Home › Forums › BODY Magazine › Skärpning body
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 oktober, 2009 at 15:31 #75931Anonym anvandareMember19 oktober, 2009 at 15:42 #606254Anonym anvandareMember
Håller med dig där till punkt å pricka.. Gamla B&K den var Sjukligt bra!, . Känns så galet tråk med alla Fitness killar, men antar att det är för att större delen som läser body vill ha fitness pojkar med ?
19 oktober, 2009 at 15:53 #606255Anonym anvandareMemberInstämmer. Slutade prenumerera för ca ett år sen och har inte köpt tidningen sen dess heller faktiskt…Tröttnade på att aldrig få läsa om några stora namn:evil: Jag vill läsa om byggare som Dennis Wolf, Kai Greene, Phil Heat you name it, eller monsterreportage med Markus Ruhl som förr i tiden. Kan någon förklara varför man hux flux slutade att ha med utländska byggare och de stora namnen? För att spara pengar?
19 oktober, 2009 at 16:01 #606256Anonym anvandareMemberKan det vara så av uppköpet av Body…..? Jag föredrog också när Ove Rytter satt vid rodret en ikon inom denna sport och brann för den med hela sitt hjärta. Nu är det väl mera ”business as usually”! Saknar också att man kunde kliva in på Bodys gamla kontor och småprata lite med personalen. Alltid lika trevliga där! Ja, ja nostalgi…..nya tider, nya förändringar. Om det e positivt får tiden utvisa….
19 oktober, 2009 at 16:11 #606257Anonym anvandareMemberGällande reklamen så kan jag nog gissa att den inte endast är där för att göra Body tjockare. Ekonomin blir allt svårarare att få ihop och det är förmodligen där reklamen kommer in och spolar in välbehövliga kronor i kassan. Av just nämnda anledning, ekonomin, kommer det heller inte blir lättare för reportage med större namn då jag antar att de även kostar mer pengar. Är ni (vi) inte villiga att betala det dubbla för en tidning som då kan vara fylld med reklam OCH större namn inom Bodybuilding så ser jag inte att detta går ihop.
Alla de tidningar från USA där kända byggare presenteras i bladen är dels fyllda till bredden med reklam och mig veterligen också dyrare (ca 12-18$?). Det känns som om detta är en vidareutveckling av prisdiskussionen kring FF där man vill ha allt mer valuta för allt mindre pengar. Tråkigt att ingen ser till helheten.
19 oktober, 2009 at 16:19 #606258Anonym anvandareMemberBenjamin Hering wrote:Gällande reklamen så kan jag nog gissa att den inte endast är där för att göra Body tjockare. Ekonomin blir allt svårarare att få ihop och det är förmodligen där reklamen kommer in och spolar in välbehövliga kronor i kassan. Av just nämnda anledning, ekonomin, kommer det heller inte blir lättare för reportage med större namn då jag antar att de även kostar mer pengar. Är ni (vi) inte villiga att betala det dubbla för en tidning som då kan vara fylld med reklam OCH större namn inom Bodybuilding så ser jag inte att detta går ihop.Alla de tidningar från USA där kända byggare presenteras i bladen är dels fyllda till bredden med reklam och mig veterligen också dyrare (ca 12-18$?). Det känns som om detta är en vidareutveckling av prisdiskussionen kring FF där man vill ha allt mer valuta för allt mindre pengar. Tråkigt att ingen ser till helheten.
håller med om att man vill läsa mera om proffsen, men jävligt kul att se att du fattar vad det handlar om, och inte bara klagar utan vet att annonserna osv drar in pengarna till body. och jag har varit i usa mk och en tidning där med 100 sidor har säkert 40 sidor i ren reklam
19 oktober, 2009 at 16:46 #606259Anonym anvandareMemberbänkpress wrote:Vi vet att reklam drar in pengar… men det behöver inte vara över halva tidningen med reklam… varför ska vi behöva betala för reklam när vi ser samma reklam på tv så man blir tokig?…Deras löften var att dom skulle dra ut i världen och göra mera utlands repotage men endå så kör dom samma shit all over again….
