Home › Forums › BODY Magazine › Vill Body bli av med sina kvinnliga läsare??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 februari, 2008 at 19:39 #747306Anonym anvandareMemberBetty wrote:Alex: Ok, tack för att du tog dig tid att svara! Jag får väl ge tidningen en chans till och hoppas den inte blir för ”grabbig”.
För ngr år sedan läste jag mest ”Fitness”, men sedan ändrade den inriktning från att ha riktat in sig på seriöst tränande tjejer till ”gemene man”, och nu är den inte alls så inspirerande längre. Så hoppas jag inte Body blir!!
Tack! Hör gärna av dig på telefon eller mail om du har andra synpunkter!
Nu återgår jag till WGC-finalen…
mvh
Alex
24 februari, 2008 at 21:46 #747307Anonym anvandareMembercamilla wrote:Jag instämmer. Känns lite löjligt med raggningstips i en träningstidning.Håller med till fullt, raggningsartiklar hör inte hemma i en träningstidning som BODY. Vill man ha raggningstips så finns tidningar som slitz, moore, café m.m som behandlar just det ämnet tycker jag.
Edit: nu hade denna raggningsartikeln en ”twist” mot träning, men jag tyckte endå inte de hörde hemma i BODY faktiskt.
Men där är vi alla olika, är väl bra att tidningen varierar sig så alla får ta del av kakan.
24 februari, 2008 at 22:14 #747308Anonym anvandareMemberraggnings grejen va sjukt onödig, fan de är ju en tränings tidning
24 februari, 2008 at 22:33 #747309Anonym anvandareMemberDet jag menade med de ”hårda” sporterna var att det kunde vara intressant at se hur de tränande på gymmet för att höja sina prestationer utanför gymmet och varför de tränar som de gör.
Jag hade iallafall tyckt det skulle vara intressant.
Mvh
26 februari, 2008 at 00:12 #747310Anonym anvandareMemberPersonligen tycker jag att det är rätt trevligt när man kan hålla en balans mellan det seriösa och det lite lättsammare.
Tidningen är ju i all akt och mening en seriös tidsskrift och en och annan artikel där man inte tar allt på så stort allvar tycker i vart fall jag luftar upp läsningen en aning.
Forskarrön, reportage från tävlingar, intervjuer med byggare, frågespalter och vetenskapliga artiklar är ju fundamentet, basen för verksamheten och en artikel om t ex raggningstips framstår ju närmast som ett gruskorn i Sahara i sammanhanget.
Fan, även gymfolk är väl människor med behov av lite lattjolajban mellan varven, speciellt om detta har anknytning till något som folk för det mesta tar på alldeles för stort allvar: Sig själv och sin träning.
All work and no play makes Jon a very dull boy.
Detta är såklart endast min subjektiva åsikt och jag påstår mig såklart inte sitta på någon ”sanning” kring hur det ligger till. Någon annans åsikt är precis lika sann som min.
Fast något man borde prioritera aningen högre på redaktionen är den blåslampa i häcken som en viss Herr Höglund behöver för att fortsätta på sin eminenta artikelserie kring olika träningsprogram.
Egendomligt nog så upphörde artikelserien precis när jag bedömde att turen kommit till HIT, vilket jag självfallet tar personligt.:evil:
Micke: Step away from the vetelängd and release the woman. Repeat after me: Stuart McRoberts is the ruler of the universe!:ike:
Skämt åsido: 5X5 är väl på g va? Eller hur var det?:whistle:
26 februari, 2008 at 00:17 #747311Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Fast något man borde prioritera aningen högre på redaktionen är den blåslampa i häcken som en viss Herr Höglund behöver för att fortsätta på sin eminenta artikelserie kring olika träningsprogram.Egendomligt nog så upphörde artikelserien precis när jag bedömde att turen kommit till HIT, vilket jag självfallet tar personligt.:evil:
Micke: Step away from the vetelängd and release the woman. Repeat after me: Stuart McRoberts is the ruler of the universe!:ike:
Skämt åsido: 5X5 är väl på g va? Eller hur var det?:whistle:
Blåslampan är där den ska. Westside är på G. The rest will follow. Bra post för övrigt!
mvh
Alex
26 februari, 2008 at 00:21 #747312Anonym anvandareMemberÅh herregud. Det här blir en lång natt.
Fast jag vill nästan bjucka på ett citat ur artikeln, men då kommer Andreas mörda mig.
26 februari, 2008 at 01:42 #747313Anonym anvandareMemberEftersom Jon alltid sammanfattar mina åsikter – och detta dessutom på ett, i det närmaste, poetiskt vis – nöjer jag mig med ett stort +1 på hans inlägg. (Notera för övrigt mitt kreativa bruk av skiljetecken i den meningen; jag skrockar förnöjsamt åt mig själv.)
