Hur mycket kan man träna?

Home Forums Bodybuilding Hur mycket kan man träna?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • Author
    Posts
  • #912374
    stebbo wrote:
    Du är helt otrolig. Det finns fler med mig som minskat upp tll 80 kilo. Som mår huuuuurrrr bra som helst idag. Är det bättre att vara fet och vara nära hjärtsjukdomar och dö, än att minska i vikt med bar metod som dessutom är testat på Karolinska Sjukhuset på överviktsenheten med DOKTORER?

    Killen som vet allt.

    Det finns killar som dragit i sig 4gram testosteron och knarkat från och till i 10år som mår huuuurrr bra som helst idag.
    Är man extremt överviktig kan man gå ner i en snabbare takt utan att det är farligt. Det är inga problem att gå ner 80kg över en viss tid, men man ska inte svälta sig i form. 450kcal om dagen rekomenderas av läkare ENDAST om man är extremt överviktig.

    #912375

    Måste bara inflika att man för obesa BARN på behandlingsklinik inte går ner lägre än 800 kcal per dag på en pulverdiet. Detta är en ”snabbkur” på max 6 veckor för att få igång dom och motivera till vidare viktnedgång. Fattar inte att man kan rekommendera NÅGON att gå så lågt som 450 kcal, vilket stressar kroppen nåt otroligt.

    #912376

    Det finns alltid folk som droppar 10 kg på en vecka eller 5 kilo på 3 dagar. javisst det är vatten

    Men 40 kilo på 90 dagar alltså runda slängar 500 gram om dagen.

    Jag säger skall man tappa den kroppsvikten så är det nog amputering som gäller.

    #912377
    Englund wrote:
    Inget fantastiskt. Sluta ät så kommer du att gå ner i vikt…

    Självklart är det på det viset Englund. Iallafall i min värld. Men det är knappast något unikt för Cambridge metoden. Det jag var intresserad av var att höra hur man motiverar vanvettigt dyr måltidsersättning, och vad man anser vara fördelen med denna gentemot vanligt kost alternativt billigare ”pulvermat”. Det var där jag kände att det var läge att passa på när man hade en förespråkare närvarande.

    #912378
    Cinnabon wrote:
    Måste bara inflika att man för obesa BARN på behandlingsklinik inte går ner lägre än 800 kcal per dag på en pulverdiet. Detta är en ”snabbkur” på max 6 veckor för att få igång dom och motivera till vidare viktnedgång. Fattar inte att man kan rekommendera NÅGON att gå så lågt som 450 kcal, vilket stressar kroppen nåt otroligt.

    Kan bara hålla med!
    Det finns en nyligen gjord undersökning som visar att vem som helst (även de som inte har ”fallenhet” för det) kan hamna i en ätstörning relativt snabbt vid så lågt intag. Detta som en naturlig överlevnadsreaktion som ”går snett” som egentligen är tänkt att fungera vid brist på föda.

    Det jag skulle vilja höra är motivationen ifrån de som stödjer metoden. Flera läkare ordinerar ju faktiskt kuren av någon anledning och påstår dessutom att man tappar mindre muskelmassa vid väldigt låga kaloriintag än vid exempelvis 1200kcal. Jag har dock ännu inte sett vilka referenser de använder sig av.

    #912379
    Boven wrote:
    På vilket sätt anser du dig ha rätten att var så jävla dryg? Om du läser vad folk skriver till att börja med så kanske du inte behöver bli så upprörd. Tex så skrev Jacksatan att om man inte har en extrem övervikt så är det inte bra att gå när så mycket vikt så fort, inget annat. Sen lägger du ord i andras mun vilket är jävligt barnsligt. Men all denna oförmåga att läsa andras inlägg kanske beror på din så kallade cambridge-metod…

    Mvh Boven

    Hurru lillekillen. Underar vems är dryg. Det är lilla du. Håll dig till sånt du vet nåt om, inget annat. Ligg på bänken för det är väl det ända du kan. Men det är klart munnen kan den med. Den får väl sin dos liksom den andra lillen.

    NI är patetiska och oförstående hel abunten. Lär er nåt i stället.

