Månadens Body Omslag (Nr 267/8-2006)

Home Forums BODY Magazine Månadens Body Omslag (Nr 267/8-2006)

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • Author
    icebreaker wrote:
    Man behöver inte vara ett snille för att räkna ut att Arnold på omslaget säljer fler lösnummer än 2 anonyma tjejer som håller om varandra framför en motorcykel.

Det förvånar mig att du kan uttala dig över dessa samband med sådan självsäkerhet. Har du konstruerat något slags regressionsmodell med lösnummerförsäljning som dependent variable och Arnold respektive fitnesstjejer som dummies?

För övrigt betackar jag mig för dina otrevligheter – både i den här och i andra trådar. Skriv trevligt eller skriv inte alls.

Håller med Frida.
    Bra jobbat Alex!!!:emo-thumb

icebreaker wrote:
    Att en superstjärna som Arnold säljer lösnummer är inte konstigare än att han i huvudrollen säljer fler biljetter än om du låter loket ha huvudrollen.
    Vi kan i detalj gå igenom och diskutera omslag på flex, musclemag, ironman osv om du vill, tror du antal omslag med Arnold där är en slump? Att amerikanerna med världens största produktion av bodybuildingtidningar under snart 50 år inte har nån koll på vad som säljer? Tror du att det är en slump att dom inte har tjejer och motorcyklar på omslaget? Jag tror inte det.

Jag tror dom har stenkoll, järnkoll, superkoll. Jag tror dessutom att dom tycker det är superviktigt vilka man sätter på omslaget.

Jag är tror också att ett annat omslag på senaste body hade resulterat i FLER sålda lösnummer. Med det inte sagt att vare sig modellerna, eller bilden som sådan är det något fel på.

Först och främst: Sverige är inte USA. Skillnaderna i vad som funkar och inte är större än man tror. Och visa mig för övrigt den amerikanska muskeltidning som är större per capita än vad BODY är.

”Tror” är nyckelordet i ditt resonemang – jag själv vågar exempelvis inte uttala mig om vilket som ”säljer bäst”. Däremot ser jag en stor poäng i varierade omslag. Om du tittar på omslagen i år har det varit allt från grova byggare till fitnesstjejer – och variation förnöjer. Ingen skulle nog tycka att det var speciellt spännande att se nya bilder på Arnold varje månad. Smaken är dock som baken, som Alex konstaterade.

Vad som däremot upprör mig lite är att du verkar antyda att Alex försöker sälja omslag på sexism. Detta upprör mig av två skäl:

1. Även om både Carina och Cici ser väldigt bra ut är de med på omslaget för sina fysiker (som i båda fall bevisligen håller yppersta internationella klass). Att då jämföra dem med Playboy-brudar är för mig provocerande.

2. Det finns ingen som värnar lika mycket som Alex om att tidningen ska vara seriös och fokusera på utövarna i egenskap av atleter oavsett om det gäller män eller kvinnor – inte som någon form av tits and ass. Om du anser mig för partisk för att kunna uttala mig tillåter jag mig citera Robert Bengtssons examensuppsats från Malmö Högskola med titeln ”Power lady, månadens babe och den otrolige Hulken – Representationer av män och kvinnor i Bodybuilding & Kraftsport/B&K Sports Magazine mellan åren 1984 och 2004”:

”Jag anser att främst de nyare numren visar upp en ny typ av representation av bodybuilders som inte lätt kan bedömas utifrån de traditionella föreställningarna av man och kvinna. A och B flyter alltmer ihop och därför skulle B&K kunna ses som en bärare av ett modernare sätt att se på man och kvinna. Att disciplinera sin kropp och ha stark viljestyrka är några av de attribut som Mosses maskulina stereotyp har, men likväl är detta attribut som både män och kvinnor som representeras i B&K besitter. Vi kan därför tala om ett helt nytt könssammanhang.”

icebreaker wrote:
    Låter som ett utmärkt förslag, och sen en ”tuff” snöskoter i bakgrunden!

Klockrent :D

Benny Fencker wrote:
    Klockrent :D

Är inte Alex och Carina ett par?
    Kanske därför hon finns med på omslaget:P
    Hur som helst så är ju hon rätt ok:up:

Vad är det för fel undrar jag! Det låter som att det sitter en del bitska och avundsjuka människor som retar sig på omslaget! Personligen är jag väldigt avundsjuk på både Carina och Cissi, men det påverkar enbart min träning på ett positivt sätt!

Antar att du inte brukar läsa BODY, icebreaker, för annars hade varken Carina eller Cissi varit 2 anonyma tjejer för dig… Kan friska upp minnet för dig och andra som glömt det (läs inte vet):
    Carina blev Sveriges första proffstävlande i Body fitness men valde att tävla här hemma efter ett tag pga anledningar som bara hon har med att göra. Cissi är (i mina ögon) våran snyggaste fitness profil som kom 5a på EM för några månader sen. Så frågan är vem som är anonym här…

Jag känner Carina personligen och har stor respekt för henne! Väldigt sakkunnig, professionell, ödmjuk och dessutom trevlig. För mig är frågan snarare varför hon inte är med på flera omslag med tanke på att hon är en förebild för mig och många andra! Att vara en jobbande mamma, hustru och dessutom tävla på elitnivå är ngt som många beundrar. Det finns många fler att nämna men just nu handlar om Cissi & Carina!

