Problem med Magrutor

Home Forums Bodybuilding Problem med Magrutor

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 72 total)
  • Author
    Posts
  • #541013

    och deffa:pop:

    #541014
    kinx wrote:
    Skulle tro att ”Hjulet” är den här saken..kanske

    [http://www.sunwheeldirect.com/images/Img25.gif http://www.sunwheeldirect.com/images/Img25.gif%5D

    ja fast bara ett hjul som, inge fjädrar och annan skit, ta en skivstång och sätt fast 2st små vikter på varje sida så har du ”hjulet”

    #541015

    Finns nog flera övningar som funkar bra, men det viktigaste är att magmuskulaturen arbetar dynamiskt och inte statiskt. Detta är nog mycket lättare sagt än gjort. Detta innebär att rörelsen vid t.ex. raka benlyft i första hand uppstår i bålen och inte i höften.

    #541016
    Erik__ wrote:
    ja fast bara ett hjul som, inge fjädrar och annan skit, ta en skivstång och sätt fast 2st små vikter på varje sida så har du ”hjulet”

    Eller köp ett plasthjul på din lokala träningsbutik. Hjulet ftw!

    #541017

    Om man bara deffar får man lätt fram de små ynkliga muskler som finns därunder fettet. Inte så imponerande som ett rejält tränade magmuskler.

    Varför inte köra crunches med vikt, bålrotation, benlyft på decline-bänk och generellt träna tungt med övningar som kräver bålstabilitet (mark,böj, militärpress etc)? Skippa bältet, skippa ryggstöd och du skall se vilken skillnad det gör för magmusklerna.

    Själv har jag skaffat mina den långa vägen med crunches och allt möjligt under fysen på kampsporten. Inte direkt optimalt men min brorsa som är lika fettfri som mig har en helt annan mage än mig. En otränad sådan där magmusklerna knappt syns.

    #541018
    stridis wrote:
    Om man bara deffar får man lätt fram de små ynkliga muskler som finns därunder fettet. Inte så imponerande som ett rejält tränade magmuskler.

    Varför inte köra crunches med vikt, bålrotation, benlyft på decline-bänk och generellt träna tungt med övningar som kräver bålstabilitet (mark,böj, militärpress etc)? Skippa bältet, skippa ryggstöd och du skall se vilken skillnad det gör för magmusklerna.

    Själv har jag skaffat mina den långa vägen med crunches och allt möjligt under fysen på kampsporten. Inte direkt optimalt men min brorsa som är lika fettfri som mig har en helt annan mage än mig. En otränad sådan där magmusklerna knappt syns.

    +1
    Med vältränad mage syns rutorna även på en något högre fett% jämfört med en helt otränad..

    #541019

    Ett tips skitt ialla jävla maskiner kör oldschool stuff som vanlig situps med vikter,
    Häng upp bena på en stolpe å kör lovar dig det är det bästa för det ultimata :)

    #541020
    Rocky balboa wrote:
    Ett tips skitt ialla jävla maskiner kör oldschool stuff som vanlig situps med vikter,
    Häng upp bena på en stolpe å kör lovar dig det är det bästa för det ultimata :)

    Vilken blir skillnaden?
    Hur vet musklerna om du är i en ”jävla” maskin eller kör ”oldschool stuff”?

    Spänna fast fötterna gör att du kopplar in höftböjarna onödigt mycket. Varför är det bra?

    #541021
    Jorgen wrote:
    Vilken blir skillnaden?
    Hur vet musklerna om du är i en ”jävla” maskin eller kör ”oldschool stuff”?

    Spänna fast fötterna gör att du kopplar in höftböjarna onödigt mycket. Varför är det bra?

    Du gör ju som du vill funkar på mig maskiner är för snobbar :)
    Å ja Jorgen Kroppen känner skillnad för dom flesta maskiner är bara skitt

    #541022
    Rocky balboa wrote:
    Du gör ju som du vill funkar på mig maskiner är för snobbar :)
    Å ja Jorgen Kroppen känner skillnad för dom flesta maskiner är bara skitt

    Jo, naturligtvis gör jag som jag vill.
    Jag var mest nyfiken på om du kunde motivera dina råd. ;)

    Nja, jag ställer mig tveksam till det.

