Home › Forums › BODY Magazine › Vill Body bli av med sina kvinnliga läsare??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juni, 2008 at 11:46 #747366Anonym anvandareMembersmocke wrote:Läste nya body. blev mer besviken än vanligt! SPELTIDNINGS reklam i !
Men vad fan har pc spel och deras tidningar med muskelbyggning att göra nu får det fasen vara nog med all denna reklam i denna tidning.. det är ju nästan mer reklam i body idag än intervjuer artiklar osv..
Plus dom kör med samma byggare hela tiden som tränar olika muskler liksom man vill intre sitta och läsa denna tidning mer.. urusel har den blivit…
Antar att du refererar till sommarutgåvan?
I så fall kan jag upplysa dig om att den har exakt 37 annonssidor, inklusive ett antal egenannonser. På ett totalt tidningsomfång på 132 sidor så ger det en så kallad packningsgrad på 28%, vilket är extremt lite – oavsett land eller typ av tidning. Resten, dvs 72%, utgörs av det redaktionella innehållet.
Ledsen att dessa sidor inte motsvarar dina förväntningar.
mvh
Alex
18 juni, 2008 at 11:47 #747367Anonym anvandareMemberjns wrote:Jag lever ihop med en tjej som tidigare reagerat starkt på på många bilder i Body, med lättklädda, mer eller mindre vältränade tjejer.MEN, efter att ha kollat igenom sommarnummret sa hon så här: Fan va bra att de har lyssnat på vad som sagts! Det är ju skitroligt att de har tagit med killar på bilderna. Det blir på ett helt annat sätt.
Trots att bilderna på kvinnorna i reportaget var utmanande och sexiga, var detta inget som störde henne. Tänk vad en lite bilder på killar i badshorts kan göra för husfriden!
Keep up the good work!
Tack för dina, och din tjejs, balanserade åsikter!
mvh
Alex
18 juni, 2008 at 17:03 #747368Anonym anvandareMemberBetty wrote:Just fått hem en räkning gällande fortsatt prenumeration, men är verkligen tveksam till att fortsätta, eftersom tidningen det senaste halvåret så tydligt nästan enbart vänt sig till manliga läsare. Jag tänker då på reportage som ”så raggar du TJEJER på gymmet”, ”så ordnar du GRABBmiddag”, ”TJEJER föredrar vältränade män” osv osv.När det så för en gångs skull är ett reportage inriktat till tjejer (såsom i senaste numret om kvinnlig deff) så är det skrivet på en väldigt basic nivå, ex ”många tjejer verkar mest köra cardio och äta riskakor”…………de av oss som tränar seriöst lever självklart inte så.
Så fram för mer intressanta och seriösa träningsreportage för BÅDA könen om ni vill behålla oss kvinnliga läsare.
tror inte det är bara du som kvinnlig tränande reagerar på massa raggningstips osv i en träningstidning utan killar med. Det är verkligen helt sjukt och är emot det starkt samt i senaste nr tror jag det är när oldenmark skriver om mördaren som mördat småbarn och hans syn på det. jag menar kom igen ni i redaktionen vafan?!
själv är man mera ”hardcore” BB och gillar sånt men förstår att sånt inte kan vara med i tidningar oftast utan det ska vara på en nivå för allmänheten som tränar på gymmet men detta som kommer in i tidningen tror jag inte ens är det för en vanlig gymtränande som vill läsa om nåns syn på mördare eller ragga på gymmet.gillar oldenmark som fan som byggare och den fysik han visa upp förr men som skribent i en byggartidning med sin ”attityd” (om balans och allt sånt dära flum som jag inte vill läsa om när jag köper en tidning och vill kanske bli motiverad eller få nån gnista) och utsvävningar så är han inge att hurra för.
29 juni, 2008 at 11:55 #747369Anonym anvandareMemberNi är fantastiskt duktiga på att sabba trådar.
Jag tycker att några här borde skaffa sig andra hobbys. Komma ut i naturen lite, det hade nog gjort er gott.
Mao är det sluttjafsat här.
25 juli, 2008 at 14:39 #747370Anonym anvandareMemberTrodde att ALLA visste att tidningen Body riktar sig till ”klubben för inbördes beundran” !?
Jag låter dom som roas av tidningen läsa den, (bläddrar i den ibland på gymet men lockas sällan att läsa den mer ingående) medans jag själv väljer att läsa andra tidningar som passar MIG bättre.
Finns inga rätt eller fel. Man läser det man själv vill !!!
25 juli, 2008 at 15:06 #747371Anonym anvandareMemberlena_j wrote:Trodde att ALLA visste att tidningen Body riktar sig till ”klubben för inbördes beundran” !?Nej, det där var nyheter för mig. Betyder det att jag borde sluta läsa den? Det vore synd, för jag tycker ju faktiskt att den är bra. Trots att jag inte är medlem i ”klubben för innebördes beundran”.
25 juli, 2008 at 15:44 #747372Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Nej, det där var nyheter för mig. Betyder det att jag borde sluta läsa den? Det vore synd, för jag tycker ju faktiskt att den är bra. Trots att jag inte är medlem i ”klubben för innebördes beundran”.Jag vill komma med i den klubben:(
25 juli, 2008 at 18:38 #747373Anonym anvandareMemberJorgen wrote:Nej, det där var nyheter för mig. Betyder det att jag borde sluta läsa den? Det vore synd, för jag tycker ju faktiskt att den är bra. Trots att jag inte är medlem i ”klubben för innebördes beundran”.Så ”Knätofskungen” är inte ditt ”smeknamn” i den klubben sötnos !?
25 juli, 2008 at 20:25 #747374Anonym anvandareMemberlena_j wrote:Så ”Knätofskungen” är inte ditt ”smeknamn” i den klubben sötnos !?Åh, sötnos. 😮
Näe, det tror jag inte. Det är en avatartext jag tog mig för att jag tyckte den var lustig. Det är faktiskt ingen som kallar mig för det, jag heter ju Jörgen.
Du menar alltså att Bodys tidning riktar sig till mig för att jag är med i denna ”klubben för innebördes beundran”?
Jag blir naturligtvis nyfiken på vem mer som är medlemmar i denna klubb som jag inte känner till. Har du tid över får du gärna berätta, kan vara kul att veta liksom.Och nej, jag gör mig inte dummare än vad jag är (det behöver jag inte), för jag förstår faktiskt helt seriöst inte vad du menar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.