TV3´s ”Du är vad du äter”

Home Forums BODY.se: Nyheter om kroppskultur TV3´s ”Du är vad du äter”

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • Author

Sedan måste det ju locka TV-tittare också. Hon blir säkert tillsagd att vara elak :D

thomas.R wrote:
    Sedan måste det ju locka TV-tittare också. Hon blir säkert tillsagd att vara elak :D

Ja förmodligen, vad vore TV utan lite ilska och förtvivlan? :p

Anna Skipper kommer hit till Rättvik och föreläser på tisdag. Man får ställa egna frågor. Någon som undrar något? ;)

camilla wrote:
    Anna Skipper kommer hit till Rättvik och föreläser på tisdag. Man får ställa egna frågor. Någon som undrar något? ;)

Ingen specifik fråga som dyker upp men det vore väldigt intressant att faktiskt få veta vilke inställning hon har på riktigt på det här med vad hon anser vara ”dålig mat” respektive ”bra mat”. Är det samma extrema (läs onödiga) perfektionism i hennes sätt att se på mat även i vanliga livet eller är det en mer balanserad syn där lite sämre mat inte är katastrof, där man inte dör av mjölk o.s.v. Vore intressant att se skillnaderna mellan Anna Skipper i ett underhållningsprogram där hon förväntas bete sig på ett sätt i jämförelse med hur hon arbetar annars.

Programmet är i underhållningssyfte där vi ska skratta och peka finger åt tjocka människor som lever sämre än vi gör. I den rollen sköter hon sig bra, dock vore det intressant att veta hur hon egentligen ser på saken och hur hon jobbar utanför programmet.

Jag är 100% övertygad om att tillvägagångssättet och bemötandet inte ens är jämförbart när hon har en ”klient” annars.

camilla wrote:

Jag hoppas att du inte betalar något för det?

olle wrote:
    Jag hoppas att du inte betalar något för det?

Haha! Nej, det är ute på Storgatan så det lär väl va gratis antar jag. Funderar på att ställa mig längst fram och glufsa stor chokladkaka. :D

skitprogram ”nuff said”

m.n wrote:
    skitprogram ”nuff said”

Ja efter att tråden hållt på i 5 månader med
    över 80 inlägg och över 6000 visningar så vet
    nog alla om det :emo-thumb

nicke wrote:
    Ja efter att tråden hållt på i 5 månader med
    över 80 inlägg och över 6000 visningar så vet
    nog alla om det :emo-thumb

Jag kände mig tvungen att förstärka detta med ett extra inlägg :P

Mattias L wrote:
    Anna Skipper for president:emo-thumb

Anna är grym, men mot Bert Karlsson har inte en chans. Han driver henne lätt till vansinne!!

I huvudsak kan jag tycka att programmet fyller ett lite positivt syfte då det lyfterfram kostens betydelse och medelsvensson lär sig ett och annat nyttigt. Samtidigt reagerar jag skarpt i många fall av samma anledning. Anna hävdar saker helt benfast och utan vetenskapliga bevis. I vissa fall även saker som e rent felaktiga. Det lyssnar folk på utan att tänka efter.. sen undrar jag över hur många av de personer som har varit med i programmet som nu fortfarande följer hennes diet till pricka. HAndlar om att ha en diet man tycker om och kan ha resten av livet.. inte nått som man tvingar sig under en kort period för att få resultat. Känns ibland som att de spelar på folks osäkerheter och inger dem falskt hopp.. som i fallet med en tjej som hade bristningar som gick på en behandling för att bli av med dem.. mig veteligen så fins det ingen mirakelkur mot det.

Lite om mina åsikter… bättre än big brother för folk att kolla på och kan göra sitt för folkhälsan. Dock en massa humbug och tvivelaktiga påståenden och reklam för egna och andras produkter

Viewing 11 posts - 61 through 71 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.