och ha samma omslag som moore eller playboy? eller ha fler reportage om tjejer som tränar i tidningen än killar?
nej du, det snacket håller inte.
…
ja det är vissa skillnader, men här handlar det om sekunder att fånga folks ögon när dom står framför en hylla med 20 tidningar i rad, själv såg jag senaste body på pressbutiken som hade 8-10 tidningar om bodybuilding och skulle jag enbart gått efter omslag hade jag aldrig köpt body. är övertygad om att amerikanerna har betydligt större koll på hur omslag ska se ut och vad som säljer, därför hittar man inte den typen av omslag på deras tidningar.
att det mest är killar som läser är inget dåligt argument, självklart ska omslaget spegla innehållet och locka till sig den målgrupp man strävar efter. tror knappast heller du är konsekvent med att se vältränade människor på omslaget, eller vill du ha omslag och tidning full av kvinnliga miss olympiabyggare i tungvikten? i så fall skulle body få lägga ner innan årets slut.:
Först och främst – ledsen att vi inte klarat av att motsvara dina förväntningar. Alla våra läsares åsikter är viktiga – både från befintliga och från potentiellt nya. Men även om alla självklart har rätten att tycka precis vad de vill, så kan man ha synpunkter på ditt sätt att närma dig detta.
Att som du gör, under anonymt namn och med osedvanligt hög svansföring, basunera ut åsikter förklädda till obestridliga fakta, är inte bara olyckligt. Det vittnar också, tyvärr min vän, om svag fingertoppskänsla och dålig insikt i sakfrågan. Att tycka att någonting är fult, dåligt eller oattraktivt, tycker jag är OK. Det handlar om subjektivt tyckande, och jag skulle aldrig drömma om att alla våra 116 sidor, varje gång och utan undantag, skulle kunna älskas av alla våra läsare.
Men det du gör här är något annat. Du hävdar med inte så lite fräck bestämdhet vissa saker – om layouten, om färgvalet, om modell- och bildval, om tidningens försäljningseffektivitet, om vår kompetens och ämneskännedom, om amerikanska tidningsstrategier, om vår finansiella beredskap och gud vet vad. Men för att kunna hävda allt detta så måste man ju VETA, eller hur? Och med handen på hjärtat så vet ju du skvatt ingenting om vår publicistiska strategi eller våra försäljningssiffror, upplagor eller kundrelationer, eller hur? Och då kanske du skulle tjäna på att ta det aningen lugnare i din självklara världsåskådning…
Jag tänker inte kommentera dina färg- och typografisynpunkter. Den typen av frågor handlar ytterst om tycke och smak. Och vi – du och jag – är uppenbarligen olika utrustade där. Jag kan leva med det.
När det gäller dina modellsynpunkter så måste man förstå lite mer om vår läsekrets innan man spinner vidare på det du far efter. Vi har efter alla år på marknaden en oerhört trogen grupp köpare – som både vet vad tidningen (produkten) innehåller och också vad den kommer att ge dem – oavsett hur omslaget (förpackningen) ser ut. För deras räkning spelar det egentligen ingen större roll hur omslaget ser ut – de köper den ändå. Och det är vi tacksamma för.
Det är därför min och hela min stabs professionella bedömning att tidningens identitet är glasklar, och att ett omslag som detta omöjligen kan förvirra någon – åtminstone inte någon ur vår målgrupp. Trots att andelen spontanköpare är förhållandevis låg så måste vi anstränga oss för att vara fräscha, varierande och där det går, också nytänkande. Att just detta omslag leder dina tankar till en MC-tidning tycker jag säger mer om dig och dina snäva referensramar, än om hur tidningen uppfattas rent konceptuellt av de som den är ämnad för.
Som sagt – ha gärna åsikter och synpunkter – det är din fulla rätt. Men jag skulle respektera dig mer och skulle också lyssna på dig mer uppmärksamt, om du undvek att raljera om dem som om de vore fakta.
För det är de inte.
Mvh
Alex
25 augusti, 2006 at 21:24 #982040Anonym anvandareMemberSå då kanske vi kan förvänta oss att få se dig Alex, med handen på Roddys röv nästa nummer
:ph34r:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.