- This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › BODY.se: Nyheter om kroppskultur › Tomas Sundström, nordisk ungdomsmästare i Styrkelyft
Piteåtidningen skriver om ”Tomas Sundström, Öjeby AK, blev i helgen nordisk ungdomsmästare.Klackarna i taket?- Nja, det kändes tungt under hela tävlingen, sa Tomas.”
[http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=25327&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False]
imponerande! :emo-thumb
270 i knäböj.
I bänkpress 160 kilo
Tomas avslutade med 252,5 i marklyft.
Totalt fick Öjebylyftaren ihop 682,5 kilo
han är 17 år.
speciellt knäböjen var starka papper! :up:
Han har gjort 300 i böj på träning har jag för mig, och jag har sett ett marklyft på 260kg som var ruskigt lätt, människan är obeskrivligt stark, och så ung..
Han kunde inte dela med sig lite av styrkan istället ?
Fan va ballt att vara sådär stark.
Han såg inte ut att vara den som drar upp 270kg i böj måste jag säga
Var ju jäkligt stark för en 17åring.. Finns underbarn i allt:emo-thumb
Men som sagt han såg ju inte muskulös ut, men man kan vara råstark och ha en jäkla tekink ändå fast man ej har uppumpade luftballonger.
Nu gör han en tvåa på 302,5 kg i knäböj och pressar 180 i bänk, sen har han gjort en två på 252,5 i mark ganska lätt.
Och vunnit Ungdoms VM klass 100.
Japp, han drack mkt vatten och åt för att komma över 90kg därdör att han hade större chans att vinna den klassen. han landade på ca 90.1 har jag för mig.
erik tävlar du också för öjeby?
Noope.
Okej trodde det
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY