Vad tror NI ?……….

Home Forums Bodybuilding Vad tror NI ?……….

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • Author
    Posts
  • #700174

    Håller helt med :emo-thumb. Kan någon med föredetta pissvader skriva ett visdomsord angående detta ämne…

    #700175

    Mina vader är inte i klass med resten av kroppen men som du skrev, jag sliter med dom o det går framåt.

    Jag har en teori om att vadernas strolek är beroende av hur man en gång i tiden lärde sig gå.
    Tex jag går med hälen först o där igenom så stimuleras inte vadmuskeln lika mycke.
    Har en kompis som ”går ut hela steget” (på tå) o han har monster vader.

    Kolla lite hur folk går, o sedan gämför deras vader.

    Min tanke är lite så att har man lärt sig rätt från början så är det ju lättare att hitta kontakt o där igenom muskel tillväxt.

    Sen har jag märkt skilnad sedan jag började köra vader barfota, tycker jag får mycke längre rörelse på det sättet o tycker mig se en viss skillnad i storlek sedan skorna åkte av.

    #700176

    säger som johan oldenmark: ” man har samma genetiska uppsättning från hårstråt ner till tåspetsarna ”

    varför skulle det vara annorlunda?

    #700177

    Eddie, jag säger bara skit i genetik, hård ihärdig träning och vilja av stål , trägen vinner i längden. Har absolut inga anlag överhuvudtaget,men sen januari har vaderna säkert växt 2 cm . Vad gjorde jag då ? Jag kör vaderna precis lika mycket som en annan musklegrupp dvs i gång i veckan, lika många set, både tung å lätt. Har provat köra vaderna varje dag, varannan dag, 3 gg i veckan. Prova köra likadant med pattarna, växer dom mer då ? Nä det gör dom definitivt inte. Men det som funkar på mej ,kanske inte funkar på dej.Men det som funkar på alla är hård och ihärdig träning. Good luck budy *light weight*

    #700178
    G45P wrote:
    säger som johan oldenmark: ” man har samma genetiska uppsättning från hårstråt ner till tåspetsarna ”

    varför skulle det vara annorlunda?

    Jadu, isf bör väl en person med 50 cm plus på vaderna utan träning även vara groteskt stor över hela kroppen? Det resonemanget håller inte.

    #700179
    Lindmark wrote:
    Jadu, isf bör väl en person med 50 cm plus på vaderna utan träning även vara groteskt stor över hela kroppen? Det resonemanget håller inte.

    :up:

    #700180

    Jag tror på högreps ( ca 30-40 ) för vaderna med ca 3-4 set per övning. vaderna är en muskelgrupp som man använder (nästan) hela tiden. dom är vana vid ansträngningen så man ska nog spöa skiten ur dom med lagom vikt och många reps. dom är ungefär precis som magen.

    #700181
    Jimmy Jönsson wrote:
    Eddie, jag säger bara skit i genetik, hård ihärdig träning och vilja av stål , trägen vinner i längden. Har absolut inga anlag överhuvudtaget,men sen januari har vaderna säkert växt 2 cm . Vad gjorde jag då ? Jag kör vaderna precis lika mycket som en annan musklegrupp dvs i gång i veckan, lika många set, både tung å lätt. Har provat köra vaderna varje dag, varannan dag, 3 gg i veckan. Prova köra likadant med pattarna, växer dom mer då ? Nä det gör dom definitivt inte. Men det som funkar på mej ,kanske inte funkar på dej.Men det som funkar på alla är hård och ihärdig träning. Good luck budy *light weight*[/QUOT

    Ja de e nog de enda rätta.. Thanks man :emo-thumb

    #700182

    först och främst titta hur högt upp vadmusklerna fäster på underbenet.
    och nu pratar jag inte om soleus (den underliggande musklen), utan den diamantformade musklen.
    fäster den musklen mer än halvvägs upp på underbenet, så har man en stor nackdel. inte bara en stor nackdel, utan man kommer aldrig att få vadmuskler som dom med en muskel som fäster långt ner på underbenet.

    vaderna behöver återhämtning och vila precis som andra muskler, men det får dom inte i och med att vi tar tusentals steg dagligen. detta tror jag är än viktigare för oss med fel (dåliga) anlag.

    har själv kämpat med mina i 22 år utan att lyckas, men det jag har märkt är att dom svarar bättre på mindre total träning.
    nu under dieten när jag cyklar och går mycket, så tappar dom i både fyllighet och styrka, dom blir mindre och känns helt klart övertränade. sämre kraft och kontakt i vadträningen.

    lagom mängd träning var 3-7 dag med mycket vila däremellan precis som andra muskler borde funka, men tyvärr så får dom ju aldrig vila!

