Home › Forums › BODY Radio › BODY Radio – Avsnitt sex, 5 augusti 2010: Anders Graneheim
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 augusti, 2010 at 02:18 #65878Anonym anvandareMember9 augusti, 2010 at 02:18 #460999Anonym anvandareMember
Avsnitt sex, 5 augusti 2010, 42 minuter: Alex och Andreas pratar denna vecka med [http://www.andersgraneheim.se/ Anders Graneheim] – en av Sveriges bästa kroppsbyggare någonsin, och numera fast BODY-medarbetare. Anders berättar här om allt från den ultradeffade debuten på 69 kg, till sin sista start som proffs 2002. Han hinner dessutom berätta om sina tankar kring rosarandiga tights utan kalsonger, och sin syn på en eventuell comeback.
- [http://body.se/content/radio/ Lyssna på showen online via flashspelaren här]
- [http://traffic.libsyn.com/bodyradio/body_radio_avsnitt_6.mp3 Ladda hem showen som MP3-fil här]
[http://www.andersgraneheim.se/ [img=http://body.se/content/radio/body-radio-sex.jpg]]Anders Graneheim 2002 – i sitt livs sista tävlingsförfattning, och kanske den allra bästa.
9 augusti, 2010 at 14:52 #461000Anonym anvandareMemberSom vanligt tar vi gärna emot synpunkter och åsikter:)
9 augusti, 2010 at 21:37 #461001Anonym anvandareMemberTankade ner och la i podden, återkommer efter morgoncardion med kritik
9 augusti, 2010 at 22:53 #461002Anonym anvandareMembernicke wrote:Tankade ner och la i podden, återkommer efter morgoncardion med kritikLåter bra:emo-thumb
10 augusti, 2010 at 20:05 #461003Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Låter bra:emo-thumbSå, har lyssnat 2 gånger på den nu och den var riktigt bra! Märks att ni forskat vidare på att få bättre ljud. Väldigt intressant att lyssna på granis och det han säger. Som ni sa skulle ni nog kunna gör hur många program som helst med han, finns mycket där.
Roligast var i slutet, 39min in, när han drar det om hans 53 åriga träningspolare
10 augusti, 2010 at 22:38 #461004Anonym anvandareMembernicke wrote:Så, har lyssnat 2 gånger på den nu och den var riktigt bra! Märks att ni forskat vidare på att få bättre ljud. Väldigt intressant att lyssna på granis och det han säger. Som ni sa skulle ni nog kunna gör hur många program som helst med han, finns mycket där.Roligast var i slutet, 39min in, när han drar det om hans 53 åriga träningspolare
Tack! Och kul att du hör någon skillnad på ljudet:) Förhoppningsvis ska det gå att få ännu bättre senare med lite bättre headset osv.
Och jag håller med – gamla träningshistorier är alltid det skönaste:emo-thumb
11 augusti, 2010 at 18:10 #461005Anonym anvandareMemberJag tycker oxå podcastsen är riktigt bra, men jag vet inte – stör mig på Alex Danielssons slängande med ord. Tips på intervjuer är James Roberts, Mats Kardell, Omid Parsa och Sveriges mest meriterade byggare ”Janko Rudman” Han lär ha mest historia att tilldela oss om någon. Sen kanske Erling Wahlgren vore kul att intervjua.
Mvh Moosecan
11 augusti, 2010 at 22:29 #461006Anonym anvandareMemberEn mycket intressant och bra sändning. Graneheim verkar vara så genuin och stadig som
person. Han är inte en som svamlar runt och krånglar till snacket, utan säger mest bara
en massa klokheter. I en sån här intervju behöver han verkligen få plats och få tid att
prata till punkt, och det tycker jag ni lyckas få till.Jag hade kanske velat ha lite mer kring hans tankar och känslor kring de första åren på
gymmet, lite mer om början på hans byggarkarriär och olika träningsfilosofier som han
avverkat. Mycket vill ha mer! Men på det hela taget var det trevliga 42 minuter. Bra jobbat.11 augusti, 2010 at 23:19 #461007Anonym anvandareMemberHåller med de andra om att det var en bra intervju, men jag skulle vilja veta lite mer om lite allmänna råd kring träning och kost. Kanske gå in lite mer specifikt på träningschemat från senaste BODY och hans tankar kring upplägget etc.
