Noterat av voldemaahr…

Home Forums BODY Magazine Noterat av voldemaahr…

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

*Var är Ove? Skriver han inga artiklar längre? Förutom Rytters retro då..

*På vilket sätt är Joe och Ben Weider medarbetare till BODY magazine?

*Alexander Danielssons konkurrerar med Per Bernal, Jason Mathas och Chris Lund om att vara världens bästa bb-fotografer.. I mina ögon tycker jag han ligger flera steg framför, då bilderna på Stanley Kibirige (samt skickligt ps:ande!) var bland det bästa jag sett.. Bilden på Jesper Kvarnhammar (täckte en hel sida och där han körde knäböj med ljus ovanifrån..) borde bli ”bodybuildingphotograph of the century”..:up:

*Många proffs i BODY väljer att träna i mössa. Ofta står det också ”House of pain” eller liknande.. house of pain är ju faktiskt en tatueringskedja *host*…

*Alexander Danielsson favoritord är ”ödmjuk”.

*Redaktionen på Body gillar symmetri mer än massa!

*BODY är bättre än B&K, men inte lika ”hemtrevlig”…

*Rytters retro är skitbra!

*Johan Oldenmark har 3 saker att säga; Njut av livet, stressa inte och käka nog med kolhydrater. Och detta tjatar han vidare om i varenda D&B…:ike:

*Mer ”retro” överhuvudtaget i BODY tycker jag.. mer legender, mer ”då och nu”..

Tack för mig!!

Voldemaahr wrote:
    *Var är Ove? Skriver han inga artiklar längre? Förutom Rytters retro då..

Han gör små redaktionella inhopp här och där. Till nästa nummer gör han en ganska stor grej (som just du kommer att gilla). I övrigt genomströmmas vi alla av hans driv och hans aura…

Voldemaahr wrote:
    *På vilket sätt är Joe och Ben Weider medarbetare till BODY magazine?

Med Joe är det som med Ove – vi har tidigare haft ett nära samarbete med Weider, där de ställt i princip redaktion och allt material till vårt förfogande. Dock har vi valt att köra eget material i så stor utsträckning som möjligt. Ben skickar oss ofta uppdateringar om läget inom IFBB, och finns ofta till hands om vi skulle behöva.

Voldemaahr wrote:
    *Alexander Danielssons konkurrerar med Per Bernal, Jason Mathas och Chris Lund om att vara världens bästa bb-fotografer.. I mina ögon tycker jag han ligger flera steg framför, då bilderna på Stanley Kibirige (samt skickligt ps:ande!) var bland det bästa jag sett.. Bilden på Jesper Kvarnhammar (täckte en hel sida och där han körde knäböj med ljus ovanifrån..) borde bli ”bodybuildingphotograph of the century”..:up:

Hehe… enormt mycket tack, men jag är i huvudsak skribent. Att plåta är mer en hobby, och jag skulle aldrig drömma om att sätta mig själv på samma planet som killarna du nämner. Faktiskt inte ens att kalla mig fotograf. Jag leker lite, och blir sakta men säkert bättre, antar jag. Tack för att du uppskattar bilderna!

Voldemaahr wrote:
    *Många proffs i BODY väljer att träna i mössa. Ofta står det också ”House of pain” eller liknande.. house of pain är ju faktiskt en tatueringskedja *host*…

Det kanske är kallt på gymmen i USA? Ärligt talat så finns det säkert någon form av sponsorsåtagande i botten. Men jag brukar inte bry mig om det, lika lite som jag bryr mig om vad våra svenska modeller vill ha på sig. Modeller som trivs ger alltid bättre bilder.

Voldemaahr wrote:
    *Alexander Danielsson favoritord är ”ödmjuk”.

Hehe… jag har faktiskt inte tänkt på om jag använder det ofta. Kanske handlar det i sånt fall om att ödmjukhet defacto är snudd på bristvara i vårt egofixerade subsamhälle, och att jag verkligen uppskattar ödmjuka individer. Och tro det eller ej – efter bästa förmåga så försöker jag leva så jag med.

Voldemaahr wrote:
    *Redaktionen på Body gillar symmetri mer än massa!

Rent principiellt är det inte sant. Men som det verkar så kommer numera rejäl massa med en del andra, mindre önskvärda, egenskaper. Och dessa, och det som regel snarare än undantag, gör att atleterna väldigt ofta förlorar den symmetriska ideallinjen. Dessvärre.

Voldemaahr wrote:
    *BODY är bättre än B&K, men inte lika ”hemtrevlig”…

Tack, men tror du inte att det kan vara för att ”B&K” i princip alltid har funnits, och därmed blivit en hemtrevlig del av vår mest innerliga hobby, medan BODY som begrepp faktiskt bara existerat i typ 18 månader?

Voldemaahr wrote:
    *Rytters retro är skitbra!

Tack! Som jag sa – du kommer att älska nästa nummer…

Voldemaahr wrote:
    *Johan Oldenmark har 3 saker att säga; Njut av livet, stressa inte och käka nog med kolhydrater. Och detta tjatar han vidare om i varenda D&B…:ike:

Mmmm…men det är viktiga tre saker. Och för den som antingen känner Johan eller kommit i närheten av honom, så är det inget mysterium. Killen är så avslappnad och avspänd att man direkt går ner 10 slag i vilopuls. Killen är underbar.

Voldemaahr wrote:
    *Mer ”retro” överhuvudtaget i BODY tycker jag.. mer legender, mer ”då och nu”..

Se ovan!

Voldemaahr wrote:
    Tack för mig!!

Tack själv! Kul att logga in utan att behöva gå i svaromål!

Ha det bäst!

Alex

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.