Axlarna. Hjälp tack!

Home Forums Bodybuilding Axlarna. Hjälp tack!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #70161
    #514948

    Tror axlarna är min sämsta muskelgrupp överhuvudtaget.
    Men nu är det så att jag har knappt utvecklats något under lång tid med axlarna. Jag har dålig kontakt, dålig pump m.m… Jag måste göra något grundläggande fel. Kört tungt, lätt, Flera sett, några sett. Basövningar, isoleringsövningar, 5-7 olika övningar, 3 basövningar….. Jag undrar vad jag kan göra för grundläggande fel i mina rörelser. Har problem med ena axlen så det blir inte fullt tryck varje gång men det borde ju ändå bygga en del. Har börjat med en del rehab övningar se om det kan ge något. DÅ jag måste göra ett grundläggande fel. Skulle gärna ta några tips.

    #514949

    Är väl så enkelt att du inte har hittat kontakten mellan ditt tänk i huvudet och muskeln du vill träna?

    Monstruös skillnad på att känna kontakt i en muskel genom att bara tänka på muskeln än att sätta sig och köra i någon maskin för glatta livet,har du ingen kontakt så har du inte

    Detta är vad jag känner och tycker själv om att träna.. alltså min egen uppfattning så finns det någon stuide nu som visar något annat så håll den för er själva,tack.

    #514950

    Har ingen kontakt knappt i maskiner överhuvudtaget. Så dom sakerna slopade man rätt fort. Drog kanske några 10or på 80kg med deltamusklerna utan att känna något. Något är fel. Ska köra med kablar några månader se hur det går. Där är det ca 10or på 10kg :D.. ska nog utforska det lite närmare…. Fan kommer på mig själv…

    #514951

    Prova att köra sittande hantelpress utan ryggstöd, då är det nästan omöjligt att fuska och således måste axlarna (bl.a.) jobba för att trycka upp vikten.

    #514952

    Har med funderat på en pyramidliknande variant med just delta delen. Har inte provat många gånger utan ryggstöd. Ska prova det med lägre vikter. Tycker det blir lätt att man gungar en del tyvärr.

    #514953
    beciec wrote:
    Har med funderat på en pyramidliknande variant med just delta delen. Har inte provat många gånger utan ryggstöd. Ska prova det med lägre vikter. Tycker det blir lätt att man gungar en del tyvärr.

    Bra och testa ifall du känner skillnad,för när du väl har hittat kontakt i en muskel kommer du nog inte förlora den igen,därför kan du börja med ryggstöd och tyngre vikter igen ,förmodligen..:P

    #514954

    Just det som är det jävliga. Kontakten kommer och går från dag till dag. Ska kolla upp det lite närmare. Sen om jag kan lösa problemet. Borde räcka med dom extra tillskotten jag tar men ska se över intaget och maten lite närmare. hoppas det ligger där.

    #514955

    Vad har tillskotten med din teknik att göra?

    #514956
    Snake wrote:
    Vad har tillskotten med din teknik att göra?

    Jag märker att om jag inte sköter kosten bra eller liknande så har jag sämre kontakt med musklerna. Kan vara något annat men som sagt skillnad från dag till dag å då är det något fel. Även så pumpkänslan är helt olika från dag till dag. Fast god uppvärmning. Men det är ett annat kapitel =)..

    #514957

    Pump och kontakt är helt skilda saker. Kontakten har inget som HELST att göra med kosten, ffs.

    #514958
    Snake wrote:
    Pump och kontakt är helt skilda saker. Kontakten har inget som HELST att göra med kosten, ffs.

    Jag vet att det är skillnad på pump och kontakt. Men eftersom det kan vara helt olika från dag till dag så har jag ingen annan förklaring.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.