Home › Forums › BODY Magazine › Vill Body bli av med sina kvinnliga läsare??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 maj, 2008 at 15:43 #747351Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Dessutom tänker jag chocka på SM!
Lovar du? Då lägger jag ner min bf-satsning i höst för att istället sitta i publiken och se Andreas chocka! :up:|
Det är allt för sällan, om nästintill aldrig som någon chockar, så man måste passa på att se det irl.
30 maj, 2008 at 20:25 #747352Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Det här har debatterats bland annat här:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=13785]nej det har du ju inte gjort spec mycket.
+ att skicka mig till en låst tråd???????Det handlade om månadens madame och inget om era slitzbrudar.
Ska ni ha lättklädda tjejer i tidningen är helt okej men för guds skull
kan dom väll vara vältränade.smala med fejkbröst finns ju i så många andra tidningar.
31 maj, 2008 at 12:26 #747353Anonym anvandareMemberAntonic wrote:nej det har du ju inte gjort spec mycket.
+ att skicka mig till en låst tråd???????Det handlade om månadens madame och inget om era slitzbrudar.
kan dom väll vara vältränade.smala med fejkbröst finns ju i så många andra tidningar.
Jag skrev ”det” har debatterats i den tråden – inte att jag hade gjort det. Att tråden var låst betyder ju inte att man inte kan läsa i den? Lugn med frågetecknen;)
Sedan till din fråga eller vad man ska kalla det: Vad gäller tjejer är det ofta en hårfin skillnad mellan ”smal” och ”vältränad” – många tjejer blir inte speciellt grova. Sedan finns det naturligtvis undantag som bland annat förekommer i vår tidning. Det jag vill säga med det här är att även de tjejer som du kallar ”smala” tränar en hel del.
Sedan kan man naturligtvis tycka att vi borde ha ännu grövre brudar i sommarspecialen (eller ännu klenare killar eller whatever floats your boat), eller att vi rent av inte borde ha inslaget alls. Och det är naturligtvis helt ok att tycka, även om man måste komma ihåg att inte alla tycker så. Ett bra sätt att påverka innehållet just nu för övrigt är att göra den här:
[https://www.body.se/enkat/]31 maj, 2008 at 12:32 #747354Anonym anvandareMemberMirre wrote:Lovar du? Då lägger jag ner min bf-satsning i höst för att istället sitta i publiken och se Andreas chocka!Det är allt för sällan, om nästintill aldrig som någon chockar, så man måste passa på att se det irl.
Jag lovar att om jag skulle ställa upp skulle folk bli chockade – om det skulle vara på ett positivt eller negativt sätt står däremot skrivet i stjärnorna:D
Fortsätt du din bf-satsning istället så får vi rätt man (eller kvinna i det här fallet) på rätt plats:emo-thumb
1 juni, 2008 at 10:30 #747355Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Ok allvarligt…jag kan förstå att kvinnor ibland kan bli trötta på att ses som sex objekt inom idrott & att de kan känna att de ej tas på allvar etc etc… But hey…why take everything so damned seriouse? Jag tycker att man uyppskatta idrotslig prestation OCH tycka att samma babe ÄVEN är en sexy fox!Just my 50 cents…
Love yall!
ZONEJag håller med gävlemannen i det här fallet: Susanna Kallur är ju ett lysande exempel på att man kan blanda tårögd hänförelse över det rent fysiska och en oerhörd beundran för prestationen som sådan.
Det ena utesluter inte det andra, ehuru det alltid är lättare att resonera i svart/vitt istället för att utforska gråzonen de alla flesta av oss faktiskt lever i.
9 juni, 2008 at 09:09 #747356Anonym anvandareMemberTrist när folk inte ser ironin i vissa artiklar. Varför måste ALLT vara så jädrans allvarligt bara för att det är en träningstidning? Skönt att få sitta o garva lite medans cardiocykelns sadel skaver bort skinn i häcken.
9 juni, 2008 at 09:11 #747357Anonym anvandareMemberAntonic wrote:nej det har du ju inte gjort spec mycket.
Om du tänker på senaste nummret så har några av damerna olympia erfarenhet..
9 juni, 2008 at 11:10 #747358Anonym anvandareMemberMartin Alexandersson wrote:Trist när folk inte ser ironin i vissa artiklar. Varför måste ALLT vara så jädrans allvarligt bara för att det är en träningstidning? Skönt att få sitta o garva lite medans cardiocykelns sadel skaver bort skinn i häcken.Mr. Dalblad said the word.