    #541023

    Coolt. Visste jag inte. Jag må vara dummare än andra, men om jag förstått rätt känner alltså musklerna av om maskinen är ”skitt”?

    Men hur talar musklerna om detta för hjärnan, så jag slipper göra samma misstag tretusen gånger innan jag genom utebliven muskeltillväxt och/eller styrka inser mitt misstag?

    Och tänk om jag ändå inte gör kopplingen ”skitt” – maskin – inga muskler? Sätter mig i soffan deppig till max, äter chips till max och blir fet till max. Köper rep och hoppar från första bästa bro.

    Fråga två: Är alla muskler lika smarta? Kan även en biceps känna av ”skitt”-faktorn? En soleus? En delta? Är det någon muskel som är duktigare än andra på att kommunicera med hjärnan? Det känns som att det är just den delen som är den ”trånga sektorn”.

    Här verkar det som att jag förespråkar maskiner, trots att jag alltid föredragit fria vikter, men…[/b]

    #541024

    Visste du inte det…

    Det är därför det går så dåligt för SATS, friskis m.m… för folk har insett att maskin gymmen inte ger någon muskeltillväxt.

    Så under 2007 kommer det antagligen bara finns hardcore gym kvar, utan maskiner självfallet. :emo-thumb

    Janpeter Sangborn wrote:
    Coolt. Visste jag inte. Jag må vara dummare än andra, men om jag förstått rätt känner alltså musklerna av om maskinen är ”skitt”?

    Men hur talar musklerna om detta för hjärnan, så jag slipper göra samma misstag tretusen gånger innan jag genom utebliven muskeltillväxt och/eller styrka inser mitt misstag?

    Och tänk om jag ändå inte gör kopplingen ”skitt” – maskin – inga muskler? Sätter mig i soffan deppig till max, äter chips till max och blir fet till max. Köper rep och hoppar från första bästa bro.

    Fråga två: Är alla muskler lika smarta? Kan även en biceps känna av ”skitt”-faktorn? En soleus? En delta? Är det någon muskel som är duktigare än andra på att kommunicera med hjärnan? Det känns som att det är just den delen som är den ”trånga sektorn”.

    Här verkar det som att jag förespråkar maskiner, trots att jag alltid föredragit fria vikter, men…[/b]

    #541025
    kinx wrote:
    Tja

    Har tränat i snart ett år och det går framåt men magmusklerna släpar efter.
    Hur tränar ni magen?? vilken övning skulle ni rekomendera??

    Vikt: 72kg
    Längd: 178

    Är du ute efter rejält med träningsvärk där du aktiverar hela magen så kan jag starkt rekommendera negativa benlyft! Tänk på att utgå från fosterställning så att du verkligen får med övre delen av magen också! :emo-thumb

    #541026
    aix wrote:
    Är du ute efter rejält med träningsvärk där du aktiverar hela magen så kan jag starkt rekommendera negativa benlyft! Tänk på att utgå från fosterställning så att du verkligen får med övre delen av magen också! :emo-thumb

    Man kan alltså inte träna övre eller nedre delen av magen. Hela eller inget.

    #541027
    Janpeter Sangborn wrote:
    Coolt. Visste jag inte. Jag må vara dummare än andra, men om jag förstått rätt känner alltså musklerna av om maskinen är ”skitt”?

    Men hur talar musklerna om detta för hjärnan, så jag slipper göra samma misstag tretusen gånger innan jag genom utebliven muskeltillväxt och/eller styrka inser mitt misstag?

    Och tänk om jag ändå inte gör kopplingen ”skitt” – maskin – inga muskler? Sätter mig i soffan deppig till max, äter chips till max och blir fet till max. Köper rep och hoppar från första bästa bro.

    Fråga två: Är alla muskler lika smarta? Kan även en biceps känna av ”skitt”-faktorn? En soleus? En delta? Är det någon muskel som är duktigare än andra på att kommunicera med hjärnan? Det känns som att det är just den delen som är den ”trånga sektorn”.

    Här verkar det som att jag förespråkar maskiner, trots att jag alltid föredragit fria vikter, men…[/b]

    …att du ens svarar på inlägget.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 72 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.