Home › Forums › BODY Magazine › Pinsamt BODY!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2007 at 12:39 #822457Anonym anvandareMember
Body har en grymt nice mix ifrån alla olika hörn, mitt tycke skulle det vara mera skrivet om nordiska utövare och lokala förmågor runt om i sverige..då det finns massor av grymma atleter i sverige bara..
Vill man läsa mera hard core bygging finns det en upp sjö av Mags som bara har the freaks…
Ni som gnäller starta en egen tidning så får ni se hur svårt det är..
Alex you go….man !!
Mvh Pelle ryggdunkare av stil :emo-thumb
24 november, 2007 at 04:20 #822458Anonym anvandareMemberAlla har såklart olika uppfattningar vad vi tycker om att läsa i Body och personligen läser jag ca 30% av tidningen, har just läst igenom senaste numret med SM i, halva tidningen är helsidor med reklam, 7 sidor med pinuppor. 7 sidor närbilder på maträtter?? Varför inte byta ut tex helsidan med en skål köttbullar mot en närbild av Kari Risbergs rippade ben :emo-thumb
24 november, 2007 at 11:29 #822459Anonym anvandareMemberoscarmejerhag wrote:jag tyckte också att det var värdelöst!aa sammanlagt kanske de var 10 sidor eller va fan det va!….men då var det ju hela olymoia helgen med fitness och ms olympia….man brukar alltid kunna lääsa om topp 15…eller topp tio…nu var det toppp sex!nästa år??topp 3?? och året därefter?Ok att det är en bra prestation att tävla på Mr Olympia men hur ofta skriver tex en dansk hobbytidning i fotboll om att Kroatien hamnade 11a i förra mästerskapet eller dy?
24 november, 2007 at 18:25 #822460Anonym anvandareMemberSjälv förväntade jag mig större SM-reportage med mycket mer bilder, med tanke på fotoförbudet för oss vanliga besökare.
25 november, 2007 at 17:29 #822461Anonym anvandareMemberEtt inslag jag fastnade för i senaste nret var ”Vanliga killen rider igen”. Förutom den extremt roliga porrtiteln så blev jag faktiskt förvånansvärt road av att läsa om chefredaktör Alex pass med Zone Capone.
Alex ”skriver som man tänker” vilket gör att iaf jag inte kunde låta bli att dra på smilbanden av inlevelse.
En trevlig överraskning!:emo-thumb25 november, 2007 at 17:52 #822462Anonym anvandareMemberJag håller med Melin, riktigt bra skrivet i det reportaget!
Sen tycker jag Ledaren var riktigt bra skriven Alex! :up:29 november, 2007 at 14:40 #822463Anonym anvandareMemberFredrik Age skriver/rapporterar alltid bra:up: Ärligt, onådigt och inga krussiduller. Sen kan man ju tycka att det skulle varit mer bilder från tävlingen eftersom fotoförbud rådde, men generellt tyckte jag det var mycket bra innehåll i detta nr.
/Cissi
Ps På min önskelista hoppas jag det kommer något om Eva-Lindas träning det sista året för hon har verkligen fått bättre V-form. Och jag vill veta hur hon har lyckats med det. Men det lär det väl göra eftersom hon vann nordiska mästerskapen, eller? Ds
2 december, 2007 at 17:07 #822464Anonym anvandareMemberFör min del hade det räckt med en halv sida om Olympia, rätt ointressant såvida det inte är nån svensk som deltar. Vill man läsa massor om amerikanska tävlingar så prenumererar man ju såklart på en amerikansk tidning…….
2 december, 2007 at 17:33 #822465Anonym anvandareMemberC@milla wrote:För min del hade det räckt med en halv sida om Olympia, rätt ointressant såvida det inte är nån svensk som deltar. Vill man läsa massor om amerikanska tävlingar så prenumererar man ju såklart på en amerikansk tidning…….Ska det bara handla om svenskt i våra svenska tidningar så kommer det nog bli många tunna nummer från de flesta redaktionerna i fortsättningen..
2 december, 2007 at 22:27 #822466Anonym anvandareMemberDet finns ju i alla fall för mig liiiiite mer i den här branschen att ta in än att sitta och se bilder på tävlande från långtbortaland. Artiklar om mer givande ämnen läser då i alla fall jag med hundra gånger större intresse. Fast det är ju enklare att se på bilder förstås……
2 december, 2007 at 23:02 #822467Anonym anvandareMemberC@milla wrote:Det finns ju i alla fall för mig liiiiite mer i den här branschen att ta in än att sitta och se bilder på tävlande från långtbortaland. Artiklar om mer givande ämnen läser då i alla fall jag med hundra gånger större intresse. Fast det är ju enklare att se på bilder förstås……För mer artiklar finns Fitness Magazine.
2 december, 2007 at 23:13 #822468Anonym anvandareMemberSå du menar alltså att BODY ska vara en tidning med mest bilder och lite text, typ en bilderbok? Intressant teori, det spär ju inte alls på alla fördomar……Fast å andra sidan känns hela diskussionen som ett stort gääääsp, för alla verkar ju hitta nåt som intresserar, annars skulle man ju inte köpa tidningen, men att ägna mer än 10 sidor åt Olympia verkar aningens overkill…….
2 december, 2007 at 23:49 #822469Anonym anvandareMemberSenaste numret var ett av de bättre detta året och politiken kring Mr.Olympia är man mätt på.
3 december, 2007 at 00:42 #822470Anonym anvandareMemberC@milla wrote:Så du menar alltså att BODY ska vara en tidning med mest bilder och lite text, typ en bilderbok? Intressant teori, det spär ju inte alls på alla fördomar……Fast å andra sidan känns hela diskussionen som ett stort gääääsp, för alla verkar ju hitta nåt som intresserar, annars skulle man ju inte köpa tidningen, men att ägna mer än 10 sidor åt Olympia verkar aningens overkill…….Vart i mitt inlägg skriver jag att jag bara vill ha bilder? Läs om, läs rätt.
Body har fler bildreportage än vad FM har, medans FM har fler artiklar, så har det alltid varit. Så vill du ha en tidning med fler artiklar och mindre bildreportage så föreslår jag att du köper FM.
Låg på kolhydrater? Chilla lite.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.