Vad gäller Jays artiklar blir det väl den vanliga visan misstänker jag: en veritabel buffé av personangrepp och lögner:evil:
26 februari, 2008 at 05:41 #747314Anonym anvandareMemberJay wrote:Fast jag vill nästan bjucka på ett citat ur artikeln, men då kommer Andreas mörda mig.I will protect you. :ph34r:
26 februari, 2008 at 15:48 #747315Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Vi jobbar ständigt med att göra tidningen bättre och mer varierad. Som vägledning i vårt arbete är det främst två saker som påverkar det vi gör: feedback från läsare, som här, men också försäljningssiffror.Naturligtvis försöker vi ta åt oss av all kritik, och att göra nödvändiga korrigeringar.
Som Anne antyder så är det milt uttryckt svårt att göra alla våra läsare glada med allt som finns mellan pärmarna, i varenda utgåva. En del vill läsa om amerikanska byggarproffs, en del vill läsa om lokala förmågor, en del vill ha mattips och en del vill bara läsa om marklyft. Även om det är vår ambition att försöka erbjuda en så fullödig produkt som möjligt så är det kanske inte särskilt realistiskt att vi kan framgångsrikt tillfredsställa alla dessa allt mer diversifierade särintressen.
”Så raggar du på gymmet” var ett harmlöst försök att med humor skriva om något som alla vet förekommer på i princip alla gym. Man kan ju tycka vad man vill om det fenomenet, men eftersom det förekommer oavsett, är det då inte bättre att hinta dessa taffliga gymraggare om vad man absolut bör undvika? Denna artikel har diskuterats relativt flitigt i en separat tråd här, vilket i vart fall jag tolkar som att det ämnet har ett visst intresse. Mail som skickats till mig har också förstärkt det.
På frågan om vi vill bli av med våra kvinnliga läsare kan jag bara svara ett rungande nej. Du som tjej ska inte känna dig som en främling när du öppnar tidningen. Istället är det min förhoppning att du framöver kommer att uppleva det motsatta.
Det smärtar mig dock djupt att vår senaste utgåva inte föll dig (Betty) i smaken. Jag kan nämligen inte vara mer stolt över en utgåva än så, och jag kan med mindre än ett radikalt resurstillskott inte heller se hur vi rimligen kan göra en bättre tidning än så.
Nej, vi kommer inte att inkludera ”hårda” kontaktsporter i vårt bevakningsområde. Det finns flera andra tidningar som gör ett mycket bra jobb där.
Mvh
Alex
Kan detta möjligtvis innebära att årets ”efterrätt” i sommarnumret äntligen kommer att innehålla något för oss som gillar de manliga byggarna?
26 februari, 2008 at 15:56 #747316Anonym anvandareMemberSkruttis wrote:Kan detta möjligtvis innebära att årets ”efterrätt” i sommarnumret äntligen kommer att innehålla något för oss som gillar de manliga byggarna?Även om nakenbilderna på Nasser på en isbjörnsfäll inte riktigt höll hela vägen, så är ordet möjligtvis nyckeln i din post.
mvh
Alex
26 februari, 2008 at 16:30 #747317Anonym anvandareMemberTack för svar Alex.
Jag ser nu med förväntan fram emot sommarupplagan…26 februari, 2008 at 23:29 #747318Anonym anvandareMemberHåller med Jon! Artiklar om olika träningsprogram efterlyses! En artikel om IF i tidningen hade uppskattats också!
26 februari, 2008 at 23:31 #747319Anonym anvandareMemberAllan wrote:Håller med Jon! Artiklar om olika träningsprogram efterlyses! En artikel om IF i tidningen hade uppskattats också!Båda delarna kan mycket väl komma att dyka upp framöver:emo-thumb
27 februari, 2008 at 12:52 #747320Anonym anvandareMemberJag läser förnöjsamt min mans BODY (kan det vara så att det är flest män som prem. men att det är deras kvinnor som slukar tidningen först och att ni därför tror det är flest manliga läsare? ) och roas av artiklar som raggning på gymmet. Vad det gäller de andra artiklarna så har jag inga större svårigheter att vända om dem till kvinnligt perspektiv. I det stora hela gör ni en mycket bra tidning och artiklar jag gärna går tillbaka och läser flera gånger.
Personligen har jag noll intresse i tävlingsresultat om det inte är strongman (vilket är en sport ni gärna får utveckla mer både i övervakning och profiler) men herre gu, det är ju bara att bläddra förbi.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.