Vill Body bli av med sina kvinnliga läsare??

Home Forums BODY Magazine Vill Body bli av med sina kvinnliga läsare??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 84 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    Var det inte lite grann det som hände i början av nittiotalet?
    Jag tänker på den där perioden när ni hade en avdelning för aerobics, om du minns?:happy:

Är inte detta den enda gång man varit på väg att göra ens ett litet avsteg från den hårda kärnan?

Hehe jag var ju inte med då och vill väl inte lägga orden i munnen på Ove. Men jag håller med dig: Det låg inte riktigt inom tidningens kärnverksamhet. Vilket med stor säkerhet också var anledningen till att det lyftes ut och Ove istället drog igång Fitness Magazine för den typen av grejer.

Min egen personliga åsikt är också att detta var tidningens svagaste år. 80-talet var i stora delar helt fantastiskt, och Ove gjorde ett jobb som jag tror att få andra hade ens varit i närheten att klara av. Sedan – efter ett par tröttare år på 90-talet – tyckte jag att tidningen återigen lyfte när Alex kom in i bilden. Och det stora lyftet enligt mig kom när den gjordes om till BODY. Ett av Alex största bidrag anser jag vara att allt i tidningen numera är exklusivt för BODY, och att fokus ligger lokalt. Inga inköpta FLEX-artiklar som bara är översatta osv.

Som vanligt i de här frågorna är jag part i målet eftersom jag skriver en del för tidningen, men jag tycker att BODY håller en väldigt hög klass som tidning betraktat – även jämfört med betydligt större blaskor inom andra områden. Nu syftar jag inte främst på texterna (dessa är svåra att jämföra med andra tidningar eftersom ingen annan skriver om byggning på svenska), men rent layoutmässigt och bildmässigt. Här vill jag alltid även ge cred till Seth Janson som är en fantastisk AD.

Jaja, nog med BODY-reklam från min sida;)

Jon Larsson wrote:
    Får vi överhuvudtaget samma tidning i brevlådan?

Mig veterligt får jag ovanstående saker till livs en gång i månaden via berörda publikation.

Vet ej om vi får samma tidning eller ej. Framförde bara min åsikt. Som är den jag beskrev ovan.
    Tycker det är lite märkligt att man tex har ett pluttigt litet reportage om Olympia med hänvisningen att det finns på internet medan man kan avsätta tio-tolv sidor åt ”sommarinspiration”, eller vad man kallar det…Tex.
    Men det är ju som sagt bara min åsikt.
    MVH:)

Melin wrote:
    Var det då en ung Guiance var med?

Det var jag som tog stringbaddräkten till Sverige8)

precious wrote:
    Jo, men det klart att lite variation är trevligt, men inte blanda in massa andra sporter, som för mig blir en transportsträcka till nästa artikel om SM-vinnaren eller nåt…..

Tycker om BODY som den är helt enkelt

Det tackar vi för:)

patriknn wrote:
    Vet ej om vi får samma tidning eller ej. Framförde bara min åsikt. Som är den jag beskrev ovan.
    Tycker det är lite märkligt att man tex har ett pluttigt litet reportage om Olympia med hänvisningen att det finns på internet medan man kan avsätta tio-tolv sidor åt ”sommarinspiration”, eller vad man kallar det…Tex.
    Men det är ju som sagt bara min åsikt.
    MVH

Som du naturligtvis får ha, och fördelningen av material osv kan ju alltid diskuteras. Det finns ingen optimal fördelning, och den kommer säkerligen att variera från år till år:) Men just den frågan har jag dryftat lite väl mycket på sistone känner jag, så jag ska inte tråka ut er mer;)

Body verkar bli mera slitz.
    Som sagt 10-12 sidor åt tjejer med silicon en del tränade en del smala.

Finns inget bättre att skriva om i denna sport?
    Räcker det inte med 4-6st sidor och tjejer som man kan förknippa med träning inte mjukporr hehe

Antonic wrote:
    Body verkar bli mera slitz.
    Som sagt 10-12 sidor åt tjejer med silicon en del tränade en del smala.

