Problem med Magrutor

Home Forums Bodybuilding Problem med Magrutor

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 72 total)
  • Author
    Posts
  • #541043
    Jay wrote:
    Den ska säga mig vad exakt? Ska jag kontra med en bild på ett par enorma obliks för att vinna?

    [img=http://web.telia.com/~u30032762/milossarcew.jpg]Det här är väl så nära ett par enorma obligues man kan komma?
    Jag tycker iaf. att det ser estetiskt ut.
    Bedöm själv om du vunnit.

    #541044

    Bara köra bra övningar för magen, så kommer magrutorna :)

    #541045

    kan rekomendrera lutande crunches, den tar!

    #541046

    Vilka skumma råd du får, klart man ej kan ha mkt fett, men givetvis måste du träna varenda muskel på kroppen, innan du strechar kör du 3 gr max utan vikter 2 gr i veckan samt drar ner på onödigt fett så har du va du saknar snabbt

    #541047

    jag har inte kört alls mycket konditionsövningar, ungerär 90 min / vecka. Kanske måste börja köra mer kondition för att få bort det lilla fett som sitter på magen???

    #541048
    aix wrote:
    Visst är jag med på vad du menar! Men jag tycker att det känns mer när man gör som jag beskrev!

    Kan det inte vara så som i bröstträning att genom olika övningar träffar muskeln på olika sätt?

    #541049
    Cleff wrote:
    Kan det inte vara så som i bröstträning att genom olika övningar träffar muskeln på olika sätt?

    Jo säkert är det så,,

    #541050
    YTS wrote:
    ….fast jag har 16 kg´s övervikt så syns magrutorna.

    Har tänkt på samma sak sedan början av denna tråden. Folk tjötar om låg fettprocent, men så enkelt é det inte. Finns folk som står på tävlingscenen som fortsatt inte har synliga magrutor, trots låg fettprocent.

    Sen finns folk som ovanstående och jag själv, som har synliga magrutor trots hög fettprocent.

    Dels beror det på hur man fördelar fettet. En annan faktor bör ju rimligen oxå vara hur vältränade/stora magmuskler man har. Hur lätt man har för att få stora vältränade magmuskler é väl säkerligen till viss del genetiskt, precis som med allt annat, biceps, vader, lår osv osv.

    Personligen så har jag alltid tränat magen med enkla övningar, crunches i olika former och liknande. Magen är en central del av kroppen som är med och stabiliserar i det mesta vi gör, vilket, enligt min teori, borde innebära att den är ganska tålig i träning och således behöver piskas på lite extra för att svara. Jag brukar köra högrepetitions träning för magen.

    Om ditt gym har core-pass så kan du ju gå på ett sådant nån gång i veckan…brukar svida gött!:devil:

    #541051

    Camilla: Är helt med på vad du tänker. Men det finns ett exempel som kanske motbevisar din tes. Man ser ibland (Börjar iofs bli allt mer ovanligt) sexåriga småungar springa omkring på beachen med sixpack och betvivlar att detta beror på muskelmassan utan som sagt på fett %. Men givetvis hjälper en välutvecklad bukmusklatur till att öka visualiteten!

    Ha det gött, hälsa Jonas! Mvh Calle Sirén

    #541052

    Nu beror det ju på sen hur senstråken ser ut, vilket är genetiskt betingat (Om man nu inte förstört magen på något sätt). De kan vara allt i från osymmetriska till typ att man inte kan urskilja rutor.

    Alla kan inte få sexpack pga ovanstående. Men är man normal så skall det vara en enkel sak att få se dem ifall man någonsin kommer göra detta; dieta. Sedan att de är små och ynkliga om de är otränade är en annan sak.

    #541053
    Calle Sirén wrote:
    Camilla: Är helt med på vad du tänker. Men det finns ett exempel som kanske motbevisar din tes. Man ser ibland (Börjar iofs bli allt mer ovanligt) sexåriga småungar springa omkring på beachen med sixpack och betvivlar att detta beror på muskelmassan utan som sagt på fett %. Men givetvis hjälper en välutvecklad bukmusklatur till att öka visualiteten!

    Ha det gött, hälsa Jonas! Mvh Calle Sirén

    Det motbevisar inte min tes. Min tes sätter sig på intet sätt emot det du skriver. Jag inser ju självklart att synligheten på magrutorna ökar med en lägre fettprocent. Ville bara påpeka att låg fettprocent inte är den enda faktorn som spelar in…och att den i vissa fall inte ens är den huvudsakliga faktorn.

    Men visst, med en extremt låg fettprocent kan troligtvis vem som helst bli rippad…även den med väldigt lite muskelmassa.

    Ha det gött du oxå!:)

    #541054

    Sedan är det individuellt var fettet sitter / släpper först vid deff. Tex 2 personer kan ha lika mycket muskler och lika mycket fett men fettet sitter på olika ställen.

    #541055

    Camilla Öhman: Du har uppenbarligen en mkt väl utvecklad bukmuskulatur. Nu undrar jag: Hur viktig anser du att muskelkontakten är för att få snygga magrutor? Och en till fråga: Vad brukar du köra för set/reps för magen? Själv kör jag (ser mig själv som nybörjare) 3*25 crunches. Kram Henke

    #541056

    jag har också problem med magen, det verkar så att jag får aldrig fram rutorna… hjälp!

    #541057

    Ni är för feta.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 72 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.