TV3´s ”Du är vad du äter”

Home Forums BODY.se: Nyheter om kroppskultur TV3´s ”Du är vad du äter”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 71 total)
  • Author

Zappade mellan kanalerna och fastnade på trean där ”Du är vad du äter” visades. Har sett det nån gång förr och minns att jag reagerade då oxå. En massa skitsnack och konstiga lösningar tycker jag det innehöll.
    Tjejer som är smått överviktiga ska brottas i fula dräkter och äta alger. Känns inte som ett vinnande koncept direkt.

Samla era tankar och funderingar kring programmet i denna tråd.

Anna Skipper for president:emo-thumb

Mattias L wrote:
    Anna Skipper for president:emo-thumb

:D

HAHAHAHA, hon e ju GRYM.

Nä, men seriöst-där satt jag med min semla och nu ligger jag i sängen med svullen mage. AJ! NO, more semla.

Hon skulle ju kunna göra det liiite lättare för svenssons som vill ändra sin livsstil än att skrämma bort dem.
    Bra mat smakar inte äckligt. Det måste inte vara så j-la extremt. Hon glömmer nog biten med att utgå från var personen befinner sig i dagsläget-…..
    Dessutom blir jag jävligt läskad av det färgglada bordet.

Ljugeriet som förekommer emellanåt*suck* Tur det finns värre världsproblem

Ett program i gott syfte kanske. Men ganska snedvridet, förstår inte riktigt syftet med programmet. På en och samma gång vill dom vara underhållande och bildande. Mycket fakta som basuneras ut med tvivelaktiga vetenskapliga belägg. Här ska det hårdbantas och gå ner i vikt med detsamma!
    Tycker som sagt dock att syftet är bra!

Anna Andersson wrote:
    Det måste inte vara så j-la extremt. Hon glömmer nog biten med att utgå från var personen befinner sig i dagsläget-…..

Exakt!!!

Såg också programmet häromdagen. Håller fullständigt med era reaktioner! Hur ska dessa personer som knappt vet vad träning och nyttig mat är för något kunna fortsätta med algdieten? Dessutom har hon ju plockat bort proteiner från kött, fisk helt och hållet?! Måste man bli vegetarian för att leva hälsosamt och nyttigt????? inte min profil iallafall……

:( sett programet tidigare, värdelöst. Det ger ju ingenting och jag kan garantera att de som varit med i programet går till baka till sina gamla vanor så fort som tv-teamet lämnat dom, nä det bästa ”banta” programet jag sett är nog Blossoms Toppform, där får ju personerna lära sig vad som är rätt o fel
    samt försöker dom att hitta någon träningsform som passar personerna i programet.

sofie wrote:
    Såg också programmet häromdagen. Håller fullständigt med era reaktioner! Hur ska dessa personer som knappt vet vad träning och nyttig mat är för något kunna fortsätta med algdieten? Dessutom har hon ju plockat bort proteiner från kött, fisk helt och hållet?! Måste man bli vegetarian för att leva hälsosamt och nyttigt????? inte min profil iallafall……

Under de första 8(?) veckorna plockar hon bort proteiner från kött,fisk etc om jag inte minns fel. Har bara sett programmet en gång. Hon verkar vara arrogant och jobbig, det känns som att programmet är mer till för henne så att hon kan visa upp sig i TV. Inslaget jag såg så sprang hon runt i bikini och trodde hon var 20 år.

Jag tycker det är ganska underhållande att hon hittar massor av Vitamin- och mineral-brister hos alla sina ”försökskaniner”, haha. Det är trots allt ganska ovanligt med brist i Sverige. (ok låg selenstatus och låg folsyrastatus är väll ett problem här men inte brister!)

Programmet är marknadsföring av Skipper och hennes produkter, inget annat. Kolla hennes hemsida. En del saker talar för sig själv. Ett avsnitt om mikrovågsugnar:
    1). Continually eating food processed from a microwave oven causes long term – permanent – brain damage by ”shorting out”

electrical impulses in the brain [de-polarizing or de-magnetizing the brain tissue].

2). The human body cannot metabolize [break down] the unknown by-products created in microwaved food.

3). Male and female hormone production is shut down and/or altered by continually eating microwaved foods.

4). The effects of microwaved food by-products are residual [long term, permanent] within the human body.

5). Minerals, vitamins, and nutrients of all microwaved food is reduced or altered so that the human body gets little or

no benefit, or the human body absorbs altered compounds that cannot be broken down.

6). The minerals in vegetables are altered into cancerous free radicals when cooked in microwave ovens.

7). Microwaved foods cause stomach and intestinal cancerous growths [tumors]. This may explain the rapidly increased rate

of colon cancer in America.

8). The prolonged eating of microwaved foods causes cancerous cells to increase in human blood.

9). Continual ingestion of microwaved food causes immune system deficiencies through lymph gland and blood serum

alterations.

10). Eating microwaved food causes loss of memory, concentration, emotional instability, and a decrease of intelligence.

Have you tossed out your microwave oven yet?

After you throw out your microwave you can use a toaster oven as a replacement. It works well for most and is nearly as

quick.

The use of artificial microwave transmissions for subliminal psychological control, a.k.a. ”brainwashing”, has also been

proven. We’re attempting to obtain copies of the 1970’s Russian research documents and results written by Drs. Luria and

Perov specifying their clinical experiments in this area.

Hela artikeln kan läsas på annaskipper.se/forskning.html

Såg när hon hackade på mikrovågsugnar i nåt program var rätt kul eftersom hon sa att mikrovågor förstör näringsämnena i maten, kan tilläggas att jag tidigare på dagen lyssnat på radion när de har nåt program där man får fråga olika professorer om olika ämnen och där togs just detta upp och enligt professorerna så var tillagning i mikrovågsugn det tillagningssätt som minst förstörde näringen i maten

Inget fel med det hon gör, den kosten som hon lägger
    som kan anses vara extrem är bara i de åtta veckor man
    får följa med personen i programet. Sen övergår det
    till en normalare kost.

Men självklart kan och vet ALLA som är reggade på ett
    tränignsforum hundra gånger mer än Anna Skipper som
    lever på det hon gör ;)..

nicke wrote:
    Inget fel med det hon gör, den kosten som hon lägger
    som kan anses vara extrem är bara i de åtta veckor man
    får följa med personen i programet. Sen övergår det
    till en normalare kost.

Men självklart kan och vet ALLA som är reggade på ett
    tränignsforum hundra gånger mer än Anna Skipper som
    lever på det hon gör ;)..

Tror faktiskt de allra flesta är bättre upplysta inom ämnet än just Skipper. Att hon lever på det innebär ingen garanti för att hon vet vad hon dillar om. Såg en lirare på tv förra veckan som levde på att bota människor från cancer, cancer som endast han kunde diagnostisera och behandla. Jag tappar talförmågan när jag ser sådant. Precis som när Skipper dillar om att vårt kranvatten är ”giftigt”, att färglös mat inte är ”bra”, och att bajs inte ska lukta skit. Abstrakt, motsägelsefullt och lögnaktigt nonsens. Och det finns mer, massor mer. Men bara tanken vid allt skitsnack gör att jag inte bara tappar talförmågan, utan jag drabbas i detta nu dessutom av skrivkramp…aj

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.