TV3´s ”Du är vad du äter”

Home Forums BODY.se: Nyheter om kroppskultur TV3´s ”Du är vad du äter”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 71 total)
  • Author
    lillpatrik wrote:
    Jag tycker skipper e helt grym. Att kunna ställa en diagnos på en persons njurar bara genom att kolla på dess tunga, kräver respect. Tänk vilken insats hon kan göra för att korta ner vårdköerna. Bara att ställa sig på led och räcka ut tungan.

Har hon anammat homeopati nu också? Skulle vara kul att se henne potentiera deras utspädda mineraler i tv.

ellen wrote:
    jag hoppas du skämtar??!;)

Utan tvekan så gör han det

ellen wrote:

Det är la klart jag gör. Sådana människor skrämmer mig.

Skipper är ju grym!
    Att få så många att kolla på ett skojprogram och dessutom ödsla tid på hennes fånerier genom att diskutera det på forum är imponerande. Hon ska ha en eloge för sin karriär. Nu vet jag inte i vilket fack jag kan placera hennes karriär men vem vet, kanske kandiderar hon till partiordförande snart? Kan Sahlin, kan Skipper! :D
    /Mirre

P.s Om hon har läst retorik så måste hon ha haft ett högt betyg, annars är hon en naturbegåvning.

ellen wrote:

& jag hoppas att du skämtar??!;)

GrymmeGreger wrote:
    Mirre:
    Har du köpt chodladkakan på avataren med kort, så är du
    minst lika kompetent som Sahlin…..
    :D

Nope. Det var en allmosa från en som tyckte jag skulle äta upp mig snabbare efter SM. ;) :D

Instämmer till fullo i att du är vad du äter är riktigt usel tv undrar hur hennes tittarsiffror ser ut? Tyvärr är jag så pass blase att jag sett ett antal en sak som jag reagerat på är hur mycket alkohol hennes stackars offer verkar konsumera. Förra veckans program var det en engelsman som kände sig i dålig form hans konsumtion var 22 liter öl i veckan =44 burkar det känns nästan som om hans största problem var att han var alkis ? Eller har jag fel i detta? Det sjukaste var att det hon i första hand reagerade på var det antal kcal som ölen innehöll Hallåå kardjäveln är ju alkis :-)

Fler som fattar att hon är en bluff, bra att det uppmärksammas:

[http://aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,978266,00.html]

Jonas_G wrote:
    Fler som fattar att hon är en bluff, bra att det uppmärksammas:

[http://aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,978266,00.html]

WOHO! En vettig Artikel på Aftonbladet.se! I’m Impressed!

En bild på en Bert karlsson som badar i mjölk är väl dock inte något som någon vill se så jag vill tipsa er om att hålla för den bilden när ni läser artikeln… :emo-thumb

Morsan tycker det verkar vara nyttigt och sunt iaf, det säger ju allt! :frust:

Jag hatar Anna Skippers program!

Hon kör bara med en massa helknasiga påståenden som hon hävdar är vetenskapligt underbyggda. Mmm, eller hur…

Sedan har vi det här upplägget när personerna alltid ser lite glåmiga och trista ut i början för att sedan vara uppsminkade med brunkräm och stylade till tänderna och som någon annan påpekat gärna klädda i svart när man skall se hur snygga de blivit… Suck…

Och så är hon ju så taskig mot folk. Typ nyper dem i fläsket och säger att ”ja du det är här allt fett du äter hamnar”. Eller favoriten – ”jag ser att du har problem med hyn”… Är det någon mer än jag förresten som noterat att Anna Skippers egen hud ibland inte ser så toppenbra ut när de zoomar in. Nu vet man ju visserligen inte hur hon skulle se ut om hon följde en vanlig kost, men ändå. Jag skulle ha gissat att hon var mycket äldre än hon är. Hon är ju 39 bara. Jag skulle ha tippat på en välbevarad 50-åring som gärna vill se lite yngre ut än hon är… Nu tänker jag inte klaga mer på henne som person, men lite får hon väl tåla med tanke på de kommentarer hon själv häver ur sig.

Annars stör det mig enormt mycket när hon ger råd om sjukdomar som t.ex. IBS. Helgalna råd t.o.m. Hon påstår att vitt mjöl retar tarmen. Yeah, right! Visst, vissa med IBS tål inte vete, men det gäller inte alla. Och ofta är det fullkorn man är känslig mot, d.v.s. olösliga fibrer. Jag har själv så pass svåra IBS-problem att jag måste bromsa tarmarna med medicin dagligen, och faktum är att vitt bröd är det bröd jag tål bäst. Och om det nu var så att hon satt inne med sanningen så skulle hon ju blivit världsberömd, med tanke på att inte ens de ledande forskarna riktigt vet hur man skall kostbehandla IBS, utom då att just de som har för snabb tarm behöver ta det lugnt med de olösliga fibrerna.

Jag säger bara: suck!!! :frust:

Det lite småtråkiga mottot ”lagom är bäst” funkar faktiskt alldeles utmärkt här.

Fredemyr wrote:
    Min moster e 39 och ser mycke yngre ut än Skipper!

Jag hade gisat att hon va 45-50

Hon är lika gammal som din unga moster..

39 år!

Bästa vi kan göra är att inte titta på programet som vissa tydligen gör trots att dem int egillar det. Då läggs programet ner…

TheBigOne wrote:
    Bästa vi kan göra är att inte titta på programet som vissa tydligen gör trots att dem int egillar det. Då läggs programet ner…

Finns ju alltid folk som tror på allt dom ser/hör/läser…

Håller med alla här alltså. Hon är duktigt slö den kvinnan.
    Jag fick en kardinalflipp när hon i ett program påstod att man kunde äta Kolhydrater & Sallad, Protein & Sallad men INTE kolhydrater & protein samtidigt för då lagrades det som fett….
    Jag mailade henne och fick faktiskt svar hör och häpna!

Så här svarade hon:

Hej och tack för ditt brev

Kul at du ser på programmet och engagerar dig!

Problemen med att kombinera kolhydrater och proteiner har varit kända i flera tusen år. I den indiska läkekonsten Ayur veda och i kinesisk medicin är lika säkert som att vi blir berusade av alkohol.

Jag kan själv tala av egen erfarenhet där både idrottare och andra människor vi hjälpt, når enastående resultat och mår så mycket bättre genom att följa dessa enkla råd.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.