Proffsen Range of motion

Home Forums Bodybuilding Proffsen Range of motion

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #514893
    Lillagubben89 wrote:
    Jo okej,men om jag ställer frågan som jag menar den då

    Jag har problem med ena axeln,framsidan, så vid bröstträning så känns det, ibland mer,ibland mindre givetvis

    Och tidigare har jag kört full ROM,men det gör ont vid full ROM sen 1-2år tillbaka och kör därför inte full ROM

    Då skall jag alltså ändå köra full ROM ,anser du, för att bli av med problemet? (detta framstår kanske som ironi eller att jag dumförklarar men så är inte fallet,det är en fråga.)

    Jag själv, för egen del, kör de övningar som inte gör ont, och fixar skadan under tiden. Därefter så blir det övningen igen med full ROM…

    #514894
    J.v.K wrote:
    hur är det när du kör t ex smithbänkpress, bröstpress i maskin? med fullt ROM alltså

    Precis dom övningar jag kör nuförtiden,blandat med snedhantelpress(ej full rom) vid full ROM så känns det av,desto mer ju längre in på passet det är, men hittat flera lägen där det inte känns,då är det inte heller full ROM som gäller

    Får jättebra kontakt och träning för brösten inte det som är problemet,bara nyfiken när det snackas om full ROM eller inte

    #514895
    Lillagubben89 wrote:
    Precis dom övningar jag kör nuförtiden,blandat med snedhantelpress(ej full rom) vid full ROM så känns det av,desto mer ju längre in på passet det är, men hittat flera lägen där det inte känns,då är det inte heller full ROM som gäller

    Får jättebra kontakt och träning för brösten inte det som är problemet,bara nyfiken när det snackas om full ROM eller inte

    If it aint broken, why fix it?

    #514896
    Daniel Magnusson wrote:
    If it aint broken, why fix it?

    Vi diskuterar inte hur jag skall ordna mitt problem, vi diskuterar varför vissa säger ”kör alltid full rom” eller liknande.

    Sen sure,jag kan träna och axeln är ju inte totalt trasig,men den är ju uppenbarligen inte helt okej heller eftersom jag får ont titt som tätt på bröst passen,men aldrig behövt avbryta ett pass heller

    ..således funkar det okej ,for now :P

    Tror det har väldigt mycket med att jag fick mycket vikt/muskelökning på kort tid efter tävlingen (inte konstigt då kroppen suger åt sig allt :P) och leder,senor,ligament etc kanske inte fullt hängt med,vet inte riktigt

    #514897
    Lillagubben89 wrote:
    Vi diskuterar inte hur jag skall ordna mitt problem, vi diskuterar varför vissa säger ”kör alltid full rom” eller liknande.

    Sen sure,jag kan träna och axeln är ju inte totalt trasig,men den är ju uppenbarligen inte helt okej heller eftersom jag får ont titt som tätt på bröst passen,men aldrig behövt avbryta ett pass heller

    ..således funkar det okej ,for now :P

    Tror det har väldigt mycket med att jag fick mycket vikt/muskelökning på kort tid efter tävlingen (inte konstigt då kroppen suger åt sig allt :P) och leder,senor,ligament etc kanske inte fullt hängt med,vet inte riktigt

    oki.

    Ang tråden.. Jag tror. Träna så du själv känner fungerar bäst för dig. Du kan ju köra några partiella övningar och några med full ROM.

    #514898

    Tack för svar får prova mig fram :P

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.