Problem med Magrutor

Home Forums Bodybuilding Problem med Magrutor

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 72 total)
  • Author
    Posts
  • #541028
    aix wrote:
    Är du ute efter rejält med träningsvärk där du aktiverar hela magen så kan jag starkt rekommendera negativa benlyft! Tänk på att utgå från fosterställning så att du verkligen får med övre delen av magen också! :emo-thumb

    Vad är negativa benlyft?? Hjälp

    #541029
    Jorgen wrote:
    Man kan alltså inte träna övre eller nedre delen av magen. Hela eller inget.

    Vad jag syftar på är att du aktiverar ännu mer av den övre muskulaturen med att utgå från en mer ihopkrupen fosterställning.. Detta var nåt som såväl vår PT på gymmet förklarade och som jag själv erfarade då jag hade ännu mer känning i övre magmuskulaturen dagen efter än vad jag hade när jag körde med min ”gamla” teknik.

    #541030
    kinx wrote:
    Vad är negativa benlyft?? Hjälp

    Ok.. Tänk dig att du ligger på rygg på en bänk och tar stöd bakom huvudet med händerna.. Dra upp benen så långt du kan, böjda- alltså fosterställning! Är du med?
    Härifrån drar en polare ner dina ben til bottenläget och sen drar du bara upp benen igen till utgångsläget å börjar om! :emo-thumb Och du.. Akta svanken!

    Lycka till!

    #541031
    aix wrote:
    Vad jag syftar på är att du aktiverar ännu mer av den övre muskulaturen med att utgå från en mer ihopkrupen fosterställning.. Detta var nåt som såväl vår PT på gymmet förklarade och som jag själv erfarade då jag hade ännu mer känning i övre magmuskulaturen dagen efter än vad jag hade när jag körde med min ”gamla” teknik.

    Men så är det alltså inte.
    Det finns ingen övre eller nedre rectus abdominis. Det är en enda lång muskel som delas med tvärgående sentråk (det som bildar rutorna).
    [img=http://www.exrx.net/Graphics/RectusAbdominisWaist.gif]

    #541032
    Jorgen wrote:
    Men så är det alltså inte.
    Det finns ingen övre eller nedre rectus abdominis. Det är en enda lång muskel som delas med tvärgående sentråk (det som bildar rutorna).
    [img=http://www.exrx.net/Graphics/RectusAbdominisWaist.gif]

    Visst är jag med på vad du menar! Men jag tycker att det känns mer när man gör som jag beskrev!

    #541033

    Jag kör dessa tre övningar i superset:

    Crunches med vikt 3 set 15 reps.
    Skuggboxning, där jag spänner magen och boxar ganska långsamt. 3 set 20 slag.

    Sidoböjar, där jag också spänner magen och drar med en sida i taget, 3 set 10 böjningar åt varje håll.

    1 minuts vila efter varje avslutat superset.

    Detta kör jag var tredje dag och fast jag har 16 kg´s övervikt så syns magrutorna.

    #541034
    YTS wrote:
    Skuggboxning, där jag spänner magen och boxar ganska långsamt. 3 set 20 slag.
    .

    Det är ju en skön övning att dundra omkring på i närheten av cable-crossen. Jag tror inte den ger så mycket i form av magträning öht. Spänna magen behöver jag inte skuggboxas för att göra fö.

    #541035
    Jay wrote:
    Det är ju en skön övning att dundra omkring på i närheten av cable-crossen. Jag tror inte den ger så mycket i form av magträning öht. Spänna magen behöver jag inte skuggboxas för att göra fö.

    Jag har iaf ökat volymen på obliguerna kraftigt med denna övning.
    Grejen är att man håller emot rörelsen med motsatta sida, det lär man sig lättast genom att spänna magen och boxas långsamt, men det tar tid innan man får kontakt.

    #541036
    YTS wrote:
    Jag har iaf ökat volymen på obliguerna kraftigt med denna övning.
    Grejen är att man håller emot rörelsen med motsatta sida, det lär man sig lättast genom att spänna magen och boxas långsamt, men det tar tid innan man får kontakt.

    Vad bra. Jag tror att majoriteten av BODY:s forum dock vill hålla ned storleken på obliksen. Tråden handlar väl ändå om magrutor, dvs rectus abdominis.

    #541037
    Jay wrote:
    Vad bra. Jag tror att majoriteten av BODY:s forum dock vill hålla ned storleken på obliksen. Tråden handlar väl ändå om magrutor, dvs rectus abdominis.

    Det är faktiskt rätt snyggt om obliguerna också är välutvecklade om man har rejäla magrutor, kan se rätt kasst ut annars. Dessutom lägger jag lika mycket vikt på att träna övre delen av obliguerna, som nedre delen. Det gör jag genom att köra både skuggboxning och sidoböjar.

    #541038
    YTS wrote:
    Det är faktiskt rätt snyggt om obliguerna också är välutvecklade om man har rejäla magrutor, kan se rätt kasst ut annars. Dessutom lägger jag lika mycket vikt på att träna övre delen av obliguerna, som nedre delen. Det gör jag genom att köra både skuggboxning och sidoböjar.

    Förstår dock inte hur en bred midja kan vara snyggare än en smal midja?

    Ps. Rent funktionellt är jag med att obliksen är viktiga.

    #541039
    Jay wrote:
    Förstår dock inte hur en bred midja kan vara snyggare än en smal midja?

    Ps. Rent funktionellt är jag med att obliksen är viktiga.

    Midjan behöver inte bli så särskilt bred för att man har vältränade obliguer. Du kanske tänker på d.v.s. proffsbyggares midjor, men där handlar det ofta om nåt helt annat än vältränade obliguer. En som hade vältränade obliguer var Milos Sarcew, skall se om jag kan lägga upp en bild på hans midja.

    #541040
    YTS wrote:
    Midjan behöver inte bli så särskilt bred för att man har vältränade obliguer. Du kanske tänker på d.v.s. proffsbyggares midjor, men där handlar det ofta om nåt helt annat än vältränade obliguer. En som hade vältränade obliguer var Milos Sarcew, skall se om jag kan lägga upp en bild på hans midja.

    I min, något förvridna, sinnesvärld innebär stora obliker även bredare midja. Muskeln växer ju även utåt?

    #541041
    Jay wrote:
    I min, något förvridna, sinnesvärld innebär stora obliker även bredare midja. Muskeln växer ju även utåt?

    Återkommer med bild på Milos inom några minuter – Stay Tuned.

    #541042
    YTS wrote:
    Återkommer med bild på Milos inom några minuter – Stay Tuned.

    Den ska säga mig vad exakt? Ska jag kontra med en bild på ett par enorma obliks för att vinna?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 72 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.