Önskemål om inslag i body magazine

Home Forums BODY Magazine Önskemål om inslag i body magazine

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • Author

Har några önskemål om artikeltyper som kanske går att placera i tidningen.

Mat: De allra flesta känner väll till hur en del byggare pinar i sig mat, om det så är att man äter tonfisk direkt ur burken eller nått annat.
    Jag tror en hel del byggare hade uppskattat hur man kan göra diverse proteinrika måltider betydligt godare och då på ett så enkelt sätt som möjligt.

Mat och ekonomi: Byggares ekonomi tror jag är ganska pressad om man ser till ”normalbyggaren”. Om man skulle ge tips om kost som dels är god och även kollar av hur mycket kostnaden ligger på. Helst då utslaget på en längre tid eftersom det oftast är där det brister i folks ekonomiska planering. Säger man vad en måltid kostar så brukar en del inte hajja hur mycket det blir om samma typ av kost återkommer varje dag. Kostnader för mat brukar ju vara en ganska tung post för byggare.

Proteinsmaks test: Om man kunde (och vågar..) testa olika proteintillskott och hur de smakar så hade det varit intressant. Ok smaken är olika hos folket men det är ändå bra att få någon typ av beskrivning så kan man själv avgöra om det är värt att testa något nytt.

Skador: Skador kan påverka väldigt mycket när man haft oturen och åka på någon. Det kanske skrivits om skador fast jag missat reportaget. I alla fall hade jag uppskattat om man beskrev lite olika typer av skador som är vanliga bland byggare, varför de uppstår, hur man försöker undvika dem och vad som kännetecknar en olika typer av skador. Vad som inträffat rent biologiskt i kroppen vid olika skadetyper.

gosh wrote:
    Proteinsmaks test: Om man kunde (och vågar..) testa olika proteintillskott och hur de smakar så hade det varit intressant. Ok smaken är olika hos folket men det är ändå bra att få någon typ av beskrivning så kan man själv avgöra om det är värt att testa något nytt.

Jag gillar alla former av tester, det är alltid kul läsning:) Vi gjorde ju en smaktest på proteinbars förut. Om el jefe lyckas få ihop ett på proteinpulver så ställer jag och mina avancerade smaklökar givetvis upp omgående:emo-thumb

Andreas Guiance wrote:
    Jag gillar alla former av tester, det är alltid kul läsning:) Vi gjorde ju en smaktest på proteinbars förut. Om el jefe lyckas få ihop ett på proteinpulver så ställer jag och mina avancerade smaklökar givetvis upp omgående:emo-thumb

Lova att använda ordet ”byggdamm” åtminstone en gång i artikeln. Det är ett måste vid recension av proteinpulver. Och troligtvis oundvikligt.

Andreas Guiance wrote:

Har för mig att det gjordes ett test av gainers för några år sedan. Rytter skrev något i presspytt om att de var gröna i ansiktet efter allt drickande.
    Inslag med hur man förebygger/behandlar skador är något jag gärna ser i kommande nummer. En deffspecial med herr Guiance vore också skoj:)

Jay wrote:
    Lova att använda ordet ”byggdamm” åtminstone en gång i artikeln. Det är ett måste vid recension av proteinpulver. Och troligtvis oundvikligt.

Haha det kommer va min kommentar om allt…äckligt eller inte:D

olle wrote:
    Har för mig att det gjordes ett test av gainers för några år sedan. Rytter skrev något i presspytt om att de var gröna i ansiktet efter allt drickande.
    Inslag med hur man förebygger/behandlar skador är något jag gärna ser i kommande nummer. En deffspecial med herr Guiance vore också skoj:)

Hehe gainerstestet var nog före min tid…men jag kan tänka mig att man inte är så sugen på den 50:e drinken;)

En deffspecial med mig vore nog underhållande ja: ”Hur lite muskler kan man ha och fortfarande lyckas behålla jobbet på BODY?”:emo-thumb

Andreas Guiance wrote:
    Hehe gainerstestet var nog före min tid…men jag kan tänka mig att man inte är så sugen på den 50:e drinken;)

En deffspecial med mig vore nog underhållande ja: ”Hur lite muskler kan man ha och fortfarande lyckas behålla jobbet på BODY?”:emo-thumb

offtopic här: viktväktarna har ett anställningskrav på att man måste gått ner i vikt med deras metod och hålla vikten. (detta kontrolleras en gång i veckan). har body några liknande krav? minst 45 cm biceps och magrutor minst en gång om året? :p

Srednq wrote:
    offtopic här: viktväktarna har ett anställningskrav på att man måste gått ner i vikt med deras metod och hålla vikten. (detta kontrolleras en gång i veckan). har body några liknande krav? minst 45 cm biceps och magrutor minst en gång om året? :p

ja det där var ganska OT faktiskt! :nono:

Bra önskemål, men man ska ju inte bita den hand som föder en sägs det ju (tänkte på tester av diverse proteinpulver.. hmm..)

Andreas Guiance wrote:
    Vi gjorde ju en smaktest på proteinbars förut.

Ja, och Sego (da photographer) åt sedan upp hela klabbet med bars. Du må tro att han mådde bra sedan… :) Tror inte att han ätit en bar sedan dess.

Fredrik Age wrote:
    Ja, och Sego (da photographer) åt sedan upp hela klabbet med bars. Du må tro att han mådde bra sedan… :) Tror inte att han ätit en bar sedan dess.

Haha jaså? Jag snodde själv med mig ett gäng eftersom jag precis skulle flyga till Madrid; hela familjen satt och käkade proteinbars på flyget:D

Fredrik Age wrote:

Det är vad man kallar ett ”lyxproblem” ;)

Andreas Guiance wrote:
    Haha jaså? Jag snodde själv med mig ett gäng eftersom jag precis skulle flyga till Madrid; hela familjen satt och käkade proteinbars på flyget:D

blev nån grövre? =P

Jacksatan wrote:
    blev nån grövre? =P

Givetvis, jag tror vi ökade minst 1-2 cm på midjan i snitt

Andreas Guiance wrote:
    Givetvis, jag tror vi ökade minst 1-2 cm på midjan i snitt

All ökning är bra ökning!

mvh Boven

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.