Pinsamt BODY!

Home Forums BODY Magazine Pinsamt BODY!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • Author

Måste säga att jag är riktigt besviken på denna månads tidning. Hur kan body skriva så otroligt lite om världens största body building tävling. Jag hade räknat med att det skulle vara massor med bilder och mycket intressant läsning men men, man lär väl hålla sig till som amerikanska tidingarna som man hittar på pressbyrån istället.

Flyttade ämnet hit.

Angående dina synpunkter är det lite av en damned if you do, damned if you don’t-situation. Om tidningen skulle ha ett ännu större Olympia-reportage hade många istället klagat på att det prioriterades över svensk byggning eller artiklar om kost eller artiklar om träning eller…ja du förstår nog min poäng.

MickeeH wrote:
    Måste säga att jag är riktigt besviken på denna månads tidning. Hur kan body skriva så otroligt lite om världens största body building tävling. Jag hade räknat med att det skulle vara massor med bilder och mycket intressant läsning men men, man lär väl hålla sig till som amerikanska tidingarna som man hittar på pressbyrån istället.

Hej, och tack för ett givande första inlägg här på forumet!:up:

Men, även om ett 10 sidor långt reportage om Olympia-helgen är vad du betecknar som ”otroligt lite”, så är jag av en annan uppfattning. Det motsvarar faktiskt närmare 15% av vårt redaktionella utrymme.

Sedan får man heller inte glömma de förutsättningar vi lever under – vi är en tryckt månadstidning. Beroende på saker som pressläggning, tryck och distribution, så innebär det att det vi skriver om aldrig kan bli färskare än tre veckor. Därför är en tryckt månadstidning som BODY kanske inte den mest optimala bäraren av ett tävlingsreportage. Speciellt inte idag, när webben gör ett enormt arbete i att blixtsnabbt ta oss till platser och händelser vi tidigare bara drömt om.

I år har man över hela världen kunnat se hela spektaklet live, i en dator nära dig. Och det helt gratis. Jag skulle vilja säga att en Mr Olympia-tävling aldrig har varit närmare eller mer tillgänglig än så här.

Hur spännande och intressant blir det då att ägna än större redaktionell plats åt att redovisa, i detta fall, månadsgamla händelser, som en övervägande majoritet av våra läsare både hört, sett rörliga bilder och ljud från, tagit del av kommentarer och analyser kring, och kanske rentav gått vidare ifrån?

Och det är en bra sak, tycker jag. Med webben som komplement kan BODY fortsätta att ge dig som läsare stöd kring alla aspekter runt din träning. Både det som är akut, och som därmed måste kommuniceras snabbt (som tävlingsresultat), men också det som inte är lika tidskritiskt.

Jag tror också stenhårt på den utvecklingen. I den tryckta tidningen kan vi framöver göra det riktigt unika, det som du bara kan se eller läsa om i BODY, medan vi på webben – antingen själva eller via samarbetspartners – kan fortsätta att kommunicera snabb, översiktlig, och många gånger mer djuplodande informaton och nyheter.

Vi står nu dessutom på tröskeln till att börja ge dig som läsare unika och egenproducerade rörliga inslag. Det kommer förhoppningsvis ge dig helt andra dimensioner, och likaledes starkare upplevelser.

Kalla det för medial samverkan, om du vill. Men det är en ofrånkomlig verklighet, som faktiskt samverkar för dig.

Tiden är för det mogen.

Mvh

Alex

Alex Danielsson wrote:
    Hej, och tack för ett givande första inlägg här på forumet!:up:

Men, även om ett 10 sidor långt reportage om Olympia-helgen är vad du betecknar som ”otroligt lite”, så är jag av en annan uppfattning. Det motsvarar faktiskt närmare 15% av vårt redaktionella utrymme.

Sedan får man heller inte glömma de förutsättningar vi lever under – vi är en tryckt månadstidning. Beroende på saker som pressläggning, tryck och distribution, så innebär det att det vi skriver om aldrig kan bli färskare än tre veckor. Därför är en tryckt månadstidning som BODY kanske inte den mest optimala bäraren av ett tävlingsreportage. Speciellt inte idag, när webben gör ett enormt arbete i att blixtsnabbt ta oss till platser och händelser vi tidigare bara drömt om.

I år har man över hela världen kunnat se hela spektaklet live, i en dator nära dig. Och det helt gratis. Jag skulle vilja säga att en Mr Olympia-tävling aldrig har varit närmare eller mer tillgänglig än så här.

