Reportage Strong Woman

Home Forums BODY.se: Nyheter om kroppskultur Reportage Strong Woman

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Riktigt roligt att sporten blev lite uppmärksammad genom reportaget om min Strong Woman satsning.
    Tyvärr har det smugit sig in en del felaktigheter och flera fel citeringar som säkert upprört, både mig och andra.

Jag har blivit uttagen till PAR-EM i Polen, det är alltså ingen individuell tävling.Till Polen åker även fr Sverige Anna och Göran Rosén samt Anki Öberg samt Richard Erlandsson.Dessa är redan rutinerade i sammanhanget och både Anna o Anki har flera VM-medaljer.(Inte många i Sverige som känner till att vi i sporten faktiskt har två så bra tjejer!)
    I artikeln skrivs även att jag anser byggning är en hundutställning(!).Det är helt fel.Jag nämnde att jag stött på fördomar mot sporten med sådana uttalanden då jag förberedde mig inför SM, (som jag tyvärr inte genomförde hela vägen, då oförutsedda saker hände i livet.)
    En annan felcitering, ”Att ett känt namn ger en fördel”-
    kan troligen stämma i USA, men i Sverige tror jag personligen inte att det spelar så stor roll(?) då flera nya,okända namn dyker upp årligen och placerar sig.

Jag gjorde en satsning på Strong Woman för att få variation i min träning, och tycker att det är fantastiskt kul som fler borde prova.Att det sedan har gått så pass bra att jag nu ska ut o tävla var inte planerat från början, då mitt primära mål är att satsa på byggning och att stå på scenen på SM i höst.

Jag är ledsen om jag genom artikeln trampat någon på tårna,(läs byggare)men handlar helt och hållet om felciteringar och felaktigheter.Så snälla,läs artikeln med en nya salt!

MVH Josefin Brander

Hej Josefin!
    Jag träffade dig på Workoutcenter i Gävle för ett tag sen. Jag har dokumenterat att din form var fin och är förmodligen ännu bättre nu. Det blir en tuff fight mellan dig :up: och Anna :up:. Sen hänger det ju på killarna också. Jag önskar er lycka till.
    wansjo

wansjo wrote:
    Hej Josefin!
    Jag träffade dig på Workoutcenter i Gävle för ett tag sen. Jag har dokumenterat att din form var fin och är förmodligen ännu bättre nu. Det blir en tuff fight mellan dig :up: och Anna :up:. Sen hänger det ju på killarna också. Jag önskar er lycka till.
    wansjo

Hej!
    Tack för ditt svar!Kul att höra av Dig!
    Anna är Anna…men det skall bli riktigt kul att fightas:up:
    Det var riktigt roligt att träffa Dig, din form är ju helt fantastisk!!:up:

Ha det så bra

Jossie

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.