Hur mycket kan man träna?

Home Forums Bodybuilding Hur mycket kan man träna?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 44 total)
  • Author
    Posts
  • #912359
    stebbo wrote:
    Jag förstår inte hur många doktorer/PT som sitter på denna sait. Det är helt sjukt va alla kan saker och som dessutom klankar ner på alla som har en enda fråga. Om man nu tycker att man har stora kunskaper kan man väl dela med sig dessa på ett trevligt sätt. Nej då ska man lägga in världens fånigaste inlägg. Helt otroligt. Ni som är så ”duktiga”, ge juista svar så tror jag att allt blir bättre.
    Tänk på det alla som är på denna sait.

    ta det lite chill.. läs vad de säger inte hur de säger något… många som sitter på detta forum har väldigt bra livserfarenheter och har läst väldigt mycket. men håller me det var lite onödigt av jacksatan… men men..

    #912360
    stebbo wrote:
    Till en viss del kan jag hålla med dig. Men när man går in på en kur så tappar du första dagarna ca 2 liter vätska som du sedan återfår när du väl börjar äta igen. Den vätskan kan du aldrig få bort. De e sant. Men sen är även en del muskler som bryts ner, vilket i sig inte är bra. Jag vet inte vad du vet om våra grejor. Men du verkar ha doktorerat i våra produkter.
    Vår nya konsulent

    hmm e detta reklam??

    #912361
    Steken wrote:
    hmm e detta reklam??

    Nej,, bara en fundering eftersom han vet så mycket om detta.

    #912362
    Steken wrote:
    ta det lite chill.. läs vad de säger inte hur de säger något… många som sitter på detta forum har väldigt bra livserfarenheter och har läst väldigt mycket. men håller me det var lite onödigt av jacksatan… men men..

    Vad var onödigt? Att påpeka att man inte kan gå ner 8kg fett(eller ens 6kg för den delen om man tar bort de 2kg vatten han pratar om) på 7dagar eller att det inte är bra för kroppen att göra sådana viktnedgångar? Har man inte extrem fetma så är det verkligen inte att rekomendera att ligga på enorma kaloriunderskott.

    #912363
    stebbo wrote:
    Nej,, bara en fundering eftersom han vet så mycket om detta.

    Lämnar in nu, Detta är helt otroligt va folk är otroliga. Få saker och ting till allt konstigt. Det är bara att konstatera följande, lämna denna sait för de…..

    #912364
    stebbo wrote:
    Jag har under ett och etthalvt år tränat 5 dagar i vecka. Det är på senaste månaden som jag minskat ner till 3 dagar i veckan. Nu är det så att jag vill bli STOR, men har upptäckt att min kropp inte vill utvecklas i den fart som jag vill. Frågan är, kan man köra samma muskelgrupp, t ex armar mer än en gång i veckan? Eller blir det bara att man överbelastar den muskeln? Är däremot tre dagar för lite när man vill bli stor och kanske i framtiden satsa på tävling. Nu är det så att jag måste jobba hårt med min mage, men ser ingen ljusning i magträningen just för tillfället. Nu är det dags och ge sig ann på att klara mitt mål. Nytt år och nya satsningar.

    Kan jag klara och gå ner 40 kilo på 3 månader, kan jag nog bygga kropp till något stort, men med några visa ord från er.

    Stebbo med lugna muskler!

    Ja, du kan träna samma muskel flera ggr i veckan. Du kan dock med största sannolikhet inte träna samma muskel flera ggr i veckan om du tar ut den till max vid varje träningstillfälle. Ett tungt pass och ett lätt pass i veckan för bröst skulle kunna vara en idé. Att köra armar 2-3ggr i veckan skulle jag inte rekomendera då dessa förutom armpasset tränas mkt när du kör bröst och rygg. Är armarna slitna kommer dessa att vara en flaskhals så att du inte kan öka i bröst eller rygg heller.
    Det är inte alls säkert du kan bygga något stort bara för att du lyckats gå ner mkt i vikt. Hur mkt muskler man kan bygga hänger väldigt mkt på vilka genetiska förutsättningar man har. Har du inte byggt rejält med muskler på de 1.5år du tränat kommer du troligtvis aldrig stå på en BB-scen.

    #912365
    Jacksatan wrote:
    Vad var onödigt? Att påpeka att man inte kan gå ner 8kg fett(eller ens 6kg för den delen om man tar bort de 2kg vatten han pratar om) på 7dagar eller att det inte är bra för kroppen att göra sådana viktnedgångar? Har man inte extrem fetma så är det verkligen inte att rekomendera att ligga på enorma kaloriunderskott.

    Det va du som sa 8 kilo rent fett. Det har inte jag sagt något om alls. Bara att jag minskat 40 kilo och att en kompis till mig har minskat och sen var allt i gång. Att minska 8 kilo i fett det är din historia.

    #912366
    Jacksatan wrote:
    Ja, du kan träna samma muskel flera ggr i veckan. Du kan dock med största sannolikhet inte träna samma muskel flera ggr i veckan om du tar ut den till max vid varje träningstillfälle. Ett tungt pass och ett lätt pass i veckan för bröst skulle kunna vara en idé. Att köra armar 2-3ggr i veckan skulle jag inte rekomendera då dessa förutom armpasset tränas mkt när du kör bröst och rygg. Är armarna slitna kommer dessa att vara en flaskhals så att du inte kan öka i bröst eller rygg heller.
    Det är inte alls säkert du kan bygga något stort bara för att du lyckats gå ner mkt i vikt. Hur mkt muskler man kan bygga hänger väldigt mkt på vilka genetiska förutsättningar man har. Har du inte byggt rejält med muskler på de 1.5år du tränat kommer du troligtvis aldrig stå på en BB-scen.

