Phil heath nästa mr.olympia?

Home Forums Bodybuilding Phil heath nästa mr.olympia?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 106 through 113 (of 113 total)
  • Author
    Posts
  • #687433
    Jonas Lundberg wrote:
    Någon pratade om hans armar, som är hur jäkla bra och stora som helst. Han säger själv att han inte vill mäta dom för att inte bli besviken.

    I did. Lade också upp en bild som ”bevis”, och någon menade på att jag tyckte att han hade dåliga armar. Nej, men armarna ser små ut i vissa vinklar. Samtidigt (man måste reservera sig ordentligt när man kläcker sånt här på BODY), så ser de ordentligt grova ut i – andra vinklar.

    Bara för att man har räfflade triceps som står ut som pingpongbollar i side triceps så betyder inte det att de kan se platta ut i most muscular. Till exempel, och jag tycker Kai är ett exempel där.

    Men i övrigt är han hur bra som helst, jag petar som sagt bara nu i små detaljer..

    #687434
    Per Grunditz wrote:
    I did. Lade också upp en bild som ”bevis”, och någon menade på att jag tyckte att han hade dåliga armar. Nej, men armarna ser små ut i vissa vinklar. Samtidigt (man måste reservera sig ordentligt när man kläcker sånt här på BODY), så ser de ordentligt grova ut i – andra vinklar.

    Bara för att man har räfflade triceps som står ut som pingpongbollar i side triceps så betyder inte det att de kan se platta ut i most muscular. Till exempel, och jag tycker Kai är ett exempel där.

    Men i övrigt är han hur bra som helst, jag petar som sagt bara nu i små detaljer..

    Han säger faktiskt själv vad du säger och hans prioritering sista tiden har varit armar, axlar o bröst samtidigt som han försöker att inte få midjan och benen att växa.
    Han växer ju som ogräs och titta bar på armarna på dom nya bilderna i bildtråden med Kai.

    #687435
    Jonas Lundberg wrote:
    Det finns ju ett flertal olika substanser som används, men det som användes med framgång innan syntholet var esiclene. Det verkar som det har blivit populärt igen och vad jag vet det lättaste sättet att öka på volymen på sämre muskelgrupper till tävlingsdagen. Sedan det vanligaste sättet…har ju med frekvens att göra…ofta för den tänkta muskeln.

    Man skapar en inflammation i muskeln, inte så skönt att gå runt med och det blir för bra ibland!

    När det görs på rätt sätt och lagom så syns det inte mer än att muskeln har ökat i volym.
    Fast inte lätt att hitta lagom här och veta hur resultatet blir innan.
    Tråkig del av sporten, men ändå något som alla gör på ett eller annat sätt.
    Kanske inte medvetet alltid!

    Ursäkta för OT men jag måste få fråga hur du menar här. Att man kan göra nåt sånt utan att vara medveten om det?

    #687436
    patriknn wrote:
    Ursäkta för OT men jag måste få fråga hur du menar här. Att man kan göra nåt sånt utan att vara medveten om det?

    iom att vi inte kan skriva om allt här, så kan jag inte förklara det öppet.
    Visst är man medveten om det fast man gör det inte i det syftet…

    #687437

    OK! Får nöja mig med det svaret då.

    #687438
    patriknn wrote:
    OK! Får nöja mig med det svaret då.

    Tänk!

    #687439
    procore wrote:
    tillbaka till phil nu ? :|
    han kommer nog vinna en MR.O under sitt liv , :)

    Tvekar inte en sekund, rös da jag sag karln pa detta olympia, vilken massiv bit och sadan muskulatur. Inom snar framtid blir han Mr O

    #687440
    burim wrote:
    Jag håller med det dom flesta har sagt. Tror även att Phil aldrig kommer komma upp på samma nivå som Flex Wheeler var på. Spelar ingen roll vad flex har tagit eller inte tagit, vi vet ju inte ens vad dagens proffs tar så varför klanka ner på honom när han erkänt vad han tagit.

    Tror även att Kai Greene kommer få det svårt, tror hans mage kommer gå överstyr så som han håller på och bulkar upp sig med 300+ pounds offseason, hans bröst är heller inte så bra som dom bör vara.

    Vad kan man då säga? Phil är en grymt bra bodybuilder men alltind kan hända, om han fortsätter packa på sig muskler som han gjort sista tiden så tror jag att även han kommer få problem med att hålla magen i styr, vi såg hur snabbt det gick för Kai. Men än ser det riktigt bra ut, han har definitivt framtiden för sig och vi får se hur han väljer att göra. Måste även säga att bodybuildingen inte har varit såhär intressant på flera år. Bådar gott för framtiden.

    Håller inte med alls ang att han inte kommer komma till flex nivå, Phil kommer utan tvekan att komma upp till Flex nivå inom en tid.
    Var även mycket snack om att Wolfs midja inte skulle ”hålla” måtten som andra tävlingar och tycker han hade en fin smal midja 2008. Kommer nog stå mellan Martinez,Phil och Dexter. Dexter ser helt insane ut på senaste Gäst Poseringen ovav sätt vad folk tycker och tänker om honom.
    Det jag skulle vilja se är att Lee Priest kommer in med mer massa och lika hård som han var på Mr 0 1999. Men men önsketänkande =)

Viewing 8 posts - 106 through 113 (of 113 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.