    #912380

    Man måste bara säga att folk har ett satans stor kunskap om vissa saker. Man kan inte förstå hur många doktorer vi har i landet. Men men, nu ska jag läma dessa i fred för att sedan inte fatta hur bra kur det är, och vad den kan göra. Med facit på hand, dryga fyra år senare, så har jag kvar min -40 kilo som jag tappade våren 2003. Och det är helt underbart. Jag har fått ett nytt liv och har sedan dess tränat ca 3 dagar i veckan i snitt. Innan jag gick ner mina 40 kilo, så kunde jag inte springa alls. För mycket övervikt kallas det. Nu mår jag så jävla bra, förutom alla dessa okunniga människor som tror att dom kan allt, och tänker fortsätta sälja dessa underbara produkter samt träna mig stor. Jag är på god väg med min karriär på scen. Vi ses väl?!

    :whistle:

    #912381
    stebbo wrote:
    Man måste bara säga att folk har ett satans stor kunskap om vissa saker. Man kan inte förstå hur många doktorer vi har i landet. Men men, nu ska jag läma dessa i fred för att sedan inte fatta hur bra kur det är, och vad den kan göra. Med facit på hand, dryga fyra år senare, så har jag kvar min -40 kilo som jag tappade våren 2003. Och det är helt underbart. Jag har fått ett nytt liv och har sedan dess tränat ca 3 dagar i veckan i snitt. Innan jag gick ner mina 40 kilo, så kunde jag inte springa alls. För mycket övervikt kallas det. Nu mår jag så jävla bra, förutom alla dessa okunniga människor som tror att dom kan allt, och tänker fortsätta sälja dessa underbara produkter samt träna mig stor. Jag är på god väg med min karriär på scen. Vi ses väl?!

    :whistle:

    hehe, fan vad ägd du blev mr.cambridgekurhälso-doktorant

    #912382

    Behöver inte hjärnan åtminstone runt 100 gram kolhydrater om dagen för att funger någorlunda normalt? eller är det jag som har fel? med andra ord runt 400 kcal för kolhydraterna;O hur lite av fett o protein skall användas i de resterande?

    (inget påstående utan en fråga)

    #912383
    Macke89 wrote:
    Behöver inte hjärnan åtminstone runt 100 gram kolhydrater om dagen för att funger någorlunda normalt? eller är det jag som har fel? med andra ord runt 400 kcal för kolhydraterna;O hur lite av fett o protein skall användas i de resterande?

    (inget påstående utan en fråga)

    I boken näringslära för högskolan så rekommenderas ett minimunintag av kolhydrater på 50-100 gram/dag. Men kolhydrater är i sig inte en essentiell nutrient.

    #912384
    stebbo wrote:
    Man måste bara säga att folk har ett satans stor kunskap om vissa saker. Man kan inte förstå hur många doktorer vi har i landet. Men men, nu ska jag läma dessa i fred för att sedan inte fatta hur bra kur det är, och vad den kan göra. Med facit på hand, dryga fyra år senare, så har jag kvar min -40 kilo som jag tappade våren 2003. Och det är helt underbart. Jag har fått ett nytt liv och har sedan dess tränat ca 3 dagar i veckan i snitt. Innan jag gick ner mina 40 kilo, så kunde jag inte springa alls. För mycket övervikt kallas det. Nu mår jag så jävla bra, förutom alla dessa okunniga människor som tror att dom kan allt, och tänker fortsätta sälja dessa underbara produkter samt träna mig stor. Jag är på god väg med min karriär på scen. Vi ses väl?!

    :whistle:

    Kan inte du hjälpa mig med min nästa tävligsdiet?

    #912385
    Mattias L wrote:
    Kan inte du hjälpa mig med min nästa tävligsdiet?

    Jag skulle råda dig att följa cambridgekuren. Ät i princip ingenting under resten av ditt liv. Du kommer att tappa mycket fett, promise ;P

    #912386
    Englund wrote:
    I boken näringslära för högskolan så rekommenderas ett minimunintag av kolhydrater på 50-100 gram/dag. Men kolhydrater är i sig inte en essentiell nutrient.

    Ok tack så mycket,

    #912387
    Jacksatan wrote:
    Jag behöver inte veta ett skvatt om era produkter. Jag vet hur kroppen fungerar om vad som är rimligt att gå ner i vikt utan att kroppen tar skada. Det är inte sunt att gå ner för mkt i vikt på kort tid.
    Ett gott råd är att du inte är dryg mot mig, nästa gång du skriver ett inlägg.

    ”Ett gott råd är att du inte är dryg mot mig, nästa gång du skriver ett inlägg.”

    De kom ju från rätt käft! ha ha

Viewing 14 posts - 31 through 44 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.