Home › Forums › BODY Magazine › Nummer 5 2004
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 september, 2006 at 18:42 #90059Anonym anvandareMember26 september, 2006 at 18:42 #968093Anonym anvandareMember
Hej!
jag har några funderingar angående en artikel som heter Ut med dig och öka tempot! i B&K nummer 5 2004. Har jag fattat det rätt med att man kan gå till gymmet på morgonen innan man har käkat frukost och köra ett kortare pass, och man bränner fett samtidigt som man tappar mindra muskelmassa:| ? tacksam för svar!26 september, 2006 at 19:39 #968094Anonym anvandareMemberlett1 wrote:Hej!
jag har några funderingar angående en artikel som heter Ut med dig och öka tempot! i B&K nummer 5 2004. Har jag fattat det rätt med att man kan gå till gymmet på morgonen innan man har käkat frukost och köra ett kortare pass, och man bränner fett samtidigt som man tappar mindra muskelmassa:| ? tacksam för svar!Det handlar om då nya rön om att högintensiv kardioträning är bättre i fettförbränningssyfte än aerobisk aktivitet med låg intensitet.
Inte gymträning. Artikelns titel är ”Gå ut! Bränn mer fett utanför gymmet!”. Jag du måste ha skumläst artikeln”Flera studier har nu visat att individer som regelbundet ägnar sig åt
intensiv fysisk aktivitet, har mindre underhudsfett och smalare midjor,
trots att de äter mer. Och denna effekt kvarstår även efter att man räknat
bort den effekt som den ökade energiförbrukningen som fysisk aktivitet
medför.Den högintensiva träningen förbättrar även konditionen samt ökar
viloenergiförbrukningen mer än lågintensiv träning.”Här är sammanfattningen av Monika Mollicas (född Wieckowski) artikel:
”Förmodligen är du glad över att inte behöva ”bosätta” dig på gymmet
i oändliga timmar för att köra din kardioträning. Ge dig istället ut
i spåret och gå och sprinta i 2-minutersintervaller för maximal fettförbränning.Denna träningsstrategi gör det möjligt för dig att maximera
intensiteten, och därmed förlusten av hullet. Oavsett vad du tränar och
hur, är alltså intensiteten avgörande om du ska lyckas med att komma i
form och behålla tvättbrädan. Med andra ord, intensivt är effektivt, så
det är bara att köra hårt!”27 september, 2006 at 20:30 #968095Anonym anvandareMemberhehe jag ser det nu:) tack för svaret
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.