i form vid 55

Home Forums Bodybuilding i form vid 55

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

vill komma iform till juni 2012 väger 108 kg 187 lång lite mage inte direkt fet men ej heller i speciellt bra form, äter hyfsat, köttfärs tonfisk ägg grovt bröd mjölk gröt pasta potatis frukt

drömmen är sixpack, hur mycket måste jag ner? 90 kg? 95?

funkar diet tillskott, fatburners, diet protein osv?

har kört i 24 bast, numera 3-4 ggr vecka förr 5 ggr vecka

tacksam för tips

bifogar en bild från the good old days

Borde du inte ha tillgång till den kunskapen redan om det är du på bilden? Människokroppen har inte förändrats märkbart sen dess! ;)

Grym form menzter på det gamla kortet. Hur gjorde du då? Borde funka idag med för den formen var inte att leka med. Fast det är så länge sedan att du har glömt allt :)

Kaloriunderskott + högt proteinintag borde funka.

Sen kan man alltid slita sig i form med jävla massa cardiotimmar och kunna äta mer men det är ju jobbigt ;)

mentzer wrote:
    vill komma iform till juni 2012 väger 108 kg 187 lång lite mage inte direkt fet men ej heller i speciellt bra form, äter hyfsat, köttfärs tonfisk ägg grovt bröd mjölk gröt pasta potatis frukt

funkar diet tillskott, fatburners, diet protein osv?

har kört i 24 bast, numera 3-4 ggr vecka förr 5 ggr vecka

tacksam för tips

Tjena Uffe Bengtsson!

det är inte jag på bilden, alla känner väl igen Uffe Bengtsson?
    bilden från 1980.

mentzer wrote:
    det är inte jag på bilden, alla känner väl igen Uffe Bengtsson?
    bilden från 1980.

Det är 2011 nu…

Kidzen (

mentzer wrote:

Enligt den här sidan:

[http://www.nyttgrepp.se/fettvikt.html]

Behöver du gå ner omkring 10-14 kg, om din egen analys av formen stämmer.

Kan tipsa dig om ”Anabola Bönoider”, som jag skämtsamt kallar dem, d.v.s. Folater ett B-vitamin som finns i bönor, men inte alls i kött, ersätt köttet i varannan måltid med t.ex. kidneybönor, eller ännu hellre ta lika delar kött och bönor.

EX: ärtsoppa m. fläsk. Chili con carne m.fl.

YTS wrote:
    Enligt den här sidan:

[http://www.nyttgrepp.se/fettvikt.html]

Behöver du gå ner omkring 10-14 kg, om din egen analys av formen stämmer.

Kan tipsa dig om ”Anabola Bönoider”, som jag skämtsamt kallar dem, d.v.s. Folater ett B-vitamin som finns i bönor, men inte alls i kött, ersätt köttet i varannan måltid med t.ex. kidneybönor, eller ännu hellre ta lika delar kött och bönor.

EX: ärtsoppa m. fläsk. Chili con carne m.fl.

för tips, går det lika bra med vita bönor i tomatsås på burk typ Heinz vita bönor?

mentzer wrote:
    för tips, går det lika bra med vita bönor i tomatsås på burk typ Heinz vita bönor?

Går förmodligen lika bra, men den lite högre temperaturen vid tillagningen kan eventuellt reducera mängden folat något. Sen är ju inte tomatsåsen i sådana burkar någon höjdare. Dock har jag tagit fram ett eget recept på bönor i tomatsås:

Här finns receptet + näringsdeklaration för Pumpernickelbröd med bönor i tomatsås:

[http://www.nyttgrepp.se/grotar/sojabonsmackor.html]

OBS, receptet är med vita bönor, har bara glömt att ändra filnamn från sojabönsmackor.

Det kanske låter exclusivt att lägga in sina egna bönor i hemgjord tomatsås, med tanke på priset på tomater, men faktum är att det ändå är ett av de billigaste pålägg man kan ha på mackorna.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.