Norra Skåne: Bättre sent än aldrig…

Home Forums BODY.se: Nyheter om kroppskultur Norra Skåne: Bättre sent än aldrig…

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

[http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060801/OSTRA_GOINGE_NYHEDER/108010015 Norra Skåne: Bättre sent än aldrig…]
    ”Det är aldrig för sent att börja träna och underhålla kroppen. Sigurd Gustafsson, 85 år från Tydinge bestämde sig för att börja styrketräna för två månader sedan.”

:emo-thumb Sååå underbart :bb:

Så jäkla coolt :) Nu kan de lata inte komma med ursäkter längre! Kan en 85 årig pensionär ta sig till gymmet så kan de också. Otroligt coolt!

Södermanlands nyheter skrev vintern 2003 om Oxelösunds äldsta, Rut Berggren som fyllde 102 år. Arkivet finns dock inte kvar online (för andra än prenumeranter), men här ett kort citat:

”Annars är Rut Berggren en märkvärdigt frisk 102-åring. När vi träffar henne håller hon som bäst på att storstäda. Märkvärdigt pigg, som sagt var. Dessutom har hon på äldre dar börjat träna gymnastik.
    ”Det var ju märkligt att det skulle ta 100 år innan man upptäckte hur roligt det är med styrketräning”, ska hon ha sagt efter ett av de första passen.

Och nu är det snart dags att börja nästa projekt, berättar hon.
    – Jag tänkte börja läsa franska. Men det kanske är för sent. Jag börjar ju bli lite glömsk.”

Sånt här imponerar på mig. Hoppas jag kommer vara lika aktiv när jag är en gumma. Kommer aldrig mer gnälla innan passen! :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.