11 augusti, 2010 at 23:39 #461008Anonym anvandareMembermoosecan wrote:Jag tycker oxå podcastsen är riktigt bra, men jag vet inte – stör mig på Alex Danielssons slängande med ord. Tips på intervjuer är James Roberts, Mats Kardell, Omid Parsa och Sveriges mest meriterade byggare ”Janko Rudman” Han lär ha mest historia att tilldela oss om någon. Sen kanske Erling Wahlgren vore kul att intervjua.Mvh Moosecan
Tack så mycket:) Angående Alex slängande med ord är jag inte helt säker på vad du menar, men jag gissar att lika många stör sig på mig…vi är ju fortfarande lite gröna som radiopratare;)
Bra förslag på gäster för övrigt!
Gettodachoppa wrote:En mycket intressant och bra sändning. Graneheim verkar vara så genuin och stadig som
person. Han är inte en som svamlar runt och krånglar till snacket, utan säger mest bara
en massa klokheter. I en sån här intervju behöver han verkligen få plats och få tid att
prata till punkt, och det tycker jag ni lyckas få till.Jag hade kanske velat ha lite mer kring hans tankar och känslor kring de första åren på
gymmet, lite mer om början på hans byggarkarriär och olika träningsfilosofier som han
avverkat. Mycket vill ha mer! Men på det hela taget var det trevliga 42 minuter. Bra jobbat.Stort tack! Ja det absolut svåraste – åtminstone för mig – är att lyckas hålla käften:D Så det är mycket positivt om jag lyckas ibland.
Är övertygad om att vi får anledning att återkomma till Anders på podcasten:)
nible wrote:Håller med de andra om att det var en bra intervju, men jag skulle vilja veta lite mer om lite allmänna råd kring träning och kost. Kanske gå in lite mer specifikt på träningschemat från senaste BODY och hans tankar kring upplägget etc.Ja definitivt. Det får bli nästa gång!
12 augusti, 2010 at 04:18 #461009Anonym anvandareMembermoosecan wrote:Jag tycker oxå podcastsen är riktigt bra, men jag vet inte – stör mig på Alex Danielssons slängande med ord. Tips på intervjuer är James Roberts, Mats Kardell, Omid Parsa och Sveriges mest meriterade byggare ”Janko Rudman” Han lär ha mest historia att tilldela oss om någon. Sen kanske Erling Wahlgren vore kul att intervjua.Mvh Moosecan
Sorry! Som Andy sade så är i vart fall jag alltjämt ”barn” i detta avseende. Men jag vet inte riktigt om din synpunkt kan härröras till bristande erfarenhet, egentligen? Istället kanske det handlar om hur jag är, vilket i så fall gör det svårare att korrigera. Kan du ge mig exempel på vad du stör dig på? Du får gärna ringa mig, om det känns OK.
Mycket bra namn, för övrigt.
mvh
Alex
12 augusti, 2010 at 14:50 #461010Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Sorry! Som Andy sade så är i vart fall jag alltjämt ”barn” i detta avseende. Men jag vet inte riktigt om din synpunkt kan härröras till bristande erfarenhet, egentligen? Istället kanske det handlar om hur jag är, vilket i så fall gör det svårare att korrigera. Kan du ge mig exempel på vad du stör dig på? Du får gärna ringa mig, om det känns OK.Mycket bra namn, för övrigt.
mvh
Alex
Det är väl min subjektiva kritik kanske. Vad jag menar är att casten kanske hade för blommigt språk. Men men overall bra…..Kom föresten på ett till namn om det kanske blir svårt att få tag i Janko Rudman, nämligen Eino Akkila, det vore väldigt intressant att höra dessa legender berätta om sina första resor till staterna. En annan intressant allmän fråga till programmet är vad gästerna tror om bb-tävlingar/kulturen i framtiden och dess överlevnad nationellt och internationellt.
Mvh M
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.