    Tack för ett rakt svar! Det va helt ok.:)

    #912367
    Jacksatan wrote:
    Ja, du kan träna samma muskel flera ggr i veckan. Du kan dock med största sannolikhet inte träna samma muskel flera ggr i veckan om du tar ut den till max vid varje träningstillfälle. Ett tungt pass och ett lätt pass i veckan för bröst skulle kunna vara en idé. Att köra armar 2-3ggr i veckan skulle jag inte rekomendera då dessa förutom armpasset tränas mkt när du kör bröst och rygg. Är armarna slitna kommer dessa att vara en flaskhals så att du inte kan öka i bröst eller rygg heller.
    Det är inte alls säkert du kan bygga något stort bara för att du lyckats gå ner mkt i vikt. Hur mkt muskler man kan bygga hänger väldigt mkt på vilka genetiska förutsättningar man har. Har du inte byggt rejält med muskler på de 1.5år du tränat kommer du troligtvis aldrig stå på en BB-scen.

    The End. Tack

    #912368
    stebbo wrote:
    Det va du som sa 8 kilo rent fett. Det har inte jag sagt något om alls. Bara att jag minskat 40 kilo och att en kompis till mig har minskat och sen var allt i gång. Att minska 8 kilo i fett det är din historia.

    Jag tror att du ljuger angående din viktnedgång.
    Sen till din kompis; går man ner 8kg på 7dagar bör man ha en trevlig vätskebrist för att det ska vara möjligt. Jag tycker inte att det är sunt, därför påpekar jag det. Du ska inte uppmuntra andra till att göra idiotdieter där man tappar lika mkt muskler som fett.

    #912369
    Jacksatan wrote:
    Jag tror att du ljuger angående din viktnedgång.
    Sen till din kompis; går man ner 8kg på 7dagar bör man ha en trevlig vätskebrist för att det ska vara möjligt. Jag tycker inte att det är sunt, därför påpekar jag det. Du ska inte uppmuntra andra till att göra idiotdieter där man tappar lika mkt muskler som fett.

    Du är helt otrolig. Det finns fler med mig som minskat upp tll 80 kilo. Som mår huuuuurrrr bra som helst idag. Är det bättre att vara fet och vara nära hjärtsjukdomar och dö, än att minska i vikt med bar metod som dessutom är testat på Karolinska Sjukhuset på överviktsenheten med DOKTORER?

    Killen som vet allt.

    #912370
    Jacksatan wrote:
    Jag tror att du ljuger angående din viktnedgång.
    Sen till din kompis; går man ner 8kg på 7dagar bör man ha en trevlig vätskebrist för att det ska vara möjligt. Jag tycker inte att det är sunt, därför påpekar jag det. Du ska inte uppmuntra andra till att göra idiotdieter där man tappar lika mkt muskler som fett.

    Sen får du tro vad du vill. Men bygg på du, det ser ut att gå bra för dig.;)

    #912371
    stebbo wrote:
    Du är helt otrolig. Det finns fler med mig som minskat upp tll 80 kilo. Som mår huuuuurrrr bra som helst idag. Är det bättre att vara fet och vara nära hjärtsjukdomar och dö, än att minska i vikt med bar metod som dessutom är testat på Karolinska Sjukhuset på överviktsenheten med DOKTORER?

    Killen som vet allt.

    På vilket sätt anser du dig ha rätten att var så jävla dryg? Om du läser vad folk skriver till att börja med så kanske du inte behöver bli så upprörd. Tex så skrev Jacksatan att om man inte har en extrem övervikt så är det inte bra att gå när så mycket vikt så fort, inget annat. Sen lägger du ord i andras mun vilket är jävligt barnsligt. Men all denna oförmåga att läsa andras inlägg kanske beror på din så kallade cambridge-metod…

    Mvh Boven

    #912372

    Ledsen om frågan inte berör ämnet, men jag ville ta tillfället i akt när det endå fanns en förespråkare för Cambridgekuren här på forumet. Jag har länge undrat och inte lyckats hitta vad som är så speciellt med Cambridgekuren? När jag läste på förpackningen så tyckte jag mig inte se annat än en vansinnigt dyr måltidsersättare? Jag antar att du som förespråkare kan upplysa en okunnig med vad som egentligen är det fantastiska i denna kur?

    mvh

    #912373
    okkan wrote:
    Ledsen om frågan inte berör ämnet, men jag ville ta tillfället i akt när det endå fanns en förespråkare för Cambridgekuren här på forumet. Jag har länge undrat och inte lyckats hitta vad som är så speciellt med Cambridgekuren? När jag läste på förpackningen så tyckte jag mig inte se annat än en vansinnigt dyr måltidsersättare? Jag antar att du som förespråkare kan upplysa en okunnig med vad som egentligen är det fantastiska i denna kur?

    Inget fantastiskt. Sluta ät så kommer du att gå ner i vikt, fort dessutom. ”Sluta-ät-och-fett-sugnings-metoden” är troligtvis den absolut effektivaste metoden för att tappa vikt.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.