:up:
9 juni, 2008 at 11:56 #747359Anonym anvandareMemberNjaa… I think noone was too serious here (at least I didn’t mean it that way), and no, everything does not have to be so serious in mag, but you can always give a bit feedback, right? Det skadar ju inte..
14 juni, 2008 at 21:31 #747360Anonym anvandareMemberHar läst Body/B&K sedan ’96 och måste säga att den nya utvecklingen av tidningen har varit till det sämre. Vissa artiklar skulle lika gärna kunna stå i slitz.
B&K var tidningen som gav mig mitt livsintresse. Artiklarna och bilderna var ren inspiration, varje gång jag öppnade tidningen ville jag gå till gymmet.
I dag känns den inte lika fokuserad på sin uppgift som Sveriges enda byggartidning.17 juni, 2008 at 15:38 #747361Anonym anvandareMembersmocke wrote:Läste nya body. blev mer besviken än vanligt! SPELTIDNINGS reklam i !Men vad fan har pc spel och deras tidningar med muskelbyggning att göra nu får det fasen vara nog med all denna reklam i denna tidning.. det är ju nästan mer reklam i body idag än intervjuer artiklar osv..
Vilken sansad reaktion.
Spelföretagen kanske har en marknadschef som vet lite mer om BODYs läsare och vilka intressen de har än vad du gör?
17 juni, 2008 at 17:04 #747362Anonym anvandareMembersmocke wrote:Läste nya body. blev mer besviken än vanligt! SPELTIDNINGS reklam i !Men vad fan har pc spel och deras tidningar med muskelbyggning att göra nu får det fasen vara nog med all denna reklam i denna tidning.. det är ju nästan mer reklam i body idag än intervjuer artiklar osv..
Plus dom kör med samma byggare hela tiden som tränar olika muskler liksom man vill intre sitta och läsa denna tidning mer.. urusel har den blivit…
Jag spelar, både på pc och konsoll. Och tränar på gym (dock inte samtidigt).
Alla kan inte vara hardcore och leva bodybuilding 24/7.Sen är det faktiskt ingen som tvingar dig att läsa tidningen, det går bra att inte göra det.
17 juni, 2008 at 22:50 #747363Anonym anvandareMembersmocke wrote:Bra attityd mannen! jag har läst denna tidning sen jag var cirka 13-14år och nu ska jag inte läsa denna tidning mer? oki visst sure!Tycker bara att tidningen har totalt ballat ur! den är som flex magazine 20 sidor läsning 30sidor reklam… för det priset…
När du tänker på attityd, menar du din egen också då eller?
Och om du läser vad jag skriver så kanske du förstår vad jag menar. Men jag skall förklara ändå.
Alltså, om du är väldigt missnöjd med hur tidningen är upplagd, med reklam, reportage osv, så är det inget tvång att du skall läsa den. Du verkar inte tycka om den nämligen, men fortsätter läsa den? Och att då betala för att läsa något du inte gillar, det verkar väldigt konstigt.Eller så är du helt enkelt nöjd med tidningen och ville bara gnälla lite?
18 juni, 2008 at 08:48 #747364Anonym anvandareMemberJag lever ihop med en tjej som tidigare reagerat starkt på på många bilder i Body, med lättklädda, mer eller mindre vältränade tjejer.
MEN, efter att ha kollat igenom sommarnummret sa hon så här: Fan va bra att de har lyssnat på vad som sagts! Det är ju skitroligt att de har tagit med killar på bilderna. Det blir på ett helt annat sätt.
Trots att bilderna på kvinnorna i reportaget var utmanande och sexiga, var detta inget som störde henne. Tänk vad en lite bilder på killar i badshorts kan göra för husfriden!
Keep up the good work!
18 juni, 2008 at 08:49 #747365Anonym anvandareMembersmocke wrote:Läste nya body. blev mer besviken än vanligt! SPELTIDNINGS reklam i !Men vad fan har pc spel och deras tidningar med muskelbyggning att göra nu får det fasen vara nog med all denna reklam i denna tidning.. det är ju nästan mer reklam i body idag än intervjuer artiklar osv..
Plus dom kör med samma byggare hela tiden som tränar olika muskler liksom man vill intre sitta och läsa denna tidning mer.. urusel har den blivit…
Förmodligen har det gjorts marknadsundersökningar om vad Body´s läsare har för intressen. Annars skulle inte speltidningar annonserat i Body. Så funkar det.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.