    #700183
    Jonas Lundberg wrote:
    först och främst titta hur högt upp vadmusklerna fäster på underbenet.
    och nu pratar jag inte om soleus (den underliggande musklen), utan den diamantformade musklen.
    fäster den musklen mer än halvvägs upp på underbenet, så har man en stor nackdel. inte bara en stor nackdel, utan man kommer aldrig att få vadmuskler som dom med en muskel som fäster långt ner på underbenet.

    HEHEHE. Ja du så långt är jag allt med vilka Soleus och Gastrocnemius är och vart dom sitter Tackar Hehe

    #700184

    Jag ökade mina vader med runt 3 cm sen i julas..
    Det jag gjorde var att köra tungt som fan och supersetta i nästan varje sett jag körde…T.ex 10 rep vader i benpressen sen direkt efter springa till sittande vadmaskinen och göra 20-30 rep där, sen kort vila på 1 minut, repetera :p kör vaderna 1 gång i veckan..
    Funkade för mig iallaf, kanske inte funkar för er ;)
    Men testa gärna om ni har svårt för vaderna..
    MVH / Sami

    #700185
    Sami123 wrote:
    Jag ökade mina vader med runt 3 cm sen i julas..
    Det jag gjorde var att köra tungt som fan och supersetta i nästan varje sett jag körde…T.ex 10 rep vader i benpressen sen direkt efter springa till sittande vadmaskinen och göra 20-30 rep där, sen kort vila på 1 minut, repetera :p kör vaderna 1 gång i veckan..
    Funkade för mig iallaf, kanske inte funkar för er ;)
    Men testa gärna om ni har svårt för vaderna..
    MVH / Sami

    Har jag inte helt fel så säger mitt minne mig att du inte tränat spec. lång tid?
    Första tiden kommer ökningarna vad man än gör så att ge råd till ngn med lång erfarenhet av träning lär inte ge mkt.
    Inget illa menat.

    Rent allmänt är det ganska många på forumet som efter ngn månads träning börjar ge råd om allt möjligt och pratar om vilka träningsmetoder som är de bästa :|

    #700186
    Lindmark wrote:
    Jadu, isf bör väl en person med 50 cm plus på vaderna utan träning även vara groteskt stor över hela kroppen? Det resonemanget håller inte.

    Gammal fotbollsspelare eller nått.. dom kan ibland ha ruskigt starka ben.

    #700187

    Jag tror att vaderna kan vara svårare än andra muskelgrupper att få respons i då de utsätts för stor belastning så fort man går osv. Det innebär att man måste piska dem ännu hårdare än andra muskelgrupper.

    Tror jag iaf :)

    #700188
    Calle Sirén wrote:
    Jag tror att vaderna kan vara svårare än andra muskelgrupper att få respons i då de utsätts för stor belastning så fort man går osv. Det innebär att man måste piska dem ännu hårdare än andra muskelgrupper.

    Tror jag iaf :)

    Är helt med dig på dom tankarna.

    Skulle tro att man behöver köra vaderna ruskigt hårt för att dom ska få nån träning. Sitta på 3×10 gör ju inte mycket, man får ju aldrig känna av den ack och ve så berömda ’pumpen’. När jag kört vader har jag mest kört som vanligt på 3×10(ev 5×6) men jag tycker inte jag känner något av det, oavsett hur mycket jag lastar på. Till slut kommer man till den gränsen där man helt enkelt inte kan lyfta mer utan att det känns nått speciellt annorlunda.

    Det var ju nån på forumet som tyckte att det var effektivt att göra 1×50 och 1×100 om jag minns rätt? Kommer inte ihåg några detaljer om periodisering, dock. Det kan ha vart Sam Jr som skrev det., men jag kommer inte ihåg några detaljer. (kanske inte borde chansa, förlåt isåfall)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.