Hur spännande och intressant blir det då att ägna än större redaktionell plats åt att redovisa, i detta fall, månadsgamla händelser, som en övervägande majoritet av våra läsare både hört, sett rörliga bilder och ljud från, tagit del av kommentarer och analyser kring, och kanske rentav gått vidare ifrån?

Och det är en bra sak, tycker jag. Med webben som komplement kan BODY fortsätta att ge dig som läsare stöd kring alla aspekter runt din träning. Både det som är akut, och som därmed måste kommuniceras snabbt (som tävlingsresultat), men också det som inte är lika tidskritiskt.

Jag tror också stenhårt på den utvecklingen. I den tryckta tidningen kan vi framöver göra det riktigt unika, det som du bara kan se eller läsa om i BODY, medan vi på webben – antingen själva eller via samarbetspartners – kan fortsätta att kommunicera snabb, översiktlig, och många gånger mer djuplodande informaton och nyheter.

Vi står nu dessutom på tröskeln till att börja ge dig som läsare unika och egenproducerade rörliga inslag. Det kommer förhoppningsvis ge dig helt andra dimensioner, och likaledes starkare upplevelser.

Kalla det för medial samverkan, om du vill. Men det är en ofrånkomlig verklighet, som faktiskt samverkar för dig.

Tiden är för det mogen.

Mvh

Alex

Klockrent och glasklart :emo-thumb

Ett ännu längre reportage hade kanske varit intressant läsning, men samtidigt så har Herr Guiance en poäng.

Sen tycker jag de intressanta inte är att läsa en reporters åsikter, det är givetvis till viss del intressant dock, men jag föredrar att kika bilder och baserat på dem göra min egen slutsats av tävlingen.

Tycker senaste Body var en rolig läsning. Schysst repotage om Hillan, sen är det ju alltid kul att se lite övningar som personen i repotaget gillar och berättar om lite tjyvknep och vad man ska tänka på, så fortsätt gärna med det.
    Det blev ju en bra mix med Anders och Carin + Jocke som svarar på frågor.:up:

Sen ett stort tack till Body för alla länkar under Mr.Olympia
    (Satt uppe båda nätterna och tittade)

MBW wrote:
    Klockrent och glasklart :emo-thumb

+1

Det vimlar av tidningsredaktioner som ännu inte fattat det som Alex skriver, så när de dimper ner i brevlådan så är ”nyheterna” gammal skåpmat.

Jag vill BARA ha muskelmonster och reportage från tävlingar. Fan. Aja, ni funkar fortfarande Alex, thumbs up!

Jag tyckte att denna månads nummer var hur bra som helst. Tillräckligt från Olympia och intressant läsning om näringstajming:)

Grymma artiklar av Andreas ”Huge A” Guiance![/b] Du är kung på att skriva! Din sjuka massa, grova fysik, stenhårda form i kombination med en briljant talang för att på ett målande sätt uttrycka dig i text. Får inte ihop det??!! Visste jag inte vem du var så hade jag lätt trott att du var en helt vanlig kille utan muskler!!

Marcell Kezdy wrote:
    Grymma artiklar av Andreas ”Huge A” Guiance![/b] Du är kung på att skriva! Din sjuka massa, grova fysik, stenhårda form i kombination med en briljant talang för att på ett målande sätt uttrycka dig i text. Får inte ihop det??!! Visste jag inte vem du var så hade jag lätt trott att du var en helt vanlig kille utan muskler!!

Haha ahhh din kärlek lyser igenom:happy:

Marcell Kezdy wrote:

Du vet att det där inte är en bra idé va? Det är killen som kan komma att hålla i ett framtida reportage om dig som du skriver om nu. Det är lätt att vissa uppgifter som t.ex sexuell preferens och utgivande av telefonnummer blir fel i tidningen, självklart beklagligt men ack så vanligt.:devil:

Marcell Kezdy wrote:

Fan vad tvivelaktigt det blev när ett par av komplimangerna var uppenbar ironi, men den sista faktiskst stämmer då han är en duktig skribent.

Förstod aldrig riktigt när det övergick, så ett tag trodde jag först att du dissade hans färdigheter att skriva, och sen tänkte jag ”Nej… Inte Marcell” och då kom jag på att om så är fallet måste du tala väl om hans fysik, vilket var en FULLSTÄNDIG omöjlighet.

Knepigt det där, när reglerna ändras vartefter… :p

MVH

mer amerikanska proffs rep i tidning som de va förr tack;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.