olika stora muskler

Home Forums Bodybuilding olika stora muskler

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #1076937
    symisthekey wrote:
    Jorgen wrote:
    symisthekey wrote:
    Ja, men jag tycker man inte man ska köra dem separat utan t.ex. kan man ersätta bänkpress med hantelpress. I axelpress föredrar jag hantlar istället för stång också. Men, man får väl pröva sig fram, man lär märka vad som hjälper och inte hjälper.

    Vad skall man inte köra separat?

    Man behöver inte prova sig fram, hantelövningar är bättre. :)

    Jag vet inte. Jag tänkte på chins och liknande övningar där man hänger i en stång. Där trivs jag med att hålla i en stång.

    Topic är ju hur du blir jämnstark i de båda sidorna inte hur du trivs personligen med övningarna. I chins speciellt kan man använda ena delen av kroppen mer för att ta sig upp, har själv varit här då vänstern svek och man fick jobba upp med höger. Att köra latsdrag i cablecrossen eller med 2handtag i det sittande latsdraget i maskin.

    #1076961
    Vincent94 wrote:
    symisthekey wrote:
    Jorgen wrote:
    symisthekey wrote:
    Ja, men jag tycker man inte man ska köra dem separat utan t.ex. kan man ersätta bänkpress med hantelpress. I axelpress föredrar jag hantlar istället för stång också. Men, man får väl pröva sig fram, man lär märka vad som hjälper och inte hjälper.

    Vad skall man inte köra separat?

    Man behöver inte prova sig fram, hantelövningar är bättre. :)

    Jag vet inte. Jag tänkte på chins och liknande övningar där man hänger i en stång. Där trivs jag med att hålla i en stång.

    Topic är ju hur du blir jämnstark i de båda sidorna inte hur du trivs personligen med övningarna. I chins speciellt kan man använda ena delen av kroppen mer för att ta sig upp, har själv varit här då vänstern svek och man fick jobba upp med höger. Att köra latsdrag i cablecrossen eller med 2handtag i det sittande latsdraget i maskin.

    Jag är mycket väl medveten om vad topic handlar om. Själv lart vill jag hålla mig jämnstark också varför min åsikt om chins är fullt relevant. Allt ni skriver är också personliga erfarenheter och åsikter. Det är dessa vi delar med oss av för att forumet ska bli intressant och nyttigt.

    Om du lyfter dig rakt i chins använder du perfekt fördelad kraft över armarna. Chins och varianter på det är utmärkta övningar för symmetri, iallafall mellan armarna.

    #1077140
    symisthekey wrote:
    . Allt ni skriver är också personliga erfarenheter och åsikter.

    Om du lyfter dig rakt i chins använder du perfekt fördelad kraft över armarna. Chins och varianter på det är utmärkta övningar för symmetri, iallafall mellan armarna.

    Nej, det handlar inte om personliga erfarenheter från min sida, utan om fakta.

    Är du redan jämnstark så använder du båda armarna jämt när du kör chins, är du inte det så gör du inte det.

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.