BODY Radio – Avsnitt tio, 10 september 2010: Samir Troudi

Home Forums BODY Radio BODY Radio – Avsnitt tio, 10 september 2010: Samir Troudi

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    nicke wrote:
    Äntligen! =)

:D

Stråhle wrote:
    En sak som jag tänkte på under tidigare avsnitt var att ljudnivån var ganska låg om man jämför med andra ljudfiler (jag brukar lägga in avsnitten i spotify-listan). Men nu dem senaste 2-3 gångerna så har det varit mycket bättre.

Annars kan jag bara säga att jag älskar podcastsen och alla försnacken! Ni gör ett skitbra jobb, fortsätt såhär!:up:

Jag tror det beror på att jag börjat använda ett program som heter Levelator som grejar med ljudnivåerna. Av någon anledning blev det väldigt metalliskt när jag körde det programmet ihop med lägre bitrate (så jag skippade det), men nu när jag kör 128 blir det helt ok tycker jag:nerd-tb:

Grymt kul iaf att du gillar podcastsen och försnacken! Jag förstår det säkerligen finns andra som skulle vilja att vi kortade våra försnack som ju sällan rör själva ämnet, men min tanke är att man bara kan spola över skiten isf och hoppa rakt på intervjun:)

Andreas Guiance wrote:
    Grymt kul iaf att du gillar podcastsen och försnacken! Jag förstår det säkerligen finns andra som skulle vilja att vi kortade våra försnack som ju sällan rör själva ämnet, men min tanke är att man bara kan spola över skiten isf och hoppa rakt på intervjun:)

Jag kanske ska uppdatera uppgifterna på hemsidan/forumet med när försnacket slutar och intervjun tar vid i minuter:sekunder ;)

Magnus Branzén wrote:
    Jag kanske ska uppdatera uppgifterna på hemsidan/forumet med när försnacket slutar och intervjun tar vid i minuter:sekunder ;)

Shhh jag bara låtsas att de får spola över försnacket – alla ska naturligtvis njuta av min nasala söderslang så mycket som möjligt:whistle:

;)

Försnacken e sköna helt klart!
    Fan vad jag skrattade också när du Andreas flikar in att ”aa dom där bodyfitnessdamerna ligger väl på en 1000 kcal året runt liksom”

Jag vill tacka body, andreas, alex och alla som ville ha med mig i body radio.
    Det var trevligt att prata med er och hoppas att någon kunde få ut något av programmet =)

Känner mig fruktansvärd hedrad faktiskt med tanke på vilka som varit med tidigare.
    Tack

Johannes-S wrote:
    Försnacken e sköna helt klart!
    Fan vad jag skrattade också när du Andreas flikar in att ”aa dom där bodyfitnessdamerna ligger väl på en 1000 kcal året runt liksom”

Jag tänker alltid på deras dieter när jag sitter och är hungrig efter att ha syndat i mig några tusen kcal;)

Samir wrote:
    Jag vill tacka body, andreas, alex och alla som ville ha med mig i body radio.
    Det var trevligt att prata med er och hoppas att någon kunde få ut något av programmet =)

Känner mig fruktansvärd hedrad faktiskt med tanke på vilka som varit med tidigare.
    Tack

Det är vi som ska tacka – vi får köra en repris någon gång här framöver:)

Riktigt bra avsnitt, vet inte om ljudet blivit bättre eller om det är så pass bra så att man inte längre bryr sig/har vant sig men :up:

Satt på tåget till Borås och garvade rakt ut när Alex läste upp Samirs intressen.

Richard B wrote:
    Riktigt bra avsnitt, vet inte om ljudet blivit bättre eller om det är så pass bra så att man inte längre bryr sig/har vant sig men :up:

Satt på tåget till Borås och garvade rakt ut när Alex läste upp Samirs intressen.

Jag tror det kan vara en kombination. Ljudet är de facto bättre, men det är ju fortfarande långt ifrån en SR-sändning liksom. Men man vänjer sig nog som du säger;)

Och stort tack! Samirs intressen var också min favoritdel:D (Plus låten som jag älskat sedan jag hörde den live första gången.)

Går inte att lyssna längre på samirs.
    När man trycker så går man till Cecilias. Sen kan man inte ladda ner den i mp3 format för att sidan inte funkar.

BigSyke wrote:
    Går inte att lyssna längre på samirs.
    När man trycker så går man till Cecilias. Sen kan man inte ladda ner den i mp3 format för att sidan inte funkar.

Bägge sätten funkar för mig, både att gå till äldre avsnitt i spelaren och lyssna via mp3-filen som är länkad på [www.body.se/radio].

I spelaren går man till äldre avsnitt genom att:

1. klicka på playikonen så att spelaren aktiveras.
    2. klicka nere till vänster på meny-ikonen.
    3. i nya menyn som då syns klicka på episodes (ikonen nederst till höger)
    4. bläddra/scrolla till avsnittet du vill lyssna på, klicka på bildikonen eller på den blå titeln.

Bara för att vara extra tydlig, här finns Samir-avsnittet:)

[http://c4.libsyn.com/media/19143/body_radio_avsnitt_10.mp3?nvb=20100925134952&nva=20100926135952&sid=4c63f0ff9a760f5d11cb1fdbc40d1639&l_sid=19143&l_eid=&l_mid=2031516&t=0f7918fb27b6e27f40a4a]

Det var sjukt kul med snacket i början om utomhusgymmet i Björkhagen. De är verkligen lätta, min mor är 50+ och tränar ytterst sporadiskt, men har ändå inga problem med att köra den tunga varianten av övningarna där. För egen del finner jag att knäböjsmaskinen knappt duger för strikta enarmsaxelpressar. Och så skall de göra vikterna ännu lättare ;).

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.