Du läste tydligen inte allt jag skrev utan kommenterande bara reklam och skrev klaga…
Och såg inte hela helheten med vad vi alla skrev…..
Men alla tycker vi olika men för varje nummer som kommer ut så hoppas man på en bättring ifrån body’s sida men icke…
det blir bara mera fitness och mera reklam i tidningen plus oliver och samma byggare hela tiden….Over and out…
Det är inte reklam i över halva tidningen. Räkna själv.
Variation är kul. Men att göra alla nöjda är omöjligt.
Jag läser tex hellre om svenska tävlande än om utländska proffs. Det finns andra tidningar (Flex, MD osv) där man kan läsa om dom (om man nu orkar med all den reklamen).19 oktober, 2009 at 17:17 #606260Anonym anvandareMemberYeps, 3 frågor (minst) i samma tråd… låt mig då svara:
Oliver
Visst, Oliver har varit med mycket. Jag vet och håller med. Men Oliver är mycket efterfrågad av våra läsare, och dessutom tillgänglig. Det lär dock dröja till nästa gång han är med, oavsett.Reklamgrejen
Reklam i tidningen är och har alltid varit en finansiell nödvändighet. Utan den skulle, som en klok herre mycket riktigt också poängterade, tidningen vara bra mycket dyrare.BODY har alltid mindre än 35% packningsgrad, vilket i vår tidning normalt sett innebär 32 sidor. Som jämförelse kan jag nämna att FLEX har 176 annonssidor i novemberutgåvan. Den som hävdar att vi skulle ha fler annonser än tidigare, eller vad andra har, bör helt enkelt räkna igen.
Utländska proffs
Tillgången till bildmaterial styr allt. Alla amerikanska proffs är numera via avtal redaktionellt knutna till antingen AMI/Weider (FLEX) eller till Muscular Development (och så var det inte förr).Det innebär att de inte får plåta för andra än dessa, och att vi tvingas förlita oss till dessa förlags välvilja. Vi har framgångsrikt jobbat med båda dessa tidigare, och har förhoppning om att så kunna göra igen. I MD:s fall har vd:n fått flera konkreta förslag från mig, men ännu ej återkommit. På FLEX har man sedan en tid bytt redaktionell ledning, och den förre chefredaktören Peter, som också var min kontakt där, har slutat. Har pratat med deras nya stab och de jobbar fram en deal as we speak.
Du kommer med andra ord att få se och läsa om även amerikanska proffs igen. Vilken månad som helst. Fram tills dess får du nöja dig med det bästa vi har här i Sverige och i övriga Skandinavien.
mvh
Alex
19 oktober, 2009 at 17:47 #606261Anonym anvandareMemberJag läser gärna om våra svenska atleter. Även de som inte redan har vunnit allt.
20 oktober, 2009 at 19:25 #606262Anonym anvandareMember…jag har för mig att jag läst inlägg tidigare där man klagade på att det var för mycket ”ouppnåeliga” byggare, och borde göra mer svenska / lokala reportage om uppnåeliga byggare och fitnesskillar….så smaken är nog som baken. Jag ska varken säga bu eller bä, men förra numret var det om bänkpress, rätt saftig artikel, och i nästa så handlar det om Johannes, vår starkaste man 2009…så en redig artikel för styrkekillarna i vartannat nummer är väl ok…sen är det förhållanden som Alex påpekar som gjort det svårt…
Jag tycker personligen att det är bra då det tex. gjort att Alex Danielsson själv blivit en bättre fotograf, bara kolla något år bakåt och se utvecklingen…vilket gjort att våra svenska stjärnor har haft möjligheten att få ett proffsigt fotojobb på sig själv…och vi har fått bra lokal kvalité.
Jag har slutat prenumera och köper själv de nummer där jag känner att det ger mig något, precis som med M3 eller tidningen FOTO som jag köper när det är ämnen som tilltalar mig.
Kör hårt.
