Home › Forums › BODY Magazine › Vill Body bli av med sina kvinnliga läsare??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 februari, 2008 at 10:14 #747292Anonym anvandareMember
Just fått hem en räkning gällande fortsatt prenumeration, men är verkligen tveksam till att fortsätta, eftersom tidningen det senaste halvåret så tydligt nästan enbart vänt sig till manliga läsare. Jag tänker då på reportage som ”så raggar du TJEJER på gymmet”, ”så ordnar du GRABBmiddag”, ”TJEJER föredrar vältränade män” osv osv.
När det så för en gångs skull är ett reportage inriktat till tjejer (såsom i senaste numret om kvinnlig deff) så är det skrivet på en väldigt basic nivå, ex ”många tjejer verkar mest köra cardio och äta riskakor”…………de av oss som tränar seriöst lever självklart inte så.
Så fram för mer intressanta och seriösa träningsreportage för BÅDA könen om ni vill behålla oss kvinnliga läsare.
24 februari, 2008 at 10:14 #81514Anonym anvandareMember24 februari, 2008 at 10:33 #747293Anonym anvandareMemberJag instämmer. Känns lite löjligt med raggningstips i en träningstidning.
24 februari, 2008 at 10:36 #747294Anonym anvandareMemberJag har inte sett de artiklarna själv men har två polare som mer eller mindre nämnt samma sak.
24 februari, 2008 at 10:46 #747295Anonym anvandareMembercamilla wrote:Jag instämmer. Känns lite löjligt med raggningstips i en träningstidning.Jag varit MKT nöjd med BODY, men dessa artiklar om … hur man raggar tjejer på gymmet osv. var lite ”WTF”..
Men det är ju sant att ALDRIG är ALLA nöjda. Det är bara omöjligt.24 februari, 2008 at 10:57 #747296Anonym anvandareMemberHåller med, vem fan vill läsa ngt sånt? Finns väll fortf ”Okej” kvar o köpa för de som måste ha tips…..
24 februari, 2008 at 12:00 #747297Anonym anvandareMemberHåller med.
Har för övrigt börjat vända mig succesivt till t.ex. FLEX Mag.
Skillnaden mellan tidningarna är att FLEX handlar mer om konkreta tips i vardagen om hur tränande kan förbättra sin träning, vila och återhämtning. (Med väldigt vetta inslag om kost och olika preparat)
I body läser man intervjuer efter intervjuer där det känns som om det mest fokuseras på de tävlande, hur det kändes, hur de kämpade osv. Tyvärr ingenting som ger mig något personligen.
Istället är det som ett litet äventyr när FLEX följer ”intervju-objekten” under ett träningspass. Intressant och roligt.
En annan sak jag saknar i BODY är en sammanfattning med just konkreta råd som binder samman råd&rön/vetenskapliga artiklar. Ex. ”Gör såhär för att åstadkomma följande : Ta x gram sådant, x gram sådant då och då”.
Händer iallafall för mig att efter man läst en artikel i body så lämnas man med ett ”…jaha.”
Juz my opinion.
24 februari, 2008 at 12:09 #747298Anonym anvandareMemberSjälv älskar jag intervjuer och tävlings reportage. Men som sagt, det finns en massa olika läsare. Några är inte intresserad av tävlingar, de vill läsa om träning och kost. Och sen finns det sådana, som är nybörjare och behöver tips. Sen finns det sådana, som vet mkt om kost och träning, och behöver lite ”extreme”. Som sagt, det kan inte finnas tidning, där är allt för alla.
Vad gäller intervjuer… här var tidigare en tråd där en önskade mer intervjuer med de proffs.. jag anser att BODY är den enda tidning där de svenska stjärnorna kan..”be seen”. Därför ser jag viktigt, att BODY fokuserar på de svenska atleter. Men om de amerikanska/andra proffs, man kan läsa på Flex, på MD, över allt i web…
blev lite off topic, sorry..
EDIT: Dock ska man skriva på ”allt”. Men menade att samtidigt måste man förstå, att det finns sidor i varje tidning som inte innehåller precis det man vill själv läsa om..
24 februari, 2008 at 12:16 #747299Anonym anvandareMemberJag tycker att man kan skriva om både träning och kost samt tävlingar och interjuver, men hålla det på en nivå som inte är alltför basic utan som inspirerar även oss som redan tränar relativt seriöst. Det finns ju redan en massa tidningar för folk som ”bara” vill komma igång med träningen.
24 februari, 2008 at 12:50 #747300Anonym anvandareMembermpste säga att jag håller med er.