Finns inget bättre att skriva om i denna sport?
    Räcker det inte med 4-6st sidor och tjejer som man kan förknippa med träning inte mjukporr hehe

Det här har debatterats bland annat här:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=13785]

Snygga bilder på vältränade tjejer (och killar för jämnställdhetens skull) i Body tycker jag om, de är inspererande. Men snälla, fotona i senaste tidningen!!! Har ingenting emot putande rumpor och med rätt omgivning så blir bilden estetiskt tilltalande. Doch porrtidningssvanken på endel av dem är inte någonting jag förväntade mig att se i Body.
    I övrigt tackar jag för en bra tidning. :)

Flotet wrote:
    Skönt att fler reagerar på detta, jag skulle hellre se inslag om idrottsmän inom tex. strongman( för lite idagsläget), brottare, rugbyspelare, kampsportsutövare etc etc. Med andra ord Mer BB etc men även mkt mer om hårda kontakt idrotter och MKT mindre raggnings tips, etc. Känns ibland som tidningen har blivit Slitz/Moore med en protte shake i handen.

Det finns en Svensk ”byggar tidning”, den bör inte förstöras med massa andra sporter! Det räcker med de tidningarna som finns för de som är intresserade av den typen av sporter/idrott.

Jag gillar porr jag! LOL!

ZONE

zonecapone wrote:
    Jag gillar porr jag! LOL!

ZONE

+1

*Edit;
    Men jag, som ny här i Body, har fått för mig att BODY handlar om muskler.
    Porr/ mjukporr/ lättklädda tjejer (eller killar) i sexuellt utmanande poser är en helt annan historia och ska inte förknippas med bodubuilding/ fitness.

Ska det finnas tjejer i tidningen ska de visa musklerna också, eftersom det är just muskler tidningen handlar om, eller?

Illzi wrote:
    +1

*Edit;
    Men jag, som ny här i Body, har fått för mig att BODY handlar om muskler.
    Porr/ mjukporr/ lättklädda tjejer (eller killar) i sexuellt utmanande poser är en helt annan historia och ska inte förknippas med bodubuilding/ fitness.

Ska det finnas tjejer i tidningen ska de visa musklerna också, eftersom det är just muskler tidningen handlar om, eller?

Och vad är det de visar upp? Huden? För krasst sett så visar de upp sina muskler.

Och om man som kvinnlig läsare av någon outgrundlig anledning inte kan hoppa över de sidor med lättklädda tjejer och tar anstöt av detta, ja då kanske man bör se över sin självkänsla och ev gå och prata med en psykolog?

Som kontrast till allt gnäll över ”sommarsidorna” vill jag föreslå att hela Bodys manliga crew kan slänga in en almanacka där de poserar i tanga.:D

Edit: Till Illzi vill jag bara påpeka, iom att du är ny här, att detta inlägg inte är ngt riktat mot specifikt dig. :)

Melin wrote:
    Edit: Till Illzi vill jag bara påpeka, iom att du är ny här, att detta inlägg inte är ngt riktat mot specifikt dig. :)

Att det var riktat mot mig på nåt sätt vet jag att det inte var. ;)

Men ville bara dela med mig av min egen åsikt.:D

Vore det mot all förmododan riktat mot mig så är jag inte konflikträdd.
    Men jag kan ju iofs erkänna mina fel, när jag har fel.

Melin wrote:
    Som kontrast till allt gnäll över ”sommarsidorna” vill jag föreslå att hela Bodys manliga crew kan slänga in en almanacka där de poserar i tanga.:D

Jag vet inte om världen är redo för det än. Dessutom tänker jag chocka på SM!

Sommarspecial är ok, men halooo … enligt min mening 11 sidor är lite för mkt. Hellre mer bilder och sidor på tävlingar (tex nu MTGP, bara 7 om tävlingen)…

..eller alternativ 2 : 11 sidor sådana bilder på Binais & co. :D ;)

..annars tidningen var ok. Speciellt intervjun med Lars Berglund och Kristina Dybdahl :up:

Finns det nåt vackrare än en vältränad, tight lagom brunbränd kvinnokropp?? Som tjej kan jag inte annat än bli inspirerad av tjejerna i senaste numret, otroligt snygga tjejer som alldeles säkert sliter hårt för att kunna hålla den grymma formen!!

Tack för en bra och inspirerande tidning :)

Ok allvarligt…jag kan förstå att kvinnor ibland kan bli trötta på att ses som sex objekt inom idrott & att de kan känna att de ej tas på allvar etc etc… But hey…why take everything so damned seriouse? Jag tycker att man uyppskatta idrotslig prestation OCH tycka att samma babe ÄVEN är en sexy fox!

Just my 50 cents…
    Love yall!
    ZONE

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 84 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.