25 oktober, 2009 at 10:50 #606263Anonym anvandareMemberAbsolut tråkigast är att man ser typ samma personer i tidningen alldeles för
ofta, det finns ju hur mycket folk som helst att göra intressanta repotage om.
Vet inte om det är ”kompis”-repotage eller vi orkar inte försöka få tag i nån
innan deadline så han/hon ställer nog upp igen.. (?) Känns lite lamt faktiskt.Jag uppskattar Hirvonen inslaget och ser gärna mer kraftsportspersonligheter
också, sen vet jag inte om det säljer så bra men det trevligt med variation.Reklamen säger jag inte så mkt om, jag fattar att det ett måste för alla
tidningar. Känslan man fått över tid är att det mindre och mindre innehåll,
eller kanske är det för att det upprepning av samma grej som man läser
om och om igen?Jag läser Body fortfarande men frågan är hur länge till, det inte många sidor
man inte bara bläddrar förbi numera.26 oktober, 2009 at 17:50 #606264Anonym anvandareMemberJag håller också med om att gamla B&K var betydligt bättre. Tidningen kändes mer genuin så att säga. Body känns fullständigt intetsägande, ungefär som att de bara skrapar lite på ytan, milt uttryckt.
Det jag skulle vilja se i Body är givetvis repotage om utländska proffs, inte nödvändigtvis bara dom som bor i USA. Sedan skulle jag vilja läsa om Svenska upcoming snubbar. Inte bara det sedvanliga tråkiga om Oliver, vilket känns ganska urvattnat nu…
Det skulle även vara roligt att läsa om föredettingar såsom: Bröderna Severin, Ingvar Larsson, Ohmid Parsa, Rikard Carlsson bara för att nämna några…
Repotagen skulle kunna behandla frågor varför de började, varför de slutade, vad de gillar med sporten, vad de gör nuföritden, vad byggningen betytt för han/hon, hur de ser på doping, var doping vanligt förekommande mm.G
26 oktober, 2009 at 21:32 #606265Anonym anvandareMemberGALSAC wrote:Det jag skulle vilja se i Body är givetvis repotage om utländska proffs, inte nödvändigtvis bara dom som bor i USA. Sedan skulle jag vilja läsa om Svenska upcoming snubbar. Inte bara det sedvanliga tråkiga om Oliver, vilket känns ganska urvattnat nu…Angående Oliver och proffsen svaras det väl rätt bra på här:
[http://forum.body.se/showpost.php?p=844067&postcount=10]
Angående hela dopninggrejen så undrar jag om det är så många som skulle säga något annat än de var dopningmotståndare i en intervju i en tidning? Oavsett om de är rena eller inte.
26 oktober, 2009 at 21:45 #606266Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Angående Oliver och proffsen svaras det väl rätt bra på här:[http://forum.body.se/showpost.php?p=844067&postcount=10]
Angående hela dopninggrejen så undrar jag om det är så många som skulle säga något annat än de var dopningmotståndare i en intervju i en tidning? Oavsett om de är rena eller inte.
Kan vara ett helt korrekt antagande, syftar på det sista. Men hur som helst så har flera föredettingar i alla fall gått ut med olika statement efter det dom slutat sin aktiva karriär inom BB.
G
27 oktober, 2009 at 01:44 #606267Anonym anvandareMemberAlla får så klart tycka vad de vill, men jag kan inte undgå att tycka att alla frågor redan är besvarade?
1. Ja, Oliver har varit med rätt mycket, i egenskap av ett av våra få byggarproffs, och kommer antagligen inte vara med på ett tag.
2. BODY når förhoppningsvis snart en lösning som innebär att vi återigen får rätten att publicera bilder även på amerikanska proffs.
3. Tidningen innehåller inte mer reklam än tidigare, och definitivt inte mer än sina amerikanska motsvarigheter. Räkna gärna efter själv. Utan reklam = väldigt dyr tidning.
Förutom dessa punkter vet jag inte exakt vad du menar att du ogillar, eftersom du inte specificerar det. Mer nyanserad kritik än ovanstående inlägg vore dock önskvärd framöver.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.