Dock så kanjag tänka mig att body skriver utifrån vad de har för prenumeranter. Men jag vet inte riktigt. Jag tycker att tidningen är bra som den är. Fast det skadar inte om de byter ut så raggar du tjejer på gymet mot något mer inspererande.24 februari, 2008 at 14:24 #747301Anonym anvandareMemberSkönt att fler reagerar på detta, jag skulle hellre se inslag om idrottsmän inom tex. strongman( för lite idagsläget), brottare, rugbyspelare, kampsportsutövare etc etc. Med andra ord Mer BB etc men även mkt mer om hårda kontakt idrotter och MKT mindre raggnings tips, etc. Känns ibland som tidningen har blivit Slitz/Moore med en protte shake i handen.
24 februari, 2008 at 16:19 #747302Anonym anvandareMemberVi jobbar ständigt med att göra tidningen bättre och mer varierad. Som vägledning i vårt arbete är det främst två saker som påverkar det vi gör: feedback från läsare, som här, men också försäljningssiffror.
Naturligtvis försöker vi ta åt oss av all kritik, och att göra nödvändiga korrigeringar.
Som Anne antyder så är det milt uttryckt svårt att göra alla våra läsare glada med allt som finns mellan pärmarna, i varenda utgåva. En del vill läsa om amerikanska byggarproffs, en del vill läsa om lokala förmågor, en del vill ha mattips och en del vill bara läsa om marklyft. Även om det är vår ambition att försöka erbjuda en så fullödig produkt som möjligt så är det kanske inte särskilt realistiskt att vi kan framgångsrikt tillfredsställa alla dessa allt mer diversifierade särintressen.
”Så raggar du på gymmet” var ett harmlöst försök att med humor skriva om något som alla vet förekommer på i princip alla gym. Man kan ju tycka vad man vill om det fenomenet, men eftersom det förekommer oavsett, är det då inte bättre att hinta dessa taffliga gymraggare om vad man absolut bör undvika? Denna artikel har diskuterats relativt flitigt i en separat tråd här, vilket i vart fall jag tolkar som att det ämnet har ett visst intresse. Mail som skickats till mig har också förstärkt det.
På frågan om vi vill bli av med våra kvinnliga läsare kan jag bara svara ett rungande nej. Du som tjej ska inte känna dig som en främling när du öppnar tidningen. Istället är det min förhoppning att du framöver kommer att uppleva det motsatta.
Det smärtar mig dock djupt att vår senaste utgåva inte föll dig (Betty) i smaken. Jag kan nämligen inte vara mer stolt över en utgåva än så, och jag kan med mindre än ett radikalt resurstillskott inte heller se hur vi rimligen kan göra en bättre tidning än så.
Nej, vi kommer inte att inkludera ”hårda” kontaktsporter i vårt bevakningsområde. Det finns flera andra tidningar som gör ett mycket bra jobb där.
Mvh
Alex
24 februari, 2008 at 19:20 #747303Anonym anvandareMemberAlex: Senaste numret hade en hel del bra artiklar, såsom den om stress. MEN det är ett faktum att det under det sista halvåret varit väldigt många artiklar riktade till män. Och när det så äntligen kommer en artikel enbart för kvinnor (syftar på den i senaste numret om kvinnors deff) så är den väldigt basic och inte skriven för hårdtränande tjejer utan snarare för tjejer som inte är inne i ”träningssvängen”, eller hur många seriöst tränande tjejer känner du som äter massor av kolh och kolh i form av riskakor??
24 februari, 2008 at 19:27 #747304Anonym anvandareMemberBetty wrote:Alex: Senaste numret hade en hel del bra artiklar, såsom den om stress.Tack!
Betty wrote:MEN det är ett faktum att det under det sista halvåret varit väldigt många artiklar riktade till män.Det är dock ingen hemlighet att den absoluta MERPARTEN av våra läsare är män. I övrigt se mitt förra svar.
Betty wrote:Och när det så äntligen kommer en artikel enbart för kvinnor (syftar på den i senaste numret om kvinnors deff) så är den väldigt basic och inte skriven för hårdtränande tjejer utan snarare för tjejer som inte är inne i ”träningssvängen”, eller hur många seriöst tränande tjejer känner du som äter massor av kolh och kolh i form av riskakor??Min uppfattning är att de är betydligt fler än du tror. Även bland seriöst tränande.
mvh
Alex
24 februari, 2008 at 19:35 #747305Anonym anvandareMemberAlex: Ok, tack för att du tog dig tid att svara! Jag får väl ge tidningen en chans till och hoppas den inte blir för ”grabbig”.
För ngr år sedan läste jag mest ”Fitness”, men sedan ändrade den inriktning från att ha riktat in sig på seriöst tränande tjejer till ”gemene man”, och nu är den inte alls så inspirerande längre. Så hoppas jag inte Body blir!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.