Och att det skulle ha med Alex att göra är att ifrågasätta hans profesionalitet, tycker iaf jag!

Ja, tänk att ett tidningsomslag kan väcka såna känslor, det är ju inte första gången och det kommer inte att bli sista, tro mig. Synd bara att det alltid finns okunniga och kategoriska människor som tror att de kan och vet allt och säger saker som de inte har belägg för.
    Jag har varit en trogen prenumerant i många år, jag har under åren läst och granskat tidningen med både kritiska och entusiastiska ögon och jag kan säga att det inte går en månad som jag inte ser fram emot att få läsa tidningen. Just därför att ni på BODY levererar varje gång och ni gör det med sådan finess och med sådan ”open-minded”. Omslagen är bevis nog, i synnerhet det senaste är bevis på att det ”andas” variation och fräschhet, ni ger vår ”bransch” syre och det vet alla vad det betyder för något som är ”levande”… Att det finns trångsynta människor som ser allt i svart eller vitt och inte kan se nyanser (nyanser som hör livet till), det är enbart sorligt för dem själva. Håller med dig Alex, ni har en oerhört trogen grupp köpare, i OLIKA åldrar, i BÅDA könen och med varierande intressen – vi vet vad tidningen innehåller OCH du ska veta att det finns även de som köper lösnummer då och då som blir glatt överraskade av just den anledning, att ni ser framåt och inte stagnerar, ni levererar med mångsidighet och det gör ni med bravur, det gör att jag och många med mig inspireras varje gång vi läser tidningen.
    Bilden på första sidan är klockren! Och visst är tjejerna vackra och sexiga (skulle det vara något ”fult”?)men ff a så är de två mycket respekterade och hårdtränande idrottstjejer, två atleter som tillhör de absolut bästa i bodyfitness.

Tack för en suverän tidning!:emo-thumb

Maria

Icebreaker du skriver att de är flest killar som köper tidningen men BF världen har lblivit stor och vi är en hel del tjejer som får mkt av tidningen. Tidningen body varierar mkt bra med omslaget och innehållet . Jag som tjej som tränar har ingen nytta riktig av fitness magazine inte ens kul läsning men jag ser fram emot varje månad efter att läsa nya body.

Body är det enda svenska tidning som vi tjejer som vill eller tävlar tränar seriöst har ngt nytta av . Jag tycker Body gör ett bra jobb .

Har du synpynkter ideer kan du skriva till alex direkt tycker jag . ;)

ha en trevlig held BTW :emo-thumb

Asså.. Tidningens läsare är ju med på BODYs forum, en hel del av de. En föredömlig del i alla fall. Och de flesta anser att du har fel Icebreaker. Eftersom du reggat dig på forumet enkom för att reta upp folk. För nåt annat syfte fanns väl inte? Du reggade dig i Augusti, och hittills har det bara varit påhopp och du har förstört både en och två trådar med din småsynthet. Jag menar, kommentera stavfel? Gimme a break.

icebreaker wrote:
    Det går bra att klicka på mitt namn och se vad jag har postat så märker du att du har fel. En ursäkt är sen på sin plats. Alternativt kan jag själv posta exempel på mina posts här i denna tråd och visa att du har fel, vilket väljer du?

Jo, jag har redan klickat på ditt namn och läst dina inlägg. Så ok, 2-3 stycken utav kan man kanske nästan tolka som trevliga, men det är ju också bara en tolkningsfråga. Låt mig förklara: Du är extremt negativ. Du ljuger inte, och du säger inte rätt ut till folk att de är dumma i huvudet nej. Däremot verkar du leva efter en annan devis, nämligen att be folk dra åt helvete så snällt som möjligt.

Ni tycker inte att ni är aningens OT nu?

Ok, nu när du kört en turné genom hela forumet och postat vanliga kommentarer. Ursäkt? Jag vidhåller starkt att majoriteten av dina första kommentarer spred en direkt otrevligt stämning genom hela gällande tråd. Både Guiance och mastro Chefredaktör pekar åt din samtalston, och det finns fler än så på detta forumet du retat upp på grund av dina kommentarer.

Så var är vi? OT som fan, och varken du eller jag lär väl erkänna varandra som vinnare ur denna meningslösa diskussion.

icebreaker wrote:
    Känner garanterat mig som vinnare. Du dyker upp från ingenstans, du går till angrepp mot mig (utan belägg dessutom) och du för tråden off-topic.
    Ganska solklart vem som gjort bort sig här.
    Du är grinig för vi inte var överrens i tatuerings-tråden istället för att ta det via PM (eller skita i det helt och hållet, vilket dom flesta hade gjort) så förföljer du mig på forumet och ta första bästa chans att ”ge igen”

barnsligt.

Dyker upp från ingenstans? Förklara det är du snäll, antingen i ny tråd eller via PM.

Jag var inte grinig för att vi var oense i tatueringstråden, mig veterligen liknade det en vanlig diskussion där jag lade upp fakta och utlägg, och du kontrade med åsikter och antaganden.

Och om du känner dig som en vinnare. Ja, det får ju stå för dig.

Den här tråden har spårat ur. Eftersom jag varken har tid eller lust att sitta och pilla med varje inlägg låser jag den. Eventuella omslagsdiskussion kan med fördel tas i en ny tråd, andra typer av diskussioner hänvisas till pm